wat moet ik nu doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:11

Ik heb een aantal weken geleden een hondje bij iemand gereserveerd. Toen ik daar kwam zei ze dat de prijs 75 euo zou zijn. Ze vroeg om een aanbetaling van 50 euro. Dus ik dat meteen overgemaakt en helemaal blij.
Nu las ik een advertentie van haar waarin ze voor het andere hondje 175 euro vraagt, dus ik haar toch maar even gemaild met de vraag wat ik nu moest betalen. Ze mailde terug en zei 175 euro. Oke ik had het dus waarschijnlijk verkeerd verstaan. Vond het wel raar want de advertentie waar ik op reageerde stond doe een bod rond de 100 euro, en nu vraagt ze 175 Verward .
Heb gevraagd of we dan niet samen iets konden oplossen omdat ik het verkeerd had gehoord (waarschijnlijk) , maar haar advertentie ook niet helemaal correct was geweest dus.

Nu komt ze dan terug met een mail dat ik mijn 50 euro niet terug krijg en kan hem evt. wel voor 150 euro meenemen.

Wat zouden jullie nu doen? Vindt het toch nog wel een groot verschil 75 of 150. Maar ja het is wel een grappig hondje, toch vindt ik als ik daar op in ga dat ik dan zo'n zeur lijk over die 25 euro extra.

Help jullie me a.ub met een beslissing.


Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:15

Ik zou er even goed over nadenken hoe leuk je het hondje vindt, en hoeveel je eraan uit wil geven. Zij mag in ieder geval niet je 50 euro houden. Je hebt als koper altijd het recht om je te bedenken, en je geld terug te vragen. Ik weet het niet precies, maar bij dieren is daar ook nog een speciale 'wet' voor.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:16

Het is banketstaaf, maarals je het hondje niet neemt, ben je gewoon 50 euro kwijt. En als je het hondje graag wilt hebben, zouik hem gewoon nemen, beestje kan er ook niks aan doen Haha!
Maar leer ervan dat je de volgende keer niks mer aanbetaalt, en gewoon afrekent bij ophalen. Dat heb ik bij mijn honden ook gedaan. Veel plezier met hem, en laat eens een foto zien

Goedgekeurd onderschrift :)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:16

Misschien kan je haar die advertentie laten zien waar jij het bedrag vanaf hebt.

gr

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:18

Makhali schreef:
Misschien kan je haar die advertentie laten zien waar jij het bedrag vanaf hebt.

gr


Die heb ik dus niet meer en zij had hem ook al vrij snel van internet afgehaald. Huilen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:20

die 50 euro is handgeld, en mag ze dus houden.
Ik heb toch het idee dat jij dat van die 75 euro verkeerd hebt verstaan, en ik vind die 150 euro dan ook wel redelijk....

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:20

Wat voor hondje is het? Stamboom of niet?

Als je zelf op marktplaats of zoiets gaat kijken dan weet je ongeveer wat een hondje moet kosten....

Ik denk dat je zelf ook misschien wel even rond had kunnen kijken wat een pup gemiddeld kost dan kom je al snel uit op zo'n 150 a 175 euro (zonder stamboom vaak nog)

Zou er ook ff opletten dat ze een gezondheidsverklaring hebben gehad van de dierenarts en dat ze geent en ontwormd zijn...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:21

Wat voor hondje is het? Stamboom of niet?

Als je zelf op marktplaats of zoiets gaat kijken dan weet je ongeveer wat een hondje moet kosten....

Ik denk dat je zelf ook misschien wel even rond had kunnen kijken wat een pup gemiddeld kost dan kom je al snel uit op zo'n 150 a 175 euro (zonder stamboom vaak nog)

Zou er ook ff opletten dat ze een gezondheidsverklaring hebben gehad van de dierenarts en dat ze geent en ontwormd zijn...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:23

Anoeska schreef:
Ik zou er even goed over nadenken hoe leuk je het hondje vindt, en hoeveel je eraan uit wil geven. Zij mag in ieder geval niet je 50 euro houden. Je hebt als koper altijd het recht om je te bedenken, en je geld terug te vragen. Ik weet het niet precies, maar bij dieren is daar ook nog een speciale 'wet' voor.


Ja weet je ik dacht toe zo rond 100-125 euro dus dit kwam mooi uit dacht ik. Maar goed ik heb zoiets van 150 is toch wel weer een stukje meer als de 75 die ik dacht en ook weer meer als 100. Maar goed als ik die 150 euro neertel, wat ik opzich best wil, lijk ik dan niet een vreselijke zeikerd (tuurlijk ben je dat Haha! )over die ander 25 euro die ik niet wil betalen?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:26

Ik zou niet zeuren over die 25 Euro. Dat is een fractie van wat de hond je straks gaat kosten. Zie het als een geleerde les, als je de hond niet neemt ben je idd die 50 Euro kwijt.

Ik hoop dat je beslist de hond te nemen, en zoals Billy al zei: foto's !

Je suis Charlie.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:27

missnynke schreef:
die 50 euro is handgeld, en mag ze dus houden.
Ik heb toch het idee dat jij dat van die 75 euro verkeerd hebt verstaan, en ik vind die 150 euro dan ook wel redelijk....


Dat heb ik haar ook wel verteld, zo eerlijk ben ik dan ook wel hoor. Maar haar eerste advertentie stond geen 175 dus vandaar dat ik daar niet op berekend was.

Is een kruising (klein hondje) geen stamboom, wel ingeent . Dus snap het bedrag wat ze vraagt ook wel , alleen vroeg me ook af hoe dat met die 50 euro ging, maar goed dat schijnt ze dus te mogen houden zoals missnynke zegt.

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:36

Als je het hondje graag wilt hebben en je had zelf al in je hoofd om er rond de 100 a 125 voor uit te geven, zou ik 'em niet laten schieten.
Het is niet netjes van haar (als ze idd opeens een andere prijs opgeeft), maar ach, die 25 euro... Als het echt een leuk hondje is, gewoon doen.

זכור

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:58

Het is niet netjes van haar dar ze opeens een andere prijs vraagt, of dat je het verkeerd hebt verstaan is ook erg vervelend. Misschien voor haar een les om voortaan gewoon een klein contractje te maken.
Als je niet voor het hondje gaat blijft die aanbetaling voor haar, en tja voor de dierenarts kosten zul je straks ook heel wat moeten betalen! en tja ik zou het hondje gewoon nemen, die wacht op zijn nieuwe baasje!
veel succes ermee want ik begrijp dat je het erg vervelend vind. en anders leggen alle bokkers gewoon wat geld in Vingers aflikken hahaha!! wel straks foto's plaatsen he!!!

heel veel succes ermee, en als je je hondje hebt veel plezier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, Dancyy, ellen05, Esbjerg, Evelyne79, Gee, Googlebot, hagelslag, Jade91, Kayleigh__, Kirsha, luuntje, LWDaisy, Mila17, nafkedemi, purny, rien10, vordur, YvonneV en 52 bezoekers