startgeld / prijzengeld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

startgeld / prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 13:25

Sinds 1 april hoeven verenigingen bij een startgeld tarief t/m 7.50 geen prijzengeld uit te keren, daarboven wel.

Echter ik heb nu dus al 2x meegemaakt dat er meer dan 7,50 werd gevraagd maar prijzengeld ho maar.

Ik heb deze vraag dus voorgelegd bij de KNHS omdat ik nu wel eens duidelijkheid wilde.

antwoord:

> Wanneer u meer betaald als €7,50 dan is de organiserende vereniging
> verplicht om prijzengeld uit te reiken. De 1ste prijs is dan minimaal
3x
> het inschrijfgeld en de 2de t/m de 5de prijs zijn dan opgeteld de 2x
de
> 1ste prijs.
>
> Wanneer u op een wedstrijd meer betaald dan €7,50 en er geen
> prijzengeld wordt uitgereikt moet u dit laten rapporteren door de
> KNHS-vertegenwoordiger. Wij kunnen dan stappen laten ondernemen naar
de
> organiserende vereniging.

KNHS vertegenwoordiger is dus de jury (of een ander door het secretariaat aangewezen persoon), al dan niet degene waar je bij gereden hebt. Deze dient te raporteren aan de KNHS, en dus ook dit soort zaken.

Iemand dit al meegemaakt? Meer dan 7,50 betalen en geen prijzengeld?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:41

Nee nog nooit, zowieso nooit een wedstrijd zonder prijzengeld gereden (bij de Paarden dan). Zelfs soms naast het prijzengeld nog een beker of andere atributen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 13:47

hihi hier mag je al blij zijn met een bekertje en een lintje.
T gaat me niet om de centen hoor maar wel om het principe.
Zal het volgende keer langs mn neus weg zeggen als ik weer meer betaal: oh leuk krijgen we prijzengeld, ga ik extra goed mn best doen! Hihihii.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:59

Ik betaal altijd meer dan 7.50 en ik heb het pas bij 1 vereniging gehad dat we prijzengeld kregen.
Wat goed dat je daar achteraan bent gegaan!

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 14:13

Volgende keer dus melden want de KNHS zit hier echt bovenop aangeizn dit teveel schijnt te gebeuren.
Ik betaalde altijd rond de 9 euro per proef, nu sinds de regeling 7,50 en afgelopen paar keer dus weer 8 euri....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:16

Ik heb nu een aantal wedstrijden gereden met prijzengeld en ook zonder, maar die waren niet meer dan 7.50 per proef. Ken er wel 1, waar je 10 euro per proef betaald als je op de wedstrijddag zelf betaald. Maar het kost 7.50 als je het startgeld 2 weken van tevoren hebt overgemaakt (dat willen ze ook eigenlijk). En die hebben bekers en linten.

Lady en Nance supertoppers! Lady Z1+5, Nance Z1+13, Walando Z1+2!

Nance kampioen bestgaand Nationale Tentoonstelling 2014!
Nance reservekampioen bestgaand van Nederland in Ermelo 2013!
Nance kampioen bestgaand onder het zadel van Noord-Holland en Utrecht 2013!
Nance derde keer erekampioen van Noord-Holland en Utrecht en kampioen bestgaand 2012!
Nance dag en erekampioen van Noord-Holland en Utrecht 2009, 2010 en 2011 en kampioen bestgaand 2009 en 2010!

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:01

Ik heb het ook nog niet meegemaakt dat men zich niet aan de regels hield. Wel was ik gisteren verbaasd over het prijzengeld zelf maar ik heb nog niet de moeite genomen om het uit te zoeken.
Zal ik vanavond eens doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:38

Ik heb nog nooit een proef boven de 7,50 gereden. Ik rijd dan ook bij de pony's Knipoog Afke (bij paarden) heeft wel proeven onder de 7,50 gereden, en dan wel prijzengeld... ?

Otango

Berichten: 84
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:10

ik rijd bij de paarden en ik betaal meetsal minder als 7.50 inschrijhgeld geloof ik.. maar heb altijd prijzengeld.... Geld, geld!


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 22:56

Tot de 7,50 inschrijfgeld is het hier bijna altijd waardebonnen of bekers. Dan sta ik alweer innerlijk te juichen bij het secretariaat
Dan betaal ik liever wat meer en gewoon prijzengeld (moet wel zeggen dat ik er tegenwoordig vaak bijrijdt dat scheelt Knipoog )

Al doe ik bij ons op de club altijd het eerste parcours 7,50 en waardebonnen en het tweede parcours 10.00 en geldprijzen. Er zijn vaak mensen die een parcours rijden en die kunnen dan gewoon kiezen
En die bonnen drukken de kosten voor de club nog een beetje
Wij hebben zelden zoveel starts dat we met 10 euro inschrijfgeld ruim het prijzengeld eruit hebben, laat staan de terreinhuur, juryleden etc...Bloos

Ik ben er op concours trouwens altijd wel fel op dat het klopt! (wsl omdat ik er als springsecretariaat zelf redelijk inzit *LOL* )

Er is hier een vereniging die rekent op de wedstrijddag 10 euro (of was het nou 12?) inschrijfgeld en vooraf betalen via de bank 7,50. Die geven dus gewoon bekers uit...
Dat mag van de KNHS omdat het in het vraagprogramma vermeld staat. Maar als jij opgeeft via hun website of belt naar het nummer in de P&S staat/wordt dat niet vermeld. En die vraagprogramma's moet je apart opvragen bij de KNHS of de vereniging Clown (wat niemand doet want aan de mededeling 2 proeven/parcoursen op die datum daar en daar heb je als ruiter genoeg...)
Daar is nogal wat commentaar op geweest bij de betreffende vereniging en de KNHS, maar daar is dus niets aan te doen
(ook nog een vraag waard bij opgeven voor een wedstrijd dus, moet je ook nog een bankrekeningnummer vragen)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:01

Ik zou er echt wat van zeggen hoor. Wat wij laatst hadden was dat we met 6 starters waren en maar een beker, terwijl het er dan twee horen te zijn. Heb ik ook wat van gezegd. Niet dat ik nou zo graag nog zo'n beker wil, (heb ook liever prijzengeld hihhi) maar het gaat toch om het principe. Ik vind 7,50 best wel een hoop geld voor zeven minuten rijden, als ik dan win verwacht iker ook wel wat voor terug

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:06

Hier is het altijd netjes prijzengeld!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:07

Yep, in Oude Tonge hadden wij dit, betaalde 8 euro inschrijfgeld en wat kreeg ik als eerste plaats? Een zoutblok Rolleyes Die nog eens langer ergens gelegen had ook volgens mij Als je zoiets merkt moet je direct een klacht indienen, later helpt eigenlijk niks.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:41

He Viv, weet je ook of hier nog een minimum aantal deelnemens aan hangt? Want ik kan me voorstellen dat als je met zijn 5-en start, het een dure grap is voor de vereniging. Of is dit gewoon hun eigen verantwoording? Zou ik logisch vinden hoor, dan maar minder vragen dan €7,50! Maar ik vroeg het me even af omdat ik altijd meer dan €7,50 betaal, en de 1e prijs een waardebon is van €12,50. Voel me toch wel flink gekort Haha!.
En nog een vraag; valt een waardebon ook onder "geldprijzen"?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 09:20

Nee er hangt geen minimaal aantal deelners aan. Dit is idd hun eigen verantwoording (0.50ct minder inschrijfgeld scheelt een hoop prijzengeld uitkeren). Of een waardebon ook onder prijzengeld valt? Pfff geen idee dat moet je even bij de KNHS navragen.

http://www.knhs.nl/uploads/downloads/We ... rieven.pdf

hier kun je presies zien wat de normen zijn, cat.2 t/m Z2 moet je kijken die tabel.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 08:45

Ik had laatst 2 starts in het tweede parcours Z en ZZ...Dan komt er dus 20 euro inschrijfgeld binnen en moet er 30 euro prijzengeld uit Clown
Maar de ellende is dat als je op het vraagprogramma ingevuld hebt dat je inschrijfgeld 7,50 en 10 euro is en je prijzenschaal ... je je daaraan moet houden. En op dat moment weet je nog niet hoeveel starts je krijgt

Waardebon is geen prijzengeld!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:06

op ridderkerk betalen we toch ook 8euro per proef??

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:15

Ik betaal bij de vereniging waar ik lid ben 6 euro en niet leden 8 dacht ik maar er is ook prijzengeld.

Ik was dan ook erg blij dat ik 60 euro aan prijzengeld had in de B *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:19

Vippie schreef:
hihi hier mag je al blij zijn met een bekertje en een lintje.
T gaat me niet om de centen hoor maar wel om het principe.
.


je hebt helemaal gelijk, ze moeten zich gewoon aan de regels houden !

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:33

Ja idd ze moeten zich gewoon aan de regels houden. Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden waar je geen prijzengeld of beker of lintje of iets dergelijks kon winnen. Goed dat je dit hebt aangekaart!!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:43

Anydale, dat bedoelt ze niet. Als er meer dan 7,50 euro inschrijfgeld wordt gevraagd, moet men verplicht prijzengeld uitkeren en mag men niet meer volstaan met een l*llige beker.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:09

ik had vorige keer 16 euro betaald voor 2 proefjes en was nog 2x 1e geworden ook en had niet eens prijzengeld gekregen

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:15

Bij ons doen ze het in de vorm van bonnen die je weer kan besteden bij een ruitersportzaak.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:19

maar kan ik er dan niet achteraan gaan dat ik alsnog dat geld krijg?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 12:40

xcynthiax schreef:
ik had vorige keer 16 euro betaald voor 2 proefjes en was nog 2x 1e geworden ook en had niet eens prijzengeld gekregen


Dat bedoel ik dus idd, de KNHS heeft mij om de betrefdende verenigingen gevraagd en deze was er 1 van. Ben benieuwd of we volgende keer minder betalen of prijzengeld krijgen.
Mocht je dit dus niet krijgen dan moet je ff een jurylid aan zn mouw trekken tussen de proefjes door, die moeten dit raporteren.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers