Maakt een hoedje zoveel verschil in de L1.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Maakt een hoedje zoveel verschil in de L1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:24

Zondag reden mijn vriendin en ik tegen elkaar in de L1.
Paarden zien er even schoon uit en verzorgt uit, wij hebben t zelfde jasje en zelfde laarzen. Het enige verschil is dat ik met cap rij en zij met hoedje.
Zij krijgt 2 x een 8 voor verzorging en ik 2 x een 6.

Ik vind dit nogal een verschil omdat eigenlijk iedereen het zelfde eruit ziet.

Zou het door het hoedje komen denken jullie.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:44

Voor mij is dat verzorgingscijfer ook altijd een compleet raadsel dus ik kan je helaas niet helpen aan een zinnig antwoord Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:52

Volgende keer eens aan de jury vragen, vaak schijnt de kleur van het paard ook nog verschil uit te maken, schimmels krijgen hogere punten want die zouden meer werk hebben Verward .

Ik ben de laatste tijd aan het testen qua verzorgingcijfers.
Resultaat: netjes geknipt paard (fjord), glimmende laarzen, geen mest/grasvlekken enz enz is veelal een 6je....
Sjor ik knollie uit de wei met ongeknipte manen (ivm de keuring over 2 weken dan gaan ze er pas af), hier en daar wat groene/mestvlekken, bagger aan de laarsjes enz... en waarempel ik krijg ineens 8en... Verward Verward

Ik neem dat cijfer dus met een dik pak zout, mij een raadsel geworden waar ze het op baseren.... Clown

Ik heb de verzorging dus gereduceert tot nihil en niet meer dan nodig, scheelt me een hele boel stress en tijd Haha! Haha!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:53

Wij reden dit keer nog allebei met een bruine ook. ALs ik met die bonte ga heb ik ook altijd maar een 6 of 7 geloof ik.

Rare sport eigenlijk he die jurysport maar ja ik durf niet te springen.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:56

Vippie schreef:
Volgende keer eens aan de jury vragen, vaak schijnt de kleur van het paard ook nog verschil uit te maken, schimmels krijgen hogere punten want die zouden meer werk hebben Verward .



Dat is echt onzin... ik heb nog nooit hogere punten voor de verzorging gekregen omdat ik een schimmel heb
Denk eerder dat het met de persoonlijke smaak van de jury te maken heeft

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:58

Ja dat denk ik ook wel maar we reden met alleen maar bruintjes en iedereen had een 6 en 1 ook een 7 en diegene met hoedje krijgt een 8.

Nou ja pech hoor, ik doe mijn best en meer kan ik niet doen, toch?

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:58

in een eerder topic is door een aantal juryleden (hier op bokt) zelf gezegd dat ze vaak(geloof ik) een schone schimmel hoger waarderen dan een schone bruine/zwarte.

vandaar denk ik de opmerking van Vippie

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:00

Michelle77 schreef:
in een eerder topic is door een aantal juryleden (hier op bokt) zelf gezegd dat ze vaak(geloof ik) een schone schimmel hoger waarderen dan een schone bruine/zwarte.

vandaar denk ik de opmerking van Vippie


Dat scheelt dan denk ik ook als ze bijvoorbeeld net een gele (plasvlekken) schimmel in de ring hebben gehad en zodra ze daarna een schone schimmel hebben dat idd meer waarderen...

Maar toch... daar heb ik echt nooit wat van gemerkt, zou het ook niet eerlijk vinden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:01

Cinzano schreef:
Dat is echt onzin... ik heb nog nooit hogere punten voor de verzorging gekregen omdat ik een schimmel heb
Denk eerder dat het met de persoonlijke smaak van de jury te maken heeft


Helaas is dit algemeen bekend dat een schimmel vaak (dus niet altijd) een punt hoger krijgt omdat die mensen vaak moeite moeten doen om hun paard schoon te krijgen. Uitspraak van juryleden zelf. Haha!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:02

Dan vinden ze mijn grijze schimmel zeker niet wit genoeg Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:03

Ik heb een schimmel gehad en kreeg echt vaak hoge punten, ik was dan ook wel de heel wat tijd kwijt voordat hij mooi wit was. Nu heb ik een bruine en krijg ik gewone punten, maar ik ben dan ook veel minder tijd kwijt op zaterdag.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:03

Ook de eerste indruk telt veel mee bij verzorging. Mijn vriendin heeft ook zo'n witte, altijd supernetjes gewassen en soms zelfs 9en! Die is echt blinkend wit.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:04

Dat zou ik wel belachelijk vinden. Ik weet wel dat er jury's zijn die het gereden zijn in het algemeen nog eens een tweede keer meenemen in het verzorgingscijfer. Dus als je wat minder goed gereden hebt is het een 6 of 7 en als je goed hebt gereden een 8. Dat slaat natuurlijk ook nergens op, maar het gebeurt wel.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:05

Cinzano schreef:
Dan vinden ze mijn grijze schimmel zeker niet wit genoeg Haha!


Ik heb dat ook, de staart van mijn bruinschimmel is bovenin wit, maar onderin zitten strengen bruin/goud haar. Wel mooi, maar nu lijkt het net of ik niet gewassen heb.

Meestal heb ik wel een 7 en soms een 6 of een 8. Maar ik zal blij zijn als ik van dat verzorgingscijfer af ben.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:06

L1 en een hoedje??? Dat zie je bij ons niet op concours.
Ik wist niet dat het mocht, maar ben geen voorstander van het rijden met hoedjes in de L enz. Een ruiter in het Z, dat kan nog maar eigenlijk mag het oorspronkelijk pas vanaf de nationale rubrieken!

Zaterdag Gelderse met Leonard:)


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 10:40

Mijn vriendin kreeg hem voor haar verjaardag en is er in de B mee begonnen. Het is wel mooier dat moet ik toegeven maar ik heb het idee dat ik het moet verdienen. Ze bied elke wedstrijd weer aan, neem toch mijn hoedje. Maar ik doe het eigenlijk nooit, ik rij met een oude cap met een scheef klepje. Ik denk dat ik het een keer doe, kijken of ik hogere cijfers krijg.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:41

Ik ben misschien ouderwets daarin, maar ik vind ook, een hoedje moet je verdienen... ben je Z dan heb je hem verdiend, daaronder hoor je gewoon met cap te rijden.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:43

Hier is dat ook absoluut niet standaard.
Het was hier vroeger KNF, dus alles reed (en het meeste rijdt) pas vanaf het Z met een hoedje.
Ik vind het ook bij het Z horen.

Don't dream your life, live your dreams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:45

Cinzano schreef:
maar ik vind ook, een hoedje moet je verdienen...


Ja door gewoon hard te werken en dan te kopen Knipoog
Persoonlijk vind ik een hoedje gewoon veel netter staan dan een cap en het zegt naar mijn idee niets over je rijden.
Uit veiligheidsoverwegingen (en geloof me, die zijn niet onterecht Haha! ) rijdt ik zelf met veiligheidscap, maar ik heb er absoluut geen probleem mee als iemand anders een hoedje opzet.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 10:58

Die is goed Lia, maar ik had dat idee echt al denk ik niet ooit Z te rijden. Ga het de volgende wedstrijd proberen. Ik vind niet dat ze je een hoger cijfer mogen geven.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:22

zo te horen zit het niet in haar hoedje maar in jouw cap. je geeft zelf al aan dat het een vrij oude cap is met een scheve klep. misschien is een nieuwe een idee.
ik zou in het L zeker niet met een hoedje rijden. vind ik geen gezicht. het staat wel netter maar ben er nog staads voor dat je het moet verdienen. en iedereen kan Z worden.... gewoon geduld hebben Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:24

peggel schreef:
ik zou in het L zeker niet met een hoedje rijden. vind ik geen gezicht. het staat wel netter maar ben er nog staads voor dat je het moet verdienen. en iedereen kan Z worden.... gewoon geduld hebben Haha!


OK dan!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:32

Ik ben het wel met jullie eens, een hoedje moet je verdienen, dat is ook de lol aan voor het eerst Z rijden, dan mag je een hoedje op! Maar daarna starten de Z-ruiters vaak met jonge paarden, en dan vind ik zo'n hoedje niet echt veilig genoeg.....Ik heb trouwens altijd geleerd dat je pas met een hoedje in de B,L of M mag rijden als je een keer Z bent geweest. Kan ook wel niet zo zijn.... Verward

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:38

Ik merk eigenlijk dat als ik bij jury leden schrijf dat ze meestal een vast cijfer geven voor de verzoring, meestal is dit een 7. Pas mocht ik er voor één een 8 opschrijven omdat ze als ik een 7 neer had gezet net geen winstpunt had.

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:38

Heeft gewoon te maken met cultuurverschil tussen de oude "landelijke" en de rest denk ik. Bij de KNF en NKB gold doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg..... Dat was vooral in het Westen wel anders.

Zaterdag Gelderse met Leonard:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers