kogels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

kogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:49

Elk paard heeft denk ik wel van die kogels aan de binnenkant van zijn benen.
Maar een meisje die ik ken en volgens mij wel verstand van paarden heeft altans zo doet ze zoals de meest paardenlui, zegt dat je ze er af moet trekken maar ik weet niet of dat goed is als ze te lang zijn moet je dat dan echt doen ik laat ze gewoon zitten nu maar ze zeijn eigenlijk al aardig lang aan het worden dus ik weet het niet!
Please help en antwoorrddddd.
liefs lautje

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:06

Waar jij hebt over hebt, zijn zwilwratten. En die kun je er idd afhalen als ze te lang worden. Dat is zelfs beter, want als ze te lang zijn, kunnen paarden die zwilwratten er soms in één keer afstoten, en dan gaat het bloeden. Je moet het gewoon een beetje bij houden, zodat je een klein laagje er steeds afhaalt.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:27

je kan zo ook ''in de week'' zetten, goed namaken en dan kan je het er gewoon afkrabben zodat het weer mooi glad word

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:09

Idd, zwilwratten!! (zet dat ff in de titel, anders weet niemand waar je het over hebt)
Die kan de hoefsmid er ook afhalen, als je ze er zelf niet zo goed af durft te halen.

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:10

Ik heb ergens gelezen dat ze er gewoon voorzichting met een zakmes af kan snijden. Voelt het paard helemaal niks van!

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:24

Rosanna schreef:
Waar jij hebt over hebt, zijn zwilwratten. En die kun je er idd afhalen als ze te lang worden. Dat is zelfs beter, want als ze te lang zijn, kunnen paarden die zwilwratten er soms in één keer afstoten, en dan gaat het bloeden. Je moet het gewoon een beetje bij houden, zodat je een klein laagje er steeds afhaalt.

okee dank je maar hoe moet je die eraf halen dan?
liefs lautje

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:26

annemiekie schreef:
Idd, zwilwratten!! (zet dat ff in de titel, anders weet niemand waar je het over hebt)
Die kan de hoefsmid er ook afhalen, als je ze er zelf niet zo goed af durft te halen.

bedankt maar ik kan de titel niet meer wijzigen dat moest binnen een uur te laat maar jij weet toch ook waar ik het over heb dus het lukt wel haha Haha!

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:29

Bij mijn paardje laat ik het de smid doen. Die komt iedere 8 weken en snijd dan meteen al die zwiltwratten weg. Je kan ze ook voorzichtig eraf draaien, maar dat vind mijn merrie helemaal geen fijn gevoel....dit is voor ons een prima oplossing.