hertshoornolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

hertshoornolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 09:14

Nu las ik ergens dat hertshoornolie zeer goed zou helpen tegen dazen OK dan!

maarja nu kan ik t topic niet meer terug vinden en had verder niks opgeschreven Bloos , dus weet niet meer of ik het nu moet verdunnen/mengen met iets anders of dat t puur te gebruiken is. Verward

En klopt t dat je t niet op wit (schimmels e.d.) moet gebruiken, omdat het vlekken geeft?! Verward

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:20

ik heb het vroeger heel veel gebruikt egen dazen, en het helpt wel, maar het stinkt vreselijk..

ja , het spul is zwart en maakt ook zwarte strepen,als je er aan komt stink je zelf ook de hele dag.

als je het kan vinden in een winkel, moet je er maar eens aan ruiken,dan weet je waar je naar gaat stinken..

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:29

idd het stinkt heel erg en die stank blijft echt lang hangen. Al was je je handen 10 keer dan nog ruik je het. heb het ooit op mijn dekje gekregen en dat stinkt nu nog! Verder is het idd een donkerbruine brei, plakkerig en die zie je ook goed. dus een paard met witte manen heeft ineens vieze bruine plakmanen. Als je het tegen de dazen wil gebruiken lijkt het me dus niet zo geslaagd, omdat je dan heel je paard er mee onder moet smeren....

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:35

Zou ik niet doen! Heb het nu in irish haar manen en staart tegen het veulenbijten! Ik zou zeggen, kom even ruiken, dan ben je meteen genezen!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 09:55

Oh dat had ik in dat andere topic niet begrepen, maar je kunt t niet verdunnen of zo dat t minder smerig is maar wel werkt?!

ennuh wat raden jullie dan aan tegen dazen, want t enige wat hier tot nu toe werkt is Veerust, maar Sayla is niet zo gesteld op de spuitbus en t is volgens mij ook wel erg chemisch dat veerust!!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:22

Hertshoorolie werkt bij veel paarden erg goed. Erg jammer alleen dat het vre-se-lijk (!) stinkt. Misschien zou je Atex daasspray kunnen gebruiken. In dit anti-vliegenmiddel zit o.a. hh-olie, de geur is veel minder sterk en het schijnt dat er ook veel tevreden gebruikers zijn. Voordeel is dat je de spray opbrengt met een verstuiver die niet erg veel lawaai maakt. Mocht je paard nog steeds niet blij zijn met dit geluidje, dan kun je natuurlijk de vloeistof met een doekje/sponsje aanbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:52

Hertshoornolie kun je ook zelf in je vliegenspray doen, het werkt idd goed tegen dazen maar ook tegen je eigen avondmaaltijd die je gegeten hebt Misselijk Echt smerig! Ruikt een beetje naar asbak... Haha!

Receptje:
0.5 liter sterke zwarte thee (koud)
0.5 liter natuurazijn
30 druppels hertshoornolie
30 druppels citronella-olie

In een plantenspuit, en sprayen maar. Wel even goed schudden voor gebruik!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:03

Ik heb nog nooit zoiets smerigs geroken als hertshoornolie!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:11

irish_lady schreef:
Zou ik niet doen! Heb het nu in irish haar manen en staart tegen het veulenbijten! Ik zou zeggen, kom even ruiken, dan ben je meteen genezen!


Werkt het toevallig ook tegen schuren?

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:13

er is een nieuwe anti-vlieg met HH.. Bremsenbremse van Zedan..deze is wit en geeft geen vlekken..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:18


Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:17

Okkie1 schreef:
Werkt het toevallig ook tegen schuren?

Lijkt me niet, nee. Het werkt tegen veulenbijten omdat het zo ontstellend goor smaakt dat het veulen nooit van z'n leven meer naar een staart of manen wil kijken Haha!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:38

Uhhhhhhhhhh fout hij bijt niet meer maar blijft wel sabbelen! stom kreng