krakend zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

krakend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 21:55

hoi

ik vind het echt supervervelend want ik heb zo een krakend zadel dat het je voeten uitkomt. ik weet echt geen raad of middeltje meer op mijn zadel mee te poetsen. ik poets mijn zadel elke 2 weken en soms zelfs 1 keer per week met gewone zadelzeep en daarna nog met een product om het leer langer te laten meegaan en nog een ander tegen weersinvloeden.
de eerste dat na ik mijn zadel gepoetst heb valt het kraken nog mee. maar daarna gaat mijn zadel echt gaan kraken als je rijdt. ik probeer er niet op te letten maar het werkt echt op mijn systeem Boos! . Haha! !
weet er iemand een smeerseltje om op mijn zadel te doen.

bedankt!!
groetjes!!!!!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:00

Ehm... misschien moet je het juist mínder invetten Haha!

ajieto
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:00

hmm mijn zadel kraakt ook... ja niet zo heel erg dat ik er last van heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:44

De delen die over elkaar gaan even licht inwrijven met talkpoeder.

lummeltje

Berichten: 12
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Zuid Holland onder de rook van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:50

Kan het hout zijn van je zadelboom. Tip die ik kreeg in de ruitersportzaak toen ik mijn zadel liet controleren.
Ondersteboven leggen, zodat het open valt en dan olie er tussen laten lopen. Werkt echt.

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:02

zadelolie niet gebruiken voor je zadel!!! de porieen van je zadel raken zo overvol verstopt dus... maar dat terzijde ik denk dat je idd talkpoeder ertussen kan smeren ik heb geen idee of het werkt maar je kan het proberen...ikzelf heb net een nieuw zadel en heb geen last van extreem kraken ook niet met mijn oude zadel... mischien moet je gewoon aan het geluid wennen of hebben andere er ook last van?

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:21

Haha ik hou het bij mijn zadel op nieuwigheid Haha! .

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:00

bedankt voor de reacties, ik zal ze zeker uitproberend.
ik heb er zo met tijden last van. normaal de eerste dagen na het invetten heb ik er niet zo een last van maar daarna meer en meer, maar ik heb ook het gevoel dat ik er zelft meer op ga letten. en dan raakt het gekraak niet meer uit je hoofd Haha!