Wat is een fijne rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Wat is een fijne rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 13:19

Ik ben wel weer eens toe aan een nieuwe rijbroek, heb een kleine financiele meevaller gehad, dus ik ga binnenkort maar eens shoppen!
Wat is nou een fijne broek? Goed merk etc.. Mag best wat kosten als de verhouding prijs/kwaliteit maar in orde is. En het oog wil ook wat natuurlijk!
Ik vind het wel lekker als ik m'n handen in m'n zakken kan stoppen, dus niet zo'n helemaal strakke broek met zo'n ienieminie zakje! Leren kont is niet aan mij besteed, vind ik niet fijn.
Ik heb een vrij gemiddeld postuur, niet extreem lang ofzo, dus ik pas meestal wel in een 'standaard' broek.
Iemand een aanrader?

Hier zullen vast al wel topics over geweest zijn, maar ik ben vandaag een beetje te lui om te zoeken..... Schijnheilig

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 13:19

Pikeur janet!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 13:20

Pikeur Janet Meryll !!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 13:21

Same here!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 15:49

Pikeur Janett moet je wel figuur voor hebben, want bij sommige mensen zitten ze voor geen meter. Zoals bij mij: boven ontzettend strak en op m'n bovenbenen poft het veel te veel.
Verder heeft Kentucky een aantal mooie bandblooibroeken: de San Diego: hoge boord, bandplooi. Vind ik zelf een heeeeele mooie broek maar daar hangt ook een aardig prijskaartje aan....
Eurostar komt ook met steeds mooiere broeken vind ik, qua model dan, want die X-dream stof (katoen) verkleurt als een gek en die thermostof moet je maar net fijn vinden.
En de Anky broeken zijn er ook nog, maar ook dat is een apart model aangezien deze bij heel veel mensen afsteekt in de rug.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 15:53

Pikeur Janet Meryll heb ik 2 van, bandplooi wel te verstaan, zitten heerlijk.
Voor mijn witte rijbroek heb ik een Eurostar Diana besteld.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:02

Naz, moet je een echt anky figuur hebben? heel slank dus? (voor die Ankybroek.)

Heb nog weinig broeken getest, ben erg tevreden over Horka, heb geen idee welke model ik heb, ik zal zo eens kijken, maar het bevalt echt super. Heb hem ongeveer ruim een jaar en ik rijd er vrijwel elke dag 1 of meerdere paarden mee en hij blijft super! Als nieuw.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:11

Steef schreef:
Naz, moet je een echt anky figuur hebben? heel slank dus? (voor die Ankybroek.)


Ze zijn qua model gewoon vrij recht zeg maar, niet zoals de Pikeur Janett.
De Anky broeken vallen weer heel groot vind ik, een 36 is bij mij net niet te groot, terwijl ik van Eurostar maar 40 (80) aan heb. De Anky broeken gaan in ieder geval tot 44. Dus Anky firguur is niet echt nodig!
En ow ja, Steef, ze zijn er ook voor heren Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:24

ik ga zoizo voor een rijbroek met leren zitvlak..dat vink dus echt geweldig. verder merk maakt me niet zo veel uit..

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:25


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:38

ANKY!!!!!!!!
Lachen
Ik pas alleen de ANKY-rechte modellen (dus idd die met zo'n ieniemienie zakje Haha!) Maar die zitten dan ook super. De Anky bandplooi weet ik niet, maar de stof (polartec en cordura) is super, heel ademend, zo weer droog na een wasbeurt van je paard (waarbij ik ook kletsnat wordt) en trekt geen stof aan, en verkleurt niet. Bovendien krijg je een grais nieuwe als ie slijt Haha! Lovers

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:45

ik heb ook een anky rijbroek, en die zit echt super fijn!!!!!1 dus ik zou voor een anky gaan

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 17:10

Ik heb 2 mondoni africa's. Dat zijn in verhouding goedkope broeken met een leren kont. Ze svhijnen vrij snel te slijten, maar de ene heb ik al 1.5 jaar, en die ziet er nog prima uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 17:22

Ik heb 2 Anky zomer broeken en de rest is allemaal Eurostar [6 stuks]. Ik ben over beide merken heel tevreden al moet ik zeggen dat de Anky broeken slijtvaster zijn, maar ze zijn ook weer ietsje duurder.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:51

aangezien ik maar een bepaald budget had *dus geen dure Anky broek ofzo* ben ik voor een Horka gegaan!
Vind hem super zitten!

Was een van de weinige die me lekker zat...
ik moet juist een lang, smal model hebben...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Wat is een fijne rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:06

Margreet schreef:

Ik vind het wel lekker als ik m'n handen in m'n zakken kan stoppen, dus niet zo'n helemaal strakke broek met zo'n ienieminie zakje!


Ik heb een spijker-rijbroek van Steeds, zit heerlijk! Die heb ik een keer op een paardenbeurs voor 30 € gekocht en kan mezelf om de oren slaan dat ik er voor dat geld niet meer heb gekocht; in de katalogussen staan ze voor ca. 50 €.
Verder heb ik nog een Pikeur en een Golden Dress, die ook heerlijk zitten, maar die hebben én een leren kont én een priegelzakje en dat wilde je niet Knipoog !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:15

Ja ik vond rijbroeken sowiezo een beetje ongemakkelijk zitten (dat strakke gedoe de hele tijd)...dus ik ben maar gestopt met dressuur Haha! Schijnheilig

Nee, ik had ook altijd een horka geloof ik....maar das al zooo lang geleden Lachen Moet hem nog steeds ergens hebben leggen, waarschijnlijk al veel te klein Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:23

Mijn favo is de Eurostar Filou, ik heb hem gekocht bij de opruiming van Divoza vorig jaar en ik had er gewoon drie moeten kopen!
Zonder leren zit heet hij volgens mij Finale.
Verder heb ik Mondoni's, zit prima, maar de De Eurostar, daar woon ik in! Normaliter gaan die echte rnet even boven m'n budget, maar ze gaan aan de andere kant ook weer langer mee.

Naz, even tussendoor, komt er nog weer zo'n opruimnig dit jaar bij Divoza? Ik heb geruchten gehoord dat het dit jaar niet zou zijn.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:33

Rieja schreef:
Naz, even tussendoor, komt er nog weer zo'n opruimnig dit jaar bij Divoza? Ik heb geruchten gehoord dat het dit jaar niet zou zijn.


Klopt, eindelijk een normale voorjaarsvakantie Haha! Geen 4 dagen 9-22 uur werken Lachen Lachen Lachen Hoewel het onderling altijd onwijs gezellig was tijdens het eten enzo, het niveau daalt kostelijk na een paar van zulke dagen.

Maar anyway, de bedoeling is wel dat er 2 weken lang aanbiedingen komen, zowel in Leek als Zoetermeer, maar geen tent en (helaas Knipoog ) ook geen poffertjes enzo meer!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:44

Ik heb een Eurostar Finale (kindermaat, stuk goedkoper) en een Global. Het enige wat ik lekker vind zitten. Vooral de Eurostar zit heerlijk, bandplooi en ruime zakken met drukknoop.

Anky rijbroek was er toen niet in mijn maat (nu vast wel met 10 kilo erbij Haha! ) Ik vond ze wel erg mooi. En de jasjes en blousjes en truitjes...
Even sparen ben ik bang.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:26

Pikeur, cavollo, orrientoil, dat laatste zal niet zo geschreven zijn maar 't lijkt er wel op. Groetjes Celine

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:43

ik heb dus ook die mondoni. met leren zitvlak. hij is in de wintr warm en in de zomer koel. de stof zit gigantisch lekker en is heel zacht. niet zon stugge broek. en ook niet duur. het is een prachtig model met zon brede bande die aan de achterzijde met een v is ingesneden. echt geweldige broeken. ze zijn dus te verkrijgen bij divoza.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:10

ik kan je aanraden dat je niet een broek moet hebben van katoen daar glij je teveel mee in het zadel...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 13:43

Rianne schreef:
ik kan je aanraden dat je niet een broek moet hebben van katoen daar glij je teveel mee in het zadel...


Hmm dat vind ik erg meevallen! Die thermostof is veel gladder en ook die valt mee eigenlijk als je op het paard zit!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 14:03

Ik heb dan ook verschilllende rijbroeken in verschillende merken (echt een heleboel .. ) maar, ik moet zeggen dat de pikeurs me tot nog toe erg goed bevallen, alhoewel ik de eurostar corsica in de winterperiode wel lekker warm vind (heb nl. verder alleen zomerbroeken, m.u.v. mijn witte rijbroeken)


Naz"]
[quote="Rieja schreef:
Naz, even tussendoor, komt er nog weer zo'n opruimnig dit jaar bij Divoza? Ik heb geruchten gehoord dat het dit jaar niet zou zijn.


Klopt, eindelijk een normale voorjaarsvakantie Haha! Geen 4 dagen 9-22 uur werken Lachen Lachen Lachen Hoewel het onderling altijd onwijs gezellig was tijdens het eten enzo, het niveau daalt kostelijk na een paar van zulke dagen.

Maar anyway, de bedoeling is wel dat er 2 weken lang aanbiedingen komen, zowel in Leek als Zoetermeer, maar geen tent en (helaas Knipoog ) ook geen poffertjes enzo meer!
[/quote]

Hier zijn ze dan nu zeker mee bezig op de divoza website.. krijg nl. een mededeling op de website dat de shop is gesloten Haha!