Sportbrevet B, Topa bedankt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Sportbrevet B, Topa bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 21:42

Gisteren het sportbrevet B volgens de Vlaamse Federatie Amerikaanse Rijkunst verreden.
Zowel de theorie als de praktijk was behoorlijk pittig. Diverse patterns moesten verreden worden. Het reining pattern was behoorlijk Ziek en daar moest even flink op Slim worden.

Gelukkig kon iedereen aan het einde van de dag het mee naar huis nemen.

Hierbij wil ik Topa danook hartelijk bedanken voor haar wijze leerzame lessen!! OK dan!

Groetjes
Basciz Nirvana (die die dag flink last had van haar Lovers hormonen Bloos )
en Nancy

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:16

Gefeliciteerd!!
Maar zou je eens wat uitgebreider willen schrijven wat die theorie en praktijkexamens inhouden? Wat voor vragen etc en wat moet je in de praktijk laten zien?

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:09

Hee countree,
Helemaal geweldig, gefeliciteerd!!!
Groetjes,
Liesbeth

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:15

Gefeliciteerd!
Maar ik heb geen idee dat dit voor brevet is?
Dus een omschrijving is wel handig inderdaad Lachen

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 12:37

Bedankt!

Tis een soor western ruiterbewijs, maar dan eigenlijk een stuk uitgebreider.

Maar voor meer info kunnen jullie beter Topa, hier op bokt, ff pb-en. Zij kan het perfect uitleggen!!

Hierover zijn ook al meerdere Topics geweest, waar o.a. ook Topa op heeft gereageerd.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 14-06-04 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:08

Kan je ook niet wat voorbeelden geven van het theorie examen ? En wat moest je voor het praktijk examen doen? Wat het algemeen zo'n beetje inhoudt heb ik idd in de topics al gelezen maar ik ben nieuwsgierig naar wat details etc.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:48

Het theoriegedeelte van diploma B omvat o.a.: het skelet, ouderdomsbepalingen, been -afwijkingen, -gebreken, hoefgebreken, huidaandoeningen, wormbestrijding, voeding, ziekten, psychologie, basis training grondwerk en onder de man. etc etc. Een aardig boekwerk ca. 60 pag..

Het praktijk gedeelte was: trail, pleasure en reining.

Dit brevet wordt vooraf gegaan door het A brevet.
Na het B-brevet kan men de cursus vervolgen met Instructeur I + II
Trainer A + B.

Hopenlijk heb ik het goed geformuleerd, zo niet....please correct me when I'm wrong!! Haha!

Meer details en info is denk ik ook na te vragen op www.vfar.be

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:54

Fijn dat jullie aan het eind van de dag meteen het mee naar huis konden nemen, wij hebben twee jaar terug heeeel lang op het papiertje moeten wachten.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:35

Klinkt heel leuk eigenlijk en toch ook wel uitgebreid. Ga je nu ook verder met het volgende brevet? Wie weet komt zoiets ook nog eens in nederland Lachen

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 11:06

cornelie schreef:
Klinkt heel leuk eigenlijk en toch ook wel uitgebreid. Ga je nu ook verder met het volgende brevet? Wie weet komt zoiets ook nog eens in nederland Lachen


We hebben de lessen kunnen volgen in Nederland en het B-examen was dit keer in ook Nederland. Maar dat het examen in Nederland was, kan ook een uitzondering geweest zijn hoor. Wij waren er iig zeer blij mee, want dat scheelde totaal zeker 5 uur reizen!

Nee ik ga niet verder met Instructeur I, omdat ik dan WEL naar Belgie moet om lessen te volgen en niet echte ambities heb om les te gaan geven. Alhoewel de studie me wel erg interessant lijkt, ook al wil ik geen les geven. Als ik wederom bij mij in de buurt deze lessen had kunnen volgen dat had ik het wel gedaan, want nogmaals het blijft altijd zeer leerzaam!!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/


CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 11:13

janedoe schreef:
Fijn dat jullie aan het eind van de dag meteen het mee naar huis konden nemen, wij hebben twee jaar terug heeeel lang op het papiertje moeten wachten.


Ja dat was idd erg fijn, want we hebben op het A-Brevet op 3 dagen na, ook een jaar moeten wachten! En we hadden nog mazzel, het scheelde niet veel of we hadden nu nog op het A-papiertje zitten wachten. Haha!
Maar daar stak Topa een stokje voor! OK dan! Knipoog

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:12

Belgen hè! Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:08

Goed joh Nancy!
Gefeliciteerd!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:22

Hoi!!!

Nou inderdaad Nancy (en medecursisten!), een hele prestatie.
Van harte gefeliciteerd!

Groetjes, Afbeelding Donjaja.

Donja, 1.37 klein, maar dápper.........
Zyphra HT, zus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers