Ilonka naar de kliniek (kreupel door klap)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Ilonka naar de kliniek (kreupel door klap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:47

Donderdag om 09.30 heb ik een afspraak bij de kliniek in Kootwijk(erbroek) omdat Ilonka weer kreupel loopt.
Nu wil ik wel heel erg graag weten wat er aan de hand is. Zonder diagnose is het ook lastig goed te revalideren dus...

Voorgeschiedenis:
29 mei 2004 tijdens de Achterhoekse Paarden Dagen in Zelhem rijd ik met Ilonka (Fjord van 16) de 90 km. Het is warm maar ze loopt als een trein. In de vetgate op 60 km krijgt ze twee rake klappen van Uck, de andere Fjord die de 90 km loopt. Ze is wat stijvig maar van Margreet Lockhorst mag ik verder rijden omdat er niet veel te zien is. (Wat moeilijk draaien over het RA been waar de klap op kwam)
De laatste 30 km gaan ook goed alhoewel ze wel stijf werd na lang stilstaan en koelen op dat been, niet meer doen dus. Haar HF zakt langzamer en daar leid ik uit af dat ze de klap begint te voelen.
Ze blijft verder goed en wordt bij de nakeuring goedgekeurd met een B, op de terugweg liep ze een paar passen slecht.

Zondag loopt ze niet zo goed, maandag echt beroed, maar wat wil je na die klap. Niet heel veronrustend. Dinsdag loopt ze voor zeker 99% goed en woensdag loopt ze weer super. Ze is al vanaf de wedstrijd vrolijk en attent. Heerlijk!

Op advies van Margreet krijgt Ilonk twee weken 'rust' met rustig bewegen en daarna kan ik het weer gewoon oppakken. Week één wandel ik met haar aan de hand.
Week twee doe ik een keer een 45 min stappen, een keer een uurtje. Vrijdag 1 uur 15 minuten gedaan over rondje waar ik normaal (op trainingstempo) 45 min over doe. Zaterdag 30 min dressuur, ze loopt super.

Zondag ging ik met haar rijden en Midanja (tuiger) aan de hand. Ze loopt goed maar na 20 min voelde ik een knop om gaan...
Ik kon het niet thuis brengen, niet zien toen ik er naast ging rennen. Maar er was iets...
Zadel op Midan en Ilonk aan de hand, binnen 5 minuten begon ze op LV te vallen, heel erg. In stap zag je niets. In draf kon je het goed aan haar hoofd zien, niet aan de hoefafdrukken. Het kwam duidelijk vanuit RA.

Maandag liep ze zelfs in stap niet meer lekker en wilde niet lopen, terwijl ze normaal altijd wil lopen al is het op drie benen.
Vandaag liep ze alweer veel beter. Maar nu wil ik weten wat er is.
Wellich een botsplinter in haar been door de klap, of een beschadigde pezen/spieren.

We zullen zien. Duimen voor Ilonk he!?

(sorry lang verhaal)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:02

ik duim!!!! maar dat weet je!!!
Het valt vast mee, en zekerheid is beter!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:13

even afwachten dan maar

Ik duim voor je Knipoog

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:23

ik duim ook voor je

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:25

ik duim ook succes meid....

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:28

Oh jee... Nagelbijten / Gniffelen

*duimt heel hard..* Ach gut

tammie12
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: broek op langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:33



we duimen egt voor juh!!!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:54

Jeetje, nou maar hopen dat het niets ernstigs is. vertroetel haar maar lkeker hoor, want het is wel de turbofjord Ilonka!!

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:58

Hier nog een duim!!!!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:08

Bedankt allemaal ik hoop dat het duimen werkt!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:31

Ik ga mee om je gezelschap te houden hoor!
En dan voor het gemak maar even Don zijn pees laten scannen...

haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:09

Rare wezens af en toe he, die paarden.
Inplaats dat ze duidelijk aangeven wat er aan de hand is, houden ze je lekker in het onzekere. Verward
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, maar je kan inderdaad beter zekerheid hebben, dan weet je wat te doen.
Ik zal ook hard voor je duimen. Knipoog

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:15

day scant allemaal maar in de ronte Lachen Nee hoor, gewoon doen, beter zekerheid.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:39

Zoals Annalynn mij al mailde:
De DA zal Don wel aanzien voor het paard dat de 90 heeft gelopen in Zelhem en Ilonka als de 'pony' met het peesprobleem Knipoog