Echt zo stom

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Echt zo stom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 09:02

Zo'n 2 jaar geleden jheb ik zoiets stoms gedaan. Ik baal er nu nog steeds van Frusty Verdrietig

Ik reedt altijd op Mickey, een klein, zwart, ondeugend Welshje.
Altijd happen, zijn hoofdstel eraf gooien, bokken en dat soort dingen.
Ik reedt er bijna elke les op. Bij mij deed hij nix want ik reedt hem al vanaf het begin dat hij op de manege kwam.
Toen kwam een meisje uit mijn les naar me toe, ze was wat ouder dan mij en reedt altijd wel goed dus ze zegt: 'Nikki jij mag altijd op mickey wil je ene keer ruilen?' Ik zeg 'nee' want anders moest ik op Cherocco zo'n slome bok.
Maar zij doorzeuren: 'Maar ik kan er wel op hoor, ik houd hem wel ik val er niet af ik kan hem wel aan' enz.
Dus ik zeg: 'Oke is goed' ik wou het weleens zien....
Mickey dus bokken en ervandoor gaan en ze valt eraf.... Ik lachen Haha!

De volgende week kom ik op de manege, altijd standaard 'Mickey' maar nu was het een andere pony. Dus ik denk: 'nou dan zal hij wle in een andere les meelopen' Maar nee, Mickey was verkocht....
Die week ervoor was dus mijn laatste kans om op hem te rijden, en wat doe ik met mijn stomme kop? Ik ruil Frusty Ik kon het natuurlijk ook niet van te voren weten, ik d8: ik rij er volgende week gewoon weer op.
Maar er kwam geen volgende week meer....

Ik mis hem echt verschrikkelijk en heb geen foto ofzo van hem....
Ik was echt super aan hem gehecht... Verdrietig

Ik baal echt super dat ik die keer geruild heb Boos!
Ik denk er echt heel vaak aan... Frusty
Verdrietig Huilen

Charmotte 4-ever!!!


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 09:22

Ah Nikki dat is inderdaad klote. Dat is het nadeel van op een manege rijden he? Ik had het ook weleens, dan ging je je lievelingspony begroeten en dan stond hij er niet meer. Ik vond het ook heel naar om te horen dat Tamri dood was, vooral omdat bijna niemand hem begreep. Ook jammer dat je geen foto hebt zeg.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 09:39

Ja ik heb het ook vaak gehad, maar bij Mickey vond ik het super erg.
Van Tamri vond ik ook jammer ja... Heb ik ook nog een paar keer op gereden... Echt een leuke pony vond ik... Mahja... Zo gaat het nou eenmaal op maneges he... Verdrietig

Charmotte 4-ever!!!


zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 09:50

ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige verzorgpony, Dolly, die was ook opeens weg en de week daarvoor had ik de kans om op haar te rijden maar toen heb ik iemand anders laten gaan....
ik heb er ook wel een beetje spijt van maar ik wist toen niet dat ze weg zou gaan.
ik hoop dat het uiteindelijk wat makkelijker voor je zal worden ( je moet wel beseffen dat je hele leuke dingen met hem hebt mee gemaakt!!).

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 09:59

Maar stel, je wilt een leuke pony kopen, van een manege. Kun je dan gewoon een pony aanwijzen en betalen en meenemen? Dat je gewoon een manegepony koopt? Dat vind ik wel vaag!

Maar Nikki, jij kunt er ook niks aan doen. Dat wist jij toch ook niet, dat ze verkocht zou worden?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 10:23

Blerg... Dan heb je gewoon een schuldgevoel...
Maarja, je kunt er niets aan doen he...
DEnk dat dit het lot is van op de manege rijden...
Ik heb ook 2 maal mijn 'lievelingspony' verloren...
Dat komt hard aan, maar ja, t' gebeurt iedereen wel een keer, denk ik zo...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 10:24

Clautje schreef:
Maar stel, je wilt een leuke pony kopen, van een manege. Kun je dan gewoon een pony aanwijzen en betalen en meenemen? Dat je gewoon een manegepony koopt? Dat vind ik wel vaag!

Maar Nikki, jij kunt er ook niks aan doen. Dat wist jij toch ook niet, dat ze verkocht zou worden?


Je kunt niet elke pony van de manege kopen hoor.
Als een pony altijd heel braaf is in de lessen zullen ze die niet snel verkopen. Maar een pittige, jonge pony met bijv. veel talent wel.
Ligt dus aan de pony zelf...

Charmotte 4-ever!!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 10:40

Ik had dat ook, toen ik op de manege reed *maar een half jaar gedaan, vond het niks aan en iedere week was er weer ander gezeur! En je kreeg er geen normaal les, en op de andere manege was een 3 maanden lange wachtlijst... en dat bleeek veeeeel langer te zijn!*

Ik reed vaak op Samber, een super mooie pony, had wat van een tinker, mooi bont enzo... En een schatje om te rijden, was echt een knuffelbeestje! Lovers
Ik reed vaak op hem, en hij was een van de weinige pony's die voorop liep en ik moest altijd voorop rijden, dus ik op Samber Lovers
Ik kwam dus een keer, stond er een andere pony in de box van Samber,... en zijn naambordje was weg... ik dus meteen navragen...-->
Maar Samber bleek niet van de manege maar een pensionpaardje dat 2x per week in de les meehobbelde... en ging naar een andere stalling!

Ik baalde... Verdrietig En moest sindsdien op Nevada, maar die was helemaal niet lief en super eigenwijs... leerde ik wel meer van maar miste Samber ook vreselijk!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 11:14

Ik heb het ook al 11x meegemaakt... Ik reed al 4.5 jaar op Skippy, ze was echt mijn allerbeste vriendin en ze was zooow lief. En ze kende mijn ook heel goed, want altijd als ze in de lessen moest lopen en dan ging ik vaak aan de kant staan kijken, en dan zag ze mij staan en dan stopte ze opeens en degene die er dan op zat, kreeg d'r nie meer vooruit Haha! . Maar op 3 mei (op haar verjaardag) zei de eigenaar van de manege opeens dat hij stopte met manegelessen...dussss alle lespony's moesten worden verkocht. Vond ik echt kei-erg, ik hielp altijd iedereen met opzadelen en de 1e erop rijden enzo (ernaast lopen, met de kinderen die de eerste keer moesten galoperen moest ik er ook naast lopen) en dan kreeg je met iedere pony toch wel een band vind ik. Dus een voor een zag ik ze allemaal na 24 juni 2000 (de dag dat de laatste les gegeven werd) weg gaan... Ik weet dat Skippy op Texel staat bij hele lieve mensen, waar ik ook heel veel contact mee heb nog, en ik ga er ook wel eens naartoe. Gentle staat nog gewoon op de manege (o nee, nu moet ik stoeterij zeggen) hij is van een meisje, Frieda staat er ook nog steeds (die is met pensioen) Urrona staat in Brugge (België) King staat ????? dat weet ik dus niet, Truuske staat ook gewoon in Zundert en daar gaat t nu heel goed mee (ze had eigenlijk een hekel aan manegelessen) Nansi staat nu ook ergens waar ik t nie weet, Harry staat ergens in Tholen, maar die heb ik bijna gevonden! Gangster stond in Zoetermeer (ben ik achter gekomen dankzij bokt!) maar is nu verkocht naar Lunteren, Sinbad staat ook in Zundert, Lydie is overleden... Verdrietig Dat waren ze dus, het was maar een kleine manege. Maar goed...ik weet dus hoe je je voelt. Echt poedersuiker voor je dat je geen foto's hebt!!!

xxxSanne

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 11:41

Bij ons op de manege lijkt het er ook af en toe op dat je een paardje kunt aanwijzen, en zeggen "wat wil je ervoor hebben?"...vervolgens betaal je en hij is van jou. We hadden een maand geleden 3 nieuwe haffies (westernhaffies Cool ) en nu hebben we er nog maar 1...

Nu wordt het paardje waar ik op rijd niet verkocht, want dat is gewoon een toppertje Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:28

Ja ik ken het, dat een manegepony zomaar ineens weg is dan.
Is mij ook vaak genoeg gebeurd.

De eerste keer was bij mij toen ik op vakantie was. Mijn lievelingspony Pepper was toen ik op vakantie was verkocht. Omdat ze zo vervelend was en een meisje haar zo graag wilde hebben, hebben ze haar verkocht. Ik was echt blij dat ik vlak voor ik op vakantie ging nog een buitenrit op haar had gereden, dat was echt zo gaaf!
Verder is het daarna nog een keer gebeurd met een andere lievelingspony, Twinkel. Gewoon van de ene op de andere dag was de stal leeg en weer een dagje later stond er een nieuwe pony in. Was om dezelfde reden als Pepper verkocht.
Daarna zijn er ook wat manegepaarden overleden. Ook een keer een van mijn lievelingen. Butler. Grote sul was dat. Heel lief wel. Was kreupel geworden, en toen moest hij ingeslapen worden.
Joy en Charley waren ook allebei ingeslapen, niet tegelijk met Butler, maar Joy een tijdje daarvoor, ze had haar been gebroken, ze was al een tijdje geleased. Ze was losgegooid in de bak en toen stond ze verkeerd op en brak ze haar been. Toen moest ze dus ingeslapen worden.
Charley weet ik het niet precies van, maar die was ook kreupel en moest ook ingeslapen worden.
Er zijn ook verschillende manegepaarden gekomen en weer gegaan omdat ze zo vervelend deden. Kim bijvoorbeeld, kon zomaar ineens ontploffen en ze heeft het echt nooit voor elkaar gekregen om iemand er NIET af te gooien. Er was ook een keer ene Zorro, die ken ik alleen niet zo goed. Maar volgens mij was die ook vervelend met rijden, en is ook verkocht.
Pas geleden zijn weer twee manegepony's verkocht, Goofy, de pony die toen in plaats was gekomen voor Twinkel. Zij had iets aan haar rug en ze was niet geschikt als manegepony, die is naar een particulier gegaan.
Mister ook. Die was al oud en een supersagerijn. Hij beet kinderen als hij wist dat je bang voor hem was. Als je dat niet was dan dreigde hij soms wel met bijten, maar deed het niet. Hij was ook al oud, en hij is met pensioen.
De laatste die verkocht was is Macho. Die was ook kreupel, en niet geschikt als manegepaard. Was een heel maf beest, was heel lief op stal. Echt een knuffelpaardje. Die is ook naar een particulier gegaan...

Gelukkig zijn er ook weer veel nieuwe paarden en pony's gekomen. Bij de manegepony's zijn er veel bijgekomen, waaronder 3 van mijn lievelingen Lachen Tom, Jerry en King. Zijn echte schatjes! Jerry is trouwens drachtig van Tom, Tom is dus nog niet zo lang ruin en best wel vervelend. Maar echt de allerliefste! Lovers Ik heb alleen nog nooit op alledrie gereden, want ik rijd op de manegepaarden.
Daar zijn er in de loop van de tijd ook nieuwe bijgekomen, Spirit. Die is er al een tijd nu, daar is ook mijn naam op Bokt van, en ik ben al ongeveer een jaar op Bokt onder deze naam Knipoog en pas geleden ook Nikita. Beetje vaag beest. Op stal ook echt heel lief. Knuffelpaardje!!! Lovers Maar met rijden is ze soms superbraaf, maar soms... Echt een soort Kim, waar ik hierboven al iets over verteld heb...

Maar genoeg geluld. Ik stop al. Dit is volgens mij errug saai voor jullie Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:42

He, das wel klote voor je! Verdrietig
Snap eigenlijk best dat je een beetje een schuldgevoel hebt, zou ik ook hebben.
Maarja, jij kon het ook niet weten he?
Toch jammer dat je geen foto van hem hebt ofzo! Scheve mond
Dit is denk ik het lot van op een manege rijden... Huilen

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 13:21

Het is jammer dat je die laatste keer niet op je lievelingspony kon rijden. Maar je kunt je daar nu schuldig over blijven voelen,maar herinner je de keren dat je wel op hem gereden hebt, en geniet daar nog van in je gedachten. Wat is nu die ene keer op al die andere keren dat je wel op hem hebt gereden.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Marije112, Sting en 41 bezoekers