Benen stil houden tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Benen stil houden tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 20:08

Zoals de titel al zegt, wie heeft er tips om mijn benen stil te houden tijdens het rijden. Helpen kortere stijgbeugels?.

Jessica



Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:10

het kan zijn dat je beugels te lang zijn, is dit niet het geval probeer dan eens een touwtje vast te maken aan je beugels en singel. dan kan je minder bewegen en leer je je benen stiller te houden

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:12

ik heb zelf altijd dat als ik alleen met stalschoen+sokken rijd dat mn benen egt niet stil te houden zijn maar als k dan mn chaps aan heb (leer) dan zit ik veel lekkerder doordat mn benen minder bewegen...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:13

hier is al is een topic over geweest en heb daar vaag uit onthouden dat er een soort lijm bestaat dat je erna gewoon van je zadel kan halen (ze gebruiken dat voral bij shows of zoits (ik weet niet juist wat het is maar heb dat vaag gelezen in dat topic)

0

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:35

Ik heb je topic verplaatst naar RT !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:38

LiSSy schreef:
het kan zijn dat je beugels te lang zijn, is dit niet het geval probeer dan eens een touwtje vast te maken aan je beugels en singel. dan kan je minder bewegen en leer je je benen stiller te houden


Hoe kan je dan je been naar achter leggen bijvoorbeeld? Als je de touwtjes zo lang maakt dat dat nog kan, dan lijkt het me weinig effect hebben. Daarbij vind ik het maar een eng idee. Stel dat je valt ofzo...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:41

uhm ik denk dat je gewoon flink moet oefenen, je leert paardrijden niet vanuit je luie stoel, en als je wel touwtjes aan je singen vast doet raak je dat gewend, en dan moet je later daar weer helemaal vanaf

nouja ik zal zeggen oefenen, het duurt wat langer en is ook wel zwaar want je moet goede kuitspieren hebben,

suc6

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:28

Wat ook altijd werkt is op een paard rijden wat héél voorwaarts is voor je kuit . Dan leer je vanzelf om ze stil te houden.. eerst een paar keer spierpijn in je kuiten, maar het helpt wel! Alleen is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Dat van die touwtjes lijkt mij ook inderdaad een beetje eng? Verward. Maar het werkt vast wel...

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:37

Dat soort lijm heb ik gezien in de ruitersportzaak...
Ik heb het nooit geprobeerd hoor Knipoog maar ja het lijkt me wel handig, ik weet alleen niet hoe dat zit als je je been wilt bewegen, om 'm bijvoorbeeld iets naar achteren te leggen...

Up to Date is een toppertje

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11553
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:31

Citaat:
Wat ook altijd werkt is op een paard rijden wat héél voorwaarts is voor je kuit

Werkt heeel goed toen ik nog op de manege reed was het heeel erg bij mij Bloos! maar toen ik bij Marianne ging rijden ging het wel iets beter, en toen kwam Labelle erbij, en als je die maar aanraakte met je been schoot ze al weg...dus toen ben ik het heel snel afgeleerd

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:07

Het zou inderdaad kunnen dat je beugels te lang zijn.
Hou jij je tenen goed naar binnen??
Zou niet dan zou ik daar eerst maar eens aan gaan werken zodra die op hun plaats zitten komt de rest van zelf, ze hebben mijn tenen een tijn onder het rijden aan elkaar gemaakt met een touwtje maar dat raad ik je af want je krijgt ten eertse onwijs veel last van spierpijn en daar bij komt dat ik het niet echt veilig vind.
Je zou ook eens om een zit les (aan de longe) kunnen vragen van je instructrice.

Groetjes

ik reageer omdat ik je graag help!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 9 bezoekers