met 3 asielhonden(en een bokker) naar het bos!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

met 3 asielhonden(en een bokker) naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:18

gisteren zijn moniek(griebels) mario bjorn en ik met 3 asielhonden naar t bos gegaan, was echt supergezellig, en we hadden 3 hele leuke honden meegekregen!

alles bij elkaar(de duitse herder is niet van t asiel)

Afbeelding

blake vond de herder met stokje wel interessant Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


blake heeft een bepaalde tic, hij zit t liefst zo veel mogelijk in de knoop met de lijnen Clown
Afbeelding

trekken aan de riem kan ie ook erg goed Schijnheilig
Afbeelding

hij zag t water, en ging er maar meteen in liggen Haha!
Afbeelding

moniek samen met uhm hoe heet ze ook alweer? iig een hele lieve al wat oudere herder
Afbeelding

en ook meteen de enige hond die t water niet in wilde
Afbeelding

blake is helemaal happy met zn stok (en zn nieuwe baasje? Schijnheilig )
Afbeelding

Blake weer lekker in de knoop met de lijn
Afbeelding

de 2 mechelse herders bij elkaar Lachen
Afbeelding


deze herder was naamloos geloof ik, iig was die echt wel gaaf! lekker spelen met stokken en heel gehoorzaam!
Afbeelding

samen opzoek naar een stokje
Afbeelding

geloof dat blake alleen zn eigen lijn niet genoeg vond Knipoog
Afbeelding

actie!!
Afbeelding

Blake ziet iets in de verte....
Afbeelding

braaf hondje Lachen
Afbeelding

en nog een keer blake, die eventjes rustig was Knipoog wat een energie heeft die hond zeg! maar hij is echt heel erg leuk, super enthousiast wil alles van heel dichtbij bekijken en ziet nergens kwaad in
Afbeelding


Blake Lovers
Afbeelding

Vond het echt een supergezellig dag! 's ochtends had ik wedstrijd, toen kwam moniek kijken en Bjorn was ook nog optijd en heeft foto's gemaakt [HAW] Quentin @ wedstrijd Wintelre (Z1)

Daarna zijn we bij Sabiha van Moniek gaan kijken, echt een heel erg mooi beestje!en superbraaf voor een jaarling!
Toen zijn we gaan wandelen met de honden en 's avonds zijn Bjorn en ik naar moniek en mario gegaan, en zijn we met zn 4en bij de griek gaan eten Vingers aflikken en daarna nog even wat bij hun thuis gedronken en toen zijn we richting huis gegaan
was echt supergezellig OK dan! kon alleen vanmorgen om 6.30 wel merken dat ik gisteravond laat in bed lag Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:34

Agoss wat een schatjes allemaal!!!!!!!
Die zullen wel de dag van hun leven hebben gehad !!! Haha!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:07

Ah, Blake ziet er mooi uit zeg.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 22:31

geweldig dat Blake zo'n mooie dag heeft gehad! hij zit nu al zolang in het asiel! Hij zou namelijk nogal een moeilijke hond zijn. En die mechelaars, waren dat brave honden? zo te zien een reu en een teef.

De hond is de betere mens

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 22:51

De mechelaars waren allebei teefjes. De oude die ik vast had heet Nita en is 10jr alweer. De andere had geen naam (hond is gevonden) en dan noemen wij ze eigenlijk altijd Dinges Haha!
Van Blake wordt indd gezegt dat het een moeilijke hond zou zijn. Met consequente baasjes moet dit wel te hanteren zijn. Iemand zoals Renske of Desiree... Ervaring met honden is een must denk ik. Is wel wat leuks van te maken...
Renske, je had me wel wat florisanter op de foto mogen zetten Schijnheilig
Die foto's met Blake en die touwen zijn leuk. Heeft toch wel iets grappigs dat ze elke keer in de knoop zaten.
Dinges vonden wij echt heel erg leuk, was een fokhond geweest geloof ik, deed echt haar best om aardig gevonden te worden. Was ze ook hoor. Nita is een oudere hond die nog wel de energie heeft om te wandelen, maar wel rustig aan. Nita is meer een hond (onze mening dan he) voor wat oudere mensen die wel van wandelen houden.
Blake was indd erg vrolijk en blij dat hij dat hok uit mocht. Weer een goede daad gedaan.
Die foto waar Mario met Dinges op staat, daar stond Dinges op te springen met haar voorbeentjes "handje klap", zo ontzettend leuke hond!!!
Wie weet er nog een goed tehuis voor bovenstaande honden? Blake is denk ik al voorzien Schijnheilig Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:00

erg gave foto's
blake is inderdaad een schatje
maar je was tog ook met die andere hond wezen lopen was dat niks?

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:06

wat een schattige honden weer

resnke, ik ben er van overtuigd dat er wel 1 of 2 leuke beesten bij jou in huis komen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:08

wenny schreef:
erg gave foto's
blake is inderdaad een schatje
maar je was tog ook met die andere hond wezen lopen was dat niks?


Ja dat was Jaimie, die is nu voorlopig besproken. Als die een baasje krijgt is het ook "goed" voor Renske en Bjorn. Zit ie er nog, dan willen ze die wrs ook adopteren Haha! Het gaat hun er niet om dat ze perse Jaimie zouden willen maar wel dat Jaimie een goed tehuis krijgt. Of dat nu bij hun is of bij iemand anders maakt ze niet uit. Hun nemen dan gewoon een andere hond die hun aanspreekt. Voorlopig zitten er nog genoeg honden inhet asiel rond deze tijd...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 06:56

ja Jaimie is een schatje, maar als ze voordat wij plaats hebben voor een hond al een ander baasje heeft, dan is het ook goed. tuurlijk zou ik jaimie graag ook in huis nemen, maar zo'n hondje als zij vind echt wel snel een lief baasje
Voor Blake geldt precies hetzelfde, vind hij een baas voordat wij verhuisd zijn, dan hebben we pech en dan zoeken we een andere hond(honden) uit in het asiel, er zitten nog behoorlijk wat honden, dus keus genoeg voor ons!

Bjorn begon gister zelf opnieuw over Blake, ik moest een foto uitprinten dan kon ie die laten zien aan zn ouders en broer etc die hij had verteld over Blake Haha! en vanmiddag bel ik het asiel of we morgenmiddag langs kunnen komen, even wandelen met Blake en kijken of hij daar kan blijven tot wij verhuizen, mochten er andere mensen zijn die hem zeker te weten een goed huis kunnen bieden is het ook prima als ie daarheen gaat.
Of we bespreken of ie alvast gecatreerd kan worden in de tijd voor wij verhuizen, en dat hij dan eventueel tegen betaling voor ons wordt vastgehouden daar
heb meteen tegen Bjorn gezegd dat als de mensen die jaimie voorlopig hebbe besproken haar niet nemen, dat ze dan ook bij ons moet komen, dat vond ie goed dus stiekem hoop ik dat jaimie nog niet geplaatst is Schijnheilig

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 07:05

Desiree schreef:
geweldig dat Blake zo'n mooie dag heeft gehad! hij zit nu al zolang in het asiel! Hij zou namelijk nogal een moeilijke hond zijn. En die mechelaars, waren dat brave honden? zo te zien een reu en een teef.


ik had idd ook verwacht dat blake moeilijker zou zijn, na de dingen die ik over hem had gehoord, maar het viel echt alles mee! hij kent alleen eigenlijk geen commando's en trekt nogal aan de riem, en als je hem uit zn hok haalt dan staat ie even flink te stuiteren en springt en hapt steeds naar de riem, maar daar stopte hij vrij snel mee
ik ben 2 lompe prettig gestoorde ridgebacks gewend dus misschien dat ik het daarom wel mee vond vallen qua vervelend gedrag
ook naar andere honden was hij niet vervelend, wel nieuwsgierig maar niet echt dominant of gemeen(alleen als een andere hond uit 'zijn' drinkbakje ging drinken dan ging ie ff flink blaffen)
maar het is echt een grappige hond Haha!
bij de Hut gingen we ff wat drinken, en ik liet blake ook even drinken, stonden een stuk over 4 drinkbakken met water, staat ie ineens te springen en te graven met zn voorpoten in die bakjes haha echt overal was water, ik was ook meteen zeiknat Clown
en hij is vrij lomp, wilde hem een koekje geven, springt ie maar meteen op mn schoot Haha! en de bank op klimmen richting de tafel vind ie ook leuk Knipoog
maar ik duwde hem na een paar keer waarschuwen met zn hoofd tegen de grond, maar hij blijft kwispelen, snapt niet goed wat je bedoeld als je hem corrigeert
maar ja dat komt wel goed als ie een cursus heeft gehad, hij is nog jong en zit al veel te lang in het asiel dus ik vind het niet gek dat hij zo druk en enthousiast is als hij zn hok uit mag!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:44

Nou renske dan lijkt mij Blake een perfecte hond voor jullie?. vooral als je ervaring ermee hebt en zo te zien zijn jullie er allebei verliefd op dus gewoon DOEN.

Vind het idd een mooie vriendelijke hond zo op de foto. Tja onbehouden van veel jonge honden in een hok maar het lijkt mij wel een hond die zich snel aanpast en ook leert.

Fijn dat deze honden zo'n leuke dag hebben gehad Haha!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:47

Oh wat geweldig dat jullie met die honden op stap zijn geweest. Werken jullie bij het assiel of mag je gewoon met ze wandelen als je het vraagt?

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:26

wat lekker zeg zo hebben die honden ook eens een leuke dag goed hoor

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:30

teriema schreef:
Oh wat geweldig dat jullie met die honden op stap zijn geweest. Werken jullie bij het assiel of mag je gewoon met ze wandelen als je het vraagt?


Wij werken niet bij het asiel, maar Mario en ik gaan nu al bijna een jaar op zondag (niet elke zondag hoor) met asielhonden wandelen. De honden vinden het leuk, en vaak hebben ze het ook echt even nodig. Ik ga liever met honden uit het asiel wandelen, dan met honden van andere mensen. Die honden hebben toch al een fijn leven en de honden uit het asiel niet.
Renske, heb je het asiel al gebeld? Vraag naar Frans en leg uit dat je met ons bent mee geweest...
Succes!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 18:12

heb heel de middag gebeld, alsmaar in gesprek of ik krigj zo'n bandje met kies 1 als je.... t/m kies 4 als je een van onze medewerkers aan de lijn wilt

dus ik 4 kiezen blijft ie heel vaak overgaan en dan begint dat bandje daarna ineens weer opnieuw Verward

dus morgenmiddag rijden bjorn en ik er gewoon naartoe!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:43

Ja dat is altijd dat keuze menu... Het zal wel druk zijn
Miss dat het nu wat rustiger is in de avond.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 20:20

nope nemen niet op, steeds in gesprek of weer dat eindeloze keuzemenu, heb t nog geprobeert vlak voor ik naar clubles ging(half 8 ongeveer) dus Bjorn en ik rijden er morgen maar gewoon naartoe!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:29

wat lekker joh voor die honden:):)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 09:50

Hoe laat ga je?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:50

ben vanmiddag geweest, t was er superdruk en er zijn 2 honden en een kat geplaatst in de tijd dat we er waren!
jaimie zat er nogsteeds, maar ee moeder met 2 dochter van een jaar of 12 en 14 hebben heel lang bij haar gestaan, dus wie weet heeft jaimie ook snel een baasje Lachen

we zeiden tegen degene achter de balie dat we zondag met Blake hebben gewandeld en dat we graag wat meer info over hem wilde hebben en hem nog ff mee wilden nemen voor een wandeling
dus zij ff wat verteld over Blake en ze zei pak maar een riem, je weet de we dus ga je gang Haha!

dus we hebben een uurtje met Blake gewandeld(ben nog onderuit getrokken door hem Bloos was zo aan t opletten dat ik niet op zn poten stond dat ik vergat mn voeten goed neer te zetten, en tsja blake trekt nogal aan de riem dus ik struikelde en meteen lag ik languit Bloos! heel mn heup ligt open en mn elleboog ook Scheve mond maargoed blake was superbraaf! kent 'zit' en 'af' en trok na een tijdje consequent zijn al veel minder

we kwamen terug bij t asiel en hebben alle info over hem tezien gekregen, hij is de 1e keer als jonge hond gebracht(november '03, toen was hij net 1 jaar) omdat de mensen er geen tijd voor hadden, daarna is hij nog even meegeweest met een man die honden uitzoekt voor drugshond/explosievenhond in amerika, maar zn ene heup was niet goed genoeg daarvoor dus hij kwam weer terug in t asiel

helaas was er al afgesproken dat Blake morgen in de krant staat met een advertentie, maar ze zei meteen dat er meestal mensen op afkomen die hem zien als brave labradot, terwijl hij kruising met jachthond is en moeilijk karakter heeft dus dat de meeste mensen niet geschikt zijn voor hem.
dat ik bij mn ouders 2 ridgebacks heb dat vonden ze heel positief dus ze dachten wel dat ik blake dan wel aan kon

We hebben t bolgende afgesproken
de komende 4 weken zit Blake daar nog, komt er iemand die hem graag wil en ook geschikt is voor hem, dan gaat hij daarheen, vonden Bjorn en ik zelf een goede oplossing, omdat hij niet onnodig lang in t asiel hoeft te zitten omdat wij niet eerder tijd hebben.
is hij over 4 weken niet geplaatst(en die kans was erg groot volgens hun) dan laten we hem castreren en blijft hij nog 2 weken daar zitten maar is hij van ons Lachen

die hond die mario zo leuk vond was er trouwens weer, zit naast Nita e er was ook een dalmatier nieuw binnen

Blake had trouwens gister geloof ik dat ze zei nog een aanvaring gehad met Zwabber, en Blake begon, hij had zelf zn hok opengemaakt Haha! slimme hond! en zwabber was bij de balie, en blake staat er ineens naast en legt zn kop op zwabber en toen ging het fout
maar bij zwabber staat ook dat hij absoluut niet met andere reuen samenkan, dus volgens mij ligt de schuld dus zeker niet alleen bij blake!

maargoed, heeft blake binnen 4 weken geen baasje dan is hij van ons Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:59

Hey geweldig.. Wie heb je nu gesproken daar? Wat was er precies gebeurd dan met Blake en Zwabber? Gaan jullie nu voortaan elke zondag (als je kan) met Blake wandelen? Zo ja, bellen!!!
Welke hond bedoel je die Mario leuk vond? Die kruising Ridgeback die er de vorige keer zat of welke? Die was toch opgehaald door de eigenaar? Of bedoelde je die Mechelaar van zondag?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 07:19

ik bedoel idd die kruising ridgeback, die zit in t rijtje van blake en dan naast Nita, hij was weer terug. de 2 mechelaars zaten er ook nog.
blake en zwabber hadde wat gevochten ofzo, blake was ontsnapt en liep los en zwabber was toevallig ook bij de balie en blake daagde zwabber uit en toen was t ff ruzie, maarja zwabber kan zelf ook absoluut niet bij reuen dus denk dat t wel meevalt met blake zn agressie
blake komt trouwens bij Klein Amerika vandaan, is in november(toen was hij net 1 jaar, is van nov. '02) in t asiel gebracht de mensen hadden geen tijd meer voor hem Scheve mond toen is ie nog even meegeweest om eventueel drugshond/explosievenhond te worden maar zn heupen waren niet goed genoeg dus kwam ie weer terug
maar we gaan idd als t even kan iedere zondag wandelen, en als we tijd hebben ook door de week
we kregen hem dus echt zo mee, hadden wel gezegd dat we zondag al met hem hadden gewandeld, maar pas toen we terugkwamen en het er rustiger was hebben we dus uitgebreider verteld, dat we jullie kennen enzo
maar we hoefden niet eens onze naam ofzo op te geven, t was echt zo van pak maar een riem en jullie weten de weg he! zal misschien ook wel komen omdat ze hopen dat blake idd eindelijk een nieuwe baas heeft gevonden Haha!
ze plaatsen hem trouwens niet bij zomaar iedereen, geen gezin dat weinig tijd heeft en niet bij mensen die geen ervaring hebben, dus de kans dat ie er over 4 weken nog zit was erg groot volgens hun, ondanks dat ie vandaag in de krant staat. daar reageren meestal mensen op die hem zien als lieve labrador terwijl ie dus een heel ander karakter heeft dan een labrador Knipoog
we hebben irma gesproken en een vrouw met donker haar rond de 30 zal ze zijn geweest, er zat ook nog een blonde die was wat jonger, nog ergens in de 20 volgens mij

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 19 bezoekers