*zucht* ik heb weer eens een paard op het oog

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

*zucht* ik heb weer eens een paard op het oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:05

jullie kennen het probleem vast wel: leuke paarden die toevallig te koop staan en ook nog eens voor een leuke prijs, maar eigenlijk ben je helemaal niet op zoek naar een paard en ook niet echt in staat om er een te kopen/onderhouden... Scheve mond

De IJslanderstal waar ik de afgelopen maanden heb gewerkt heeft een leuke merrie te koop. Nouja, ik vind haar leuk. Er moet veel aan getraind worden om haar weer helemaal goed te krijgen (ze is rittenpaard en haar gangen zijn een beetje verreden), maar dat vind ik juist een uitdaging. Ik heb net haar gegevens opgezocht op icelandic-horses.com en ze is goedgekeurd met redelijke cijfers. Ze heeft 2 veulens gehad met leuke kleuren (valk en een zilverappel, zelf is ze zwart) en ik vind haar nu alleen maar leuker. Volgende week wordt ze 15.

Als het kon zou ik haar meteen kopen, maar ik ben net afgestudeerd en heb nog geen werk. Met mijn spaargeld kom ik op de helft van wat ze moet kosten, maar onderhouden kost natuurlijk ook wat. Erg jammer. Zoals jullie misschien wel weten heb ik in december bijna een ijslands hengstveulen gekocht, maar laten lopen om dezelfde reden. Hij is nu van Draumpje hier op bokt en heeft het erg goed met haar als baas. Ik ben hard op zoek naar werk, als ze in september nog te koop staat (verkoop heeft geen haast bij de eigenaar) en ik heb een baan dan ga ik er serieus over nadenken! Schijnheilig

Eefjes
Berichten: 219
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:35

ja soms heb ik dat ook maar ik mag geen paard van mijn vader wel jammer wonen op een boerderij

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:18

Ja als ik geen rem op mezelf had en mn ouders hielden me niet tegen, had geen 1 bokker meer een paard gehad Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:18

Pfoe dit klinkt erg goed! Kun je haar niet met je ouders/familie kopen en per jaar zoveel afbetalen o.i.d.? Of werken op de IJslanderstal en de pony voor minder kunnen krijgen?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:19

als mijn geld het toeliet had ik een stal vol paarden staan, maar helaas Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:38

Ja joh kun je het niet op zo'n manier oplossen? Zou toch wel leuk zijn, zet je haar gewoon in Noorddijk ofzo!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 23:41

LuvdaTossa"]
Pfoe dit klinkt erg goed! Kun je haar niet met je ouders/familie kopen en per jaar zoveel afbetalen o.i.d.? Of werken op de IJslanderstal en de pony voor minder kunnen krijgen?
[/quote]

Nee, dat gaat niet, helaas. Scheve mond als ze nu verkocht wordt blijft ze ook tot eind augustus staan en draait ze in de ritten mee, dus dat ze zo zichzelf afbetaald is ook geen optie. Mijn ouders verklaren me voor gek dat ik nu een paard wil, maar dat zouden ze over 10 jaar ook doen... Clown

[quote="Alet schreef:
Ja joh kun je het niet op zo'n manier oplossen? Zou toch
wel leuk zijn, zet je haar gewoon in Noorddijk ofzo!


ja, goed plan, en dan kom jij erop rijden als ik geen tijd heb Haha!
Siki had daar ook last van haar exceem he, hoe gaat het in noordlaren? Is dat beter? enneh, wat betaal je voor stalling op beide plaatsen? Antwoord mag ook via PB als je dat hier niet wil posten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 02:30

meis , ik hoop dat e snel werk hebt zodat je je eigen ijslander kan gaan kopen
zou erg gaaf zijn als dat ook nog eens de merrie is die je nu op het oog hebt
ik duim voor je
enne bedankt voor de complimenten Bloos

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 09:02

draumpje schreef:
ik duim voor je
enne bedankt voor de complimenten Bloos


graag gedaan, en ik duim ook

hier een paar foto's. Geen hele duidelijke, maar zo krijgen jullie een beetje een idee. Haar manen zijn wat piekerig vanwege schuren door exzeem.

Afbeelding

Afbeelding

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:08

Ze ziet er wel erg leuk uit hoor!
Ik stuur je even een pb betreft stallingskosten en eczeem info!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 16:11

graag! Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:56

wat een duidelijke foto's Tong uitsteken

maar voor zover je kunt zien is het een leuk dier

haar oog straalt een hoop[ lievigheid uit
kan dat?