knoflook

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 18:37

Wie geeft hier zijn paardje knoflook?
Waar is het eigenlijk allemaal goed voor? Want naar mijn weten is het goed voor tegen de vliegen en...?...?
Ik wil Tos *zodra er weer vliegjes komen!* knoflook gaan voeren, om hem zo min mogelijk last te laten hebben van dat ongedierte

Wat kan ik dan het beste geven? Knoflookteentjes of zulke pilletjes *zo'n pot van 1000 knoflookpilletjes*
En werkt het echt?
Verward
EN wanneer beginnen met geven?
Verward

Tja, weer een hoop vraagjes...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:45

Ik heb Jur knoflookpoeder gevoerd over haar brokken, ik vond echt dat het hielp tegen de vliegen, maar ja... Ze vond me echt niet leuk meer als ik weer zo'n schep voer over haar eten gooide. Ze trok er echt gewoon een gek gezicht van... Haha! Haha! Haha! vandaar dus dat ik ermee opgehouden ben...Wil er wel weer mee beginnen deze zomer. Gaan we weer lekker stinken... Sigaar

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:53

Je bent goedkoper uit met knoflookpoeder of snippers. Die pillen zijn meer voor menselijk gebruik. Essentiel olie bestaat er ook, dat stinkt heel erg als je het flesje hebt (alleen maar buiten op te slaan) en het paard kan het heel goed opnemen en ruikt er niet naar.

Knoflook is goed voor: de bloedvaten, het werkt bloedzuiverend, slijmoplossend en antibacterieel. Goed voor de huid en voor afweer van vliegen. Kan het hele jaar gegeven worden.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:53

Ik voer knoflookpoeder of -snippers, net wat ik het goedkoopst in kan slaan in grote verpakking. Onze paarden eten toch alles... Haha!
Ik geef het niet alleen tegen de vliegen, maar ook omdat het bloedzuiverend is.

Kijk uit met verse knoflooktenen, vooral merries kunnen hier erge last van krijgen doordat de urine gaat 'branden'. Poeder of snippers is wat vriendelijker.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:56

Je moet het al wel geven voooor dat vliegjes en mugjes lastig worden...
Ik begin met ons exceemklantje eind feb / begin maart al.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 18:57

Mickey krijgt van ongeveer mei tot en september een mengsel van appalzazijn en knoflookpoeder. Dit helpt tegen vliegjes, bij haar is dat extra belangrijk omdat ze zomerexceem heeft.
Als ik haar dit zo voor zet, eet ze het natuurlijk niet op, dus ik geef het altijd met een lege injectiespuit (zonder naald Knipoog ) in haar mond. Net als een wormkuur.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:01

wij voeren ook in de zomermaanden onze paarden knoflook, zoals Cassidy al meld, het is bloedzuiverend en helpt echt goed tegen de vliegen en horzels etc.! Wij gebruiken de essentiele olie van de Silverlinde, van Margriet Cremers Dudock van Heel (kijk maar eens op haar internet site (www. silverlinde.com geloof ik) of via de paardendrogist! wij zetten het flesje in een weckpotje, dan ruik je het niet zo Haha! het is bij ons op stal eens per week "pizzadag" volgens de medestallers Bloos

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:05

Die van mij krijgt het hele jaar door Amerikaanse knoflooksnippers (gedroogd) van de paardendrogist. Ze noemen haar op stal al "Miss Garlic".... *LOL*

Je suis Charlie.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 19:47

Cassidy, het zijn geen essenciele olien maar etherische olien. Het is een vertaal fout uit het engels(essencial-oils=etherische-olien, essencial=essencieel). Maar olie raad ik niet aan. Vader maakt etherische olien en ik ken het dus wel. Kloflook olie verhandelt hij alleen maar. Maar 1 drupje op je kleren is genoeg om een heel huis voor een week te laten stinken. Niet normaal meer dus.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:23

klopt! 1 druppel olie schijnt vergelijkbaar te zijn met (ik meen 8) tenen knoflook Clown (pffft, wat een lucht) je moet het dus niet in huis bewaren of op je kleren krijgen...........maar het werkt wel! kijk trouwens eens in het boekje "essentiele olien voor honden en paarden" van Margriet Cremers er staan nog veel meer waardevolle tips in! (of in de catalogus van de paardendrogist!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:22

carina krijgt ook elke dag knoflook, in combi met foenegriek, dat versterkt de werking.
ze krijgt knoflook granulaat van de paardendrogist, snippers en poeder hoeft ze niet Haha!

ik geef het vooal voor het bloedzuiverende en vliegwerende, tegen de zomerexzeem. ze krijgt het het hele jaar door

hmmm een bijnaam heeft ze nog niet... Knipoog

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:00

Ik haal altijd grootverpakkingen knoflook bij de Hocras, horeca groot handel. Scheelt bijna de helft met de paardendrogist. Is wel heel fijn poeder, dus zo direct over het voer werkt niet echt, maar wij doen het altijd door de slobber en dan gaat het prima!

Als ze zich een beetje in het zweet gewerkt heeft en je poets dat opgedroogde zweet er later weer af, dan komt er gewoon een soort knoflookpoeder vanaf! Hoe bedoel je knoflookpaard......

Maar het helpt absoluut tegen de vliegen, en ik heb gemerkt dat als ze toch gestoken worden, de bulten sneller wegtrekken omdat het ook bloedzuiverend werkt, zeker i.c.m. appelazijn! Super tegen stalbenen ook trouwens!

Nulla tenaci invia est via

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 00:27

Waar zit die vestiging van die groothandel?
Ben erg geinteresseerd in groothandelsprijzen Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 00:33

In Bussum zit de Hocras, Franse Kampweg nummer....... moet je wel een pasje voor hebben, weet niet of je ook dagpassen kunt krijgen.
In Amsterdam heb je nog de Makro en de Hanos, Makro ergens bij station Duivendrecht, Hanos langs de A10, afslag weet ik zo ff niet, moet je ook pasjes voor hebben, voor de Makro kun je in ieder geval een dagpas krijgen. Bij de Makro zit trouwens ook een groothandel in Chinese spullen, daar is de knoflook pas echt goedkoop....... Zakken van 5 kilo ofzo!!! Goed!!! Moet je wel een emmer hebben om het in te doen, stinkt als de hel!

Nulla tenaci invia est via

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 08:54

Ik wil, zodra Cerise wat meer voer krijgt, haar het hele jaar door knoflook geven.

Het hele jaar door heeft meer zin dan alleen in de lente/zomer.
Knoflook is niet alleen goed voor tegen de muggen/dazen of het exceem.
Het is goed voor de doorbloeding, daardoor goed voor de weerstand (tegen neusverkoudheid maar ook hoesten, longproblemen).
Dus in de winter is knoflook ook erg belangrijk! Knipoog
Ook is het goed voor paarden met ontstekingen, hoefzweer, pony's met (neiging tot) hoefbevangenheid.
Wonden helen beter doordat het minder snel zal gaan ontsteken.

Mocht je paardje in het begin een wat vies gezicht trekken: gewoon wat (fijngesneden) appel of geraspte wortel er doorheen en het wordt al een stuk lekkerder.
Na een week zijn ze al behoorlijk er aan gewend, en na een maand weten ze niet beter... }>
Smakelijk eten! Vingers aflikken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 09:26

Ik voer in de lente-zomer knoflooksnippers bij. Je kan ze halen bij de ruitersportzaak, je weet wel welke, maar dan betaal je veels te veel. Je kan beter naar de Molen in Den Dungen gaan, daar zijn ze veel goedkoper. Je koopt ze dan per zak van 1 of 2 kilo. Thuis in emmer stoppen en voila, klaar voor de helft van het geld. Ik strooi altijd 1 handje over zijn brokjes heen.

Toos paardloos

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 10:42

en van die knoflook-pilletjes?
Ik bedoel van die soort koekjes vormige dingen maar dan in knoflooksmaak!
°oa bij de boerenbond gezien°
Likt me nameijk makkelijker te geven aangezien tos nou geen brok krijgt waar ik het door heen kan mengen!

°ik weet wel welke ruiterzaak ja,... en de Molen, weet ik zo te vinden ° ben er een jaar lang 2x per dag langsgefietst! }> °

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:46

Ik ben sinds vorige week weer begonnen met knoflookpoeder (ook een zomereczeemslachtoffer). De eerste keren rook ze er even aan & ging dan aan de andere kant - zo ver mogelijk weg van de stank - van de stal staan hinnikken, zo van 'wanneer krijg ik nu echt mijn eten?', maar ondertussen is ze het alweer gewend & eet ze het gewoon mee op. & stinkt haar adem ook al flink! Ben van plan om er mee door te gaan tot oktober.

Ik koop het bij de boerenbond (Aveve), & geef 1 keer per dag een klein schepje...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:46

Daar heb ik geen ervaring mee. Ik ken ze eerlijk gezegd ook niet. je kan het ook mengen met oud brood. Als je met je bakker een afspraak maakt, dat je eens in de week wat oud brood komt halen, kan je het ook daar tussen doen. Of tussen wat lucernehooi of misschien wat appeltjes in blokjes en daar overheen strooien. Knoflookpillen voor mensen zou ik nooit gebruiken. Wat goed is voor een mens is niet per definitie goed voor een paard. Je kan ook gewoon een handje brok pakken en het daar tussendoor doen. Van dat ene handje op een dag, zal hij echt geen rare bokkensprongen gaan maken(wel een meisjeshandje en geen grote-mannen-kolenschop)

Toos paardloos

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:18

DAnk voor de tip Margreet Haha!
Zal in mijn geval toch Hanos worden is het dichtsbij Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:34

maaike van de vis schreef:
Mickey krijgt van ongeveer mei tot en september een mengsel van appalzazijn en knoflookpoeder. Dit helpt tegen vliegjes, bij haar is dat extra belangrijk omdat ze zomerexceem heeft.
Als ik haar dit zo voor zet, eet ze het natuurlijk niet op, dus ik geef het altijd met een lege injectiespuit (zonder naald Knipoog ) in haar mond. Net als een wormkuur.

Hoe vaak geef je haar dat? Verward
Ninja werd vorig zomer helemaal gek van de vliegen, ze had helemaal een volte uitgesleten in de wei van het rennen en ze heeft ook last van stalbenen.
Laatst bijgewerkt door NiNjA op 05-02-02 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:49

Ik geef mijn paard in de zomer ook knoflook, hij heeft zomereczeem, vandaar.
Ik ga toch voor de snippers, dat eet ie toch makkelijker op dan het poeder.
Knoflook reinigt de bloedbanen van binnen uit zeg maar.
En door uitscheiding, komt er dus ook een lichte lucht van knoflook vrij, en dat helpt weer tegen de vliegen.
Met azijn is idd ook ideaal.

Kweenie of t er ook om gaat dat ie zomereczeem heeft????
Dan helpt Culivetsum van de paardendrogist ook erg goed.
Dit zijn druppels en werkt dus van binnen uit. Ik geef hem dat 2 x per dag, opgelost in wat water in een injectiespuit (zonder naald!!!) spuit ik m dat zo zn mond in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annick96, xYaartje en 100 bezoekers