wat te betalen voor een les. (te duur?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

wat te betalen voor een les. (te duur?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 17:57

ik vroeg mij af wat jullie betalen voor een les.
ik zelf belde net iemand om te vragen of ze mij les wilde komen geven en ik weet eigenlijk niet of het te prijzig is.

voor een half uur vraagt zij 14 euro.
ik sta wat verder weg, dus vraag ze er nog reiskosten bij, ik kom dan uit op 30 euro tenzij ik iemand kan vinden die samen met mij kan lessen bij haar dan worden de reiskosten gedeeld dan kom ik uit op 21 euro per half uur.

nu heeft dit vrouwtje wel al haar diploma's (ZZ)
zelf rijd zij al jaren wedstrijden in de dressuur ZZ en hoger.

ik heb iemand nodig die mij goed kan helpen met mij en mijn paardje en weet eigenlijk wel zeker dat ze mij kan helpen.

wat vinden jullie hiervan

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:00

Ik vind het door die reiskosten wel erg duur worden. 14 euro voor een half uurtje les valt wel mee, maar vervolgens 16 euro voor reiskosten... Hoe ver moet ze rijden?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:04

15 kilometer denk ik.
waar ik woon daar staat mijn pony 10 kilometer vandaan dan woont zij nog eens een eindje bij mij uit de buurt (ze moet ook nog de pont over)

LouLi
Berichten: 348
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:05

Ik vind de reiskosten ook wel veel,kan je dan niet beter iemand dichterbij zoeken. Ik betaal 15euro voor een uur van iemand die zelf op Z niveau rijdt, reiskosten betaal ik niet want ze woont heel dichtbij.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:08

zij is de enige in de 'buurt'.
ik had ook iemand die zelf Z reed en een keer Nederlands kampioen was geworden, het probleem bij haar was dat ik eerst mijn pony laag moest zien te krijgen en daarna pas naar voren rijden of helemaal niet het ging haar puur om het aan de teugel rijden.

nu heb ik iemand nodig die mijn vertrouwen weer eenbeetje terug kan brengen. en ik weet dat zij wel heel geduldig is en een les kan wel eens uitlopen. ik loop er heel erg aan te twijfelen Scheve mond

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:09

Diploma's zeggen mij niets, ervaring, daar gaat het om. Of 21 euro te duur is hangt af van wat die persoon ej te vertellen heeft. Merk je na 2 keer rijden vooruitgang? of ga je twijfelen?
Ken genoeg instructeurs die goed les zouden kunnen geven, maar het op 1 of andere manier niet doen.
Je moet merken dat het verbetert, en dat je genoeg huiswerk en tips krijgt om thuis door te trainen.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-06-04 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:10

16 euro voor 15 km vind ik wel erg veel!! Dat is +/- 1 euro per km!! Nee, door die reiskostenvergoeding zou ik het niet doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:11

Kun je niet voorstellen alleen de pond te vergoeden?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:15

Ranja schreef:
16 euro voor 15 km vind ik wel erg veel!! Dat is +/- 1 euro per km!! Nee, door die reiskostenvergoeding zou ik het niet doen.

Of je moet er zelf heen zien te komen. 16 euro is veel, maar vergeet niet dat die 16 euro ook een kwartier heen en een kwartier terug is. Dus een extra half uur les. Ik weet niet hoe veel lessen ze geeft, maar als ze anders thuis ook 16 euro voor een hafl uur les had kunnen vragen, waarom dan niet aan jou? Het nadeel is alleen dat jij er niets aan hebt, je hebt slecths een half uur profijt van dat uur wat je moet betalen.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:17

wat een oplichterij ja!! wat een gekke reiskosten vergoeding. voor 21 euro voor drie kwartier zou ik het wel doen , maar een half uurtje?? ik weet nie hoor, wat je zelf wil natuurlijk.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:28

ja ze zat ook in de auto en zei het toen, leek mij ook een beetj eraar dat je het zo uit kon rekenen.
weet iemand wat er dan voor een prijs ongeveer zou moeten zijn voor de reiskosten ? ik kom er zelf namelijk niet uit..
ik vind het namelijk ook iets teveel, maar weet wel dat ze goed kan les geven en ze is de enige uit de buurt. ik heb op bokt ook al eens een topic geplaatst over het zoeken van instructie maar helaas zonder resultaat. ik heb het wel nodig.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:29

als ik met mijn pony naar mijn woonplaats kan komen met de trailer vraagt ze wel weer 14 euro.
maar dat is in een bak die zelf ook niet van haar is dus waarscheinlijk komen de huurkosten daarvan er nog bij Scheve mond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:30

Ik les bij iemand aan huis voor 11 euro per half uur. Kun jij ook niet naar haar toe? Ben je iig de reiskosten weer kwijt en leert je paard om ook op andere plaatsen te lopen!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:30

10 cent per km + kosten van de pond vind ik wel een redelijke vergoeding.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:32

En nou ik...€ 7 voor iemand die Z rijd en pensionstal heeft...Per uur. Nou krijg ik dan wel met zn 4en les maar je krijgt wel apart les zeg maar...Gaat heel goed...Per uur is die €7 dan hea.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:32

Katja schreef:
10 cent per km + kosten van de pond vind ik wel een redelijke vergoeding.



ben ik het mee eens..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:34

LuvdaTossa schreef:
Ik les bij iemand aan huis voor 11 euro per half uur. Kun jij ook niet naar haar toe? Ben je iig de reiskosten weer kwijt en leert je paard om ook op andere plaatsen te lopen!



als ik een trailer had zou het kunnen inderdaa, maar op dit moment is er geen trailer, we zijn wel op zoek met spoed.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:35

RodeoGirl schreef:
En nou ik...€ 7 voor iemand die Z rijd en pensionstal heeft...Per uur. Nou krijg ik dan wel met zn 4en les maar je krijgt wel apart les zeg maar...Gaat heel goed...Per uur is die €7 dan hea.



dat is goedkoop zeg :|
met zn vieren, dat moet inprincipe niet uitmaken, lijkt mij??

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:37

Cow_horse schreef:
dat is goedkoop zeg :|
met zn vieren, dat moet inprincipe niet uitmaken, lijkt mij??


Nee ik vind het betr want als ze even met iemand anders bezig is kan ik ff rusten...Ik word echt dood moe van die lessen ze zijn superzwaar voor mij en Thiemen(paard). En ze komt bij ons in de bak (ze woont ook scheef tegenover waar Thiemen staat maar toch)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:40

okee, ik snap het.

ik heb dus het probleem dat mijn pony enorm loopt te klieren, ik zie het niet meer zitten maar opgeven zie ik ook niet zitten. ze loopt in elke hoek wel te kwallen rare sprongen te maken enz. ervandoor gaan.
ik kan geen moment zonder niet opletten want dat gaat niet goed.
en ik ben al 2 keer met haar onderuit gegaan, dus ik vind het moeilijk om er weer op te klimmen en zo mee weg te rijden

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:45

Aan de ene kant valt het wel mee, aan de andere kant erg duur (door die vervoerskosten). Vind het alleen vreemd dat de vervoerskosten hoger liggen dan de les zelf. Is het ook geen optie om naar haar toe te gaan?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:47

Het is aardig duur met de reiskosten erbij. Maar als je zeker weet dat ze goed is dan zou ik het een of twee keer per maand doen. Ik zelf betaal voor een les van drie kwartier 20 euro. Mijn intructrice is afgestudeert voor Natural Horsemanship. Super goede lessen dus. Maar er is ook een instructrice ze is nog niet helemaal klaar met de studie in Meerle zij is 15 euro en dat kan uren duren. Maakt niet uit hoelang je dan rijd als je paard het maar goed doet. Zij is ook toppie ze is echt voor de dressuur zoals het was. Goede aanpak enzo. Voor goede instructie betaal je gewoon vet. Als het maar goed is?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:48

die 14 euro per halfuur is niet duur, die vervoerskosten vind ik wel duur

wat kost de pont?
ik zou max 15/25 cent per km+kosten van de pont als vergoeding geven en dan reken ik nog duur!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:52

Okkie1 schreef:
Aan de ene kant valt het wel mee, aan de andere kant erg duur (door die vervoerskosten). Vind het alleen vreemd dat de vervoerskosten hoger liggen dan de les zelf. Is het ook geen optie om naar haar toe te gaan?



ik heb nog geen trailer, we zijn met spoed op zoek naar een trailer.
maar misschien is die mogelijkheid er wel.
ik vind het inderdaad ook raar van die vervoerskosten..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 18:53

de pont is niet duur, denk 1.50 euro ..
hoe kan ik haar er van overtuigen dat de reiskosten te duur zijn?
want volgens mij heeft zij heel ergens anders in gedachten.. namelijk een heel stuk verder.