Goede paardenfysio?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Goede paardenfysio?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 15:52

Nu ik heb ontdekt dat mijn paard waarschijnlijk een scheef bekken heeft, dit problemen zou veroorzaken tijdens het rijden (extreem vastzitten op links) en er een oplossing gelegen zou zijn in het inschakelen van een paarden fysiotherapeut, wil ik me eerst wat verdiepen in dit onderwerp voordat ik de eerste en de beste fysiotherapeut langs laat komen.

Wat doet zo'n fysiotherapeut? Wie heeft er hier allemaal ervaring met zo'n thereapeut en/of met hetzelfde probleem als ik te kampen gehad? Welke fysiotherapeuten zijn absolute aanraders of afraders?

Ik hoop dat jullie me wat meer over dit onderwerp kunnen vertellen!

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:38

M'n pony is ook bij een soort van fysio geweest. Alle problemen zijn verholpen !

Binnen 1 minuut had hij de oorzaak al! Pony is daar 3 weken in behandeling geweest, nu moet ik elke dag de spieren loshouden en alles blijft goed!

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:23

Hai,

Jarko Dun is een hele goede fysio. Mijn paard is behandeld (wel voor iets anders) bij de Lingehoeve door Henk van de Veen (manuele therapie), die zet alles op zijn plek, en daarna helpt Jarko je met het oppakken van het rijden/ soepel maken. Bel anders naar de Lingehoeve (0488-482900). Die kliniek zit niet ver bij jou vandaan (Lienden)

Groeten

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:08

Guy Blom uit Zijtaart is the-man-to-have. Als een van de pioniers op dit gebied in NL en een van de docenten van de opleiding in Amsterdam is hij een hele gewone fijne kerel om bij je paard te hebben. Gewoon down-to-earth zonder allerlei omhalen vertelt hij je heel duidelijk wat er aan de hand is, wat hij voor je kan doen en, indien noodzakelijk, is hij niet te beroerd om je door te sturen.
Hij woont in Zijtaart, bij Veghel maar komt door het hele land.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:50

Tunna Morrien hebben wij. Zij werkt ook bij de dierenkliniek in Emmeloord.
En ik kan niets dan positiefs zeggen. Ze doet haar werk meer dan goed en is gewoon super vriendelijk en heeft geduld.

Eigenlijk alles wat ik zoek in een fysio Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:18

Solange Schrijer is ook een bekende fysio. Zij heeft al meerdere clinics gegeven bij de KNHS.
Zij is verbonden aan de kliniek in Bodegraven.