hoe lang duurde het voordat (vzpony)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe lang deden jullie erover om een vzpony te vinden ?

minder dan 1 jaar
22 (73%)
tusses 1 en 3 jaar
5 (16%)
tussen 3 en 5 jaar
Geen stemmen
meer dan 5 jaar
3 (10%)

Totaal aantal stemmen: 30


eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:12

een vriendin van mij heeft binnen een week een paardje gevonden, ik heb zelf een jaar gezocht, toen 4 maanden een pony verzorgt die werd toen weer verkocht en nu ben ik al bijna weer een jaar op zoek...


Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:21

Ik heb ongeveer 1 of 2 jaar aan het zoeken geweest. Sinds dien heb er wel een. Dat is via www.marktplaats.nl gebeurt Knipoog. Ik verzorg Corrie nu zo'n ander half jaar Lachen.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:30

niet egt zo lang...mijn buren hadden een pony dus toen ik zover was dat ik een vzpony wou kreeg ik 1 keer les op haar en verzorgde ik haar 1 keer per week. Helaas is ze in April verkocht maar 1 dag voordat ze verkocht was werd er al gevraagd of ik op een ander paard wilde gaan rijden dus dat was heel toevallig super snel geregeld... en t scheelt ook wel als je bekend bent op een stal want ik was dus ook al bekend op die boerderij en daardoor vroegen ze mij... als je van buiten af komt vertrouwen ze je minder snel denk ik.... ik mag op hem rijden,buitenrijden,poetsen,longeren,wandelen enz enz... ik moet hem wel uitmesten in de winter en hij moet natuurlijk ook gevoerd worden enzo en ik hoef er niet voor te betalen omdat ik die mensen er alleen maar mee help...ik verzorg hem overigens 2 keer per week...zo dit is weer een lekker lang verhaal geworden maarja haha wel lkkr veel info.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:38

Ik was niet op zoek, iemand die ik toen nog niet zo goed kon zocht een verzorger en dat werd ik dus...

Ik mocht alles doen, als ik haar maar op conditie kreeg (achteraf bleek dat te zijn zodat ze haar konden verhuren en mij konden laten stikken). Na een jaartje lukte dat dus en ik mocht vertrekken...

Nu rij ik weer op en manege, vind het hartstikke saai Scheve mond

Morgen.
...

Glorie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:44

Als je echt wilt heb je het zo voor elkaar hoor. Je moet alleen niet direct alles willen. Er zijn genoeg manege's etc. die best eens wat extra hulp kunnen gebruiken (poetsen, opzadelen, pony vasthouden in de kinderles, helpen met voeren, vegen en ga zo maar even door). Als je daar nu mee begint, dan kom je er vanzelf wel in. Op een manege staan namelijk ook pensionklanten en zodra deze in de gaten krijgen dat je inmiddels heel handig met paarden geworden bent, wordt je vanzelf wel eens gevraagd om hun paard of pony te doen. Daarnaast is een manege een uitgelezen plek om te 'netwerken'. Het rijden volgt vanzelf wel, heb een klein beetje geduld.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:50

Beide keren duurde het voor mij maar 1 uurtje ofzo. Knipoog
Ik dacht: ik wil rijden, ik stapte op de fiets, reed naar een boerderij waar ze paarden hadden en belde aan. De keer daarop was net zo makkelijk, telefoontje naar die mensen toe en klaar.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:59

ik ging met een vriendin mee nar een stal.. ik wilde daar gan rijden.. voor het eesrt en nog voor ik mijn eerste rijles had, had ik een verzorgpony...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:13

ik heb allebei m'n verzorgpony's aangeboden gekregen Haha!
m'n verzorgpaard werd zelfs aangeboden toen ik bij m'n verzorg shetjes was Tong uitsteken

» Kitty. Lovers

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:15

Dierenlover schreef:
en wat mag je er allemaal meedoen en moet je ervoor betalen ?


ik mag er alles meedoen ( springen,dressuur,buitenritten enzo)
en ik hoef voor allebei m'n verzorgponys niks te betalen.

» Kitty. Lovers


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:23

Ik kreeg al les op Marilyn en toen ik beter kon rijden ging ik der ook verzorgen

22 Januari verwachten we ons kleintje

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:50

Dierenlover schreef:
en wat mag je er allemaal meedoen en moet je ervoor betalen ?


Ik mag er best wel veel mee doen. Ik mag er in iig. ongeveer alles mee doen op het erf. En ik ga wel eens met de eigenares(en haar paard)mee op buitenrit, dat is erg gezellig! Haha!.. Ik mag niet alleen over straat met Corrie maar dat is denk ik wel logisch Knipoog. Verder hoef ik niks te betalen.

Daarvoor wil ik Cindy heel erg bedanken Lachen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:09

ik zette een advertentie op internet en de zelfde dag kreeg ik toen nog een reactie en ben een paar dagen later gaan kijken.. en had een verzorgpony dus dat ging echt super snel Haha!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:26

Ik was ongeveer een jaartje op zoek. Bij ons achter stond een paardje (moest afgespeend worden) en mijn moeder stond een keer met de eigenaar te praten, toen hij aanbood dat ik de moeder wel mocht gaan verzorgen. En zo kom ik aan mijn superverzorgmerrie Mariosa!
Hoef er verder niks voor te betalen......ik ga ook maar één keer week. Alles vrijblijven ik mag rijden, ik mag poetsen, ik mag komen wanneer ik wil, ik mag voeren noem maar op......

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:29

tja, echt op zoek was ik eerlijk gezegd niet, maar alles in totaal heeft het wel heel lang geduurd voor ik er 1 (nu 2) had.... maar doe er echt alles mee.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:37

ik heb eerst via marktplaats verzorgpony's gevonden. daar kon ik wgens omstandigheden niet blijven. ik kwam toen al veel op de manege, maar na die tijd ben ik er nog vaker geen gegaan, en heb elk klusje gegwoon aangepakt. vegen, ,opzadelen, poetsen, vasthoudeen, helpen, hulpteugels omdoen, paarden van de wei halen, enz. Daarvan kwam dus, als de instructeurs met een groep op buitenrit gingen, mocht ik ondetussen gewoon een pony pakken en lekker gaan poetsen, wandelen (ik was dus dee enige die dat mocht) en zo meer dingen. Toen vroegen ze of ik 2 x in ded week wou helpen met opzadelen, poetsen, beugels goed, singel vast, enz. Mocht ik om de week een uur rijden. Heb een ander meisje meegevraagd. Doen w dus al heel lang, erg leuk. En toen vroegen ze of ik Pepper wou verzorgen, ook Lotte meegevraagd.

Het is mij dus een beetje aan komen waaien, ,heb erg veel geluk gehad. (Sorry, beetje lang verhaal geworden Haha! )

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:40

Ik was niet op zoek. Mijn moeder zit op tennis een een man daar heeft pony's. En ik mocht daar wel op gaan rijden als ik wilde. Ik hoef niks te betalen mag doen wat ik wil, hoevaak ik wil, áls ik maar komt. In Juli mag ik mee naar een keuring Haha!
Ben er heeeel blij mee !!

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:43

ik deed er minder dan een jaar over en nu verzorg ik me 2 schatjes pierre en charlie ik mag ook alles met ze doen maar dan ook alles omdat ik niet teveel tijd over heb voor charlie heb ik een verzorgerstje voor hem gezogt ik moet ze van de eigenaar beschouwen als mijn eigen paarden

there is no secret between the rider and his horse

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:15

ik heb denk ik een half jaar gezocht, en vond toen een verzorgpony via internet. na een paar maanden ging dat niet meer en vond ik via internet binnen 2 weken weer nieuwe verzorgpony's gevonden.
die verzorg ik nog steeds. toen ik daar bezig was met verzorgen kwam er een man naar me toe om te vragen of ik zijn pony ook wilde rijden, en die doe ik nu ook erbij.
ik mag met de verzorgpony's die ik nu heb doen wat ik wil. op de ene stal kan ik niet rijden, pony's zijn te jong, maar die ga ik deze zomer inrijden met iemand anders samen. daar zijn ook veuelns die ik verzorg. verder mag ik er alles mee doen wat ik wil
de andere pony die ik doe berijd ik wel. ik maag daare ook alles. zo vaak komen en rijden als ik wil, en met rijden ook doen wat ik wil. ik rij nu alleen maar in de bak, maar ga binnenkort ook buitenrijden met hem Pling
ik betaal er niks voor.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:49

Heb eerst een hele tijd van alles geprobeert. Maar steeds dan hoorde ik niets van de eigenaar, mocht ik de pony maar heeeeeeel af en toe even doen enz. Toen ben ik even gestopt. Ben toen weer begonnen met zoeken en heb toen hele erge mazzel gehad! Eerst kreeg mocht ik Veroon gaan verzorgen. Haar rijdt ik af en toe even (been blesure en al een dagje ouder). Poetsen, mesten, wandelen, grazen, los gooien, longeren, en alle andere dingen die er bij horen. De eigenaresse heeft niet zo heel veel tijd voor haar. Dus eigenlijk doe ik haar (bijna) in mijn eentje wat poetsen, rijden, wandelen, enz. betreft.

Toen ik Veroon een tijdje deed kreeg ik een mailtje van Danielle (daantje1981 hier op bokt) en sindsdien verzorg ik ook Harold, Speedy. Met Joery help ik af en toe mee. In de wei zetten en er uit halen en af en toe losgooien enz. Speedy poetsen, aan lange lijnen, wandelen, los gooien enz. Harolde poetsen, rijden, longeren, los gooien. En gewoon alle dingen die er dus bij horen.

Ben nu dus helemaal gelukkig met de paarden die ik verzorg! Lovers

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:54

Ik was eigenlijk niet echt op zoek, was alleen het rijden op de manege een beetje zat. Daarom keek ik af en toe wat advertenties op marktplaats door. Toen zag ik dat degene die eerst op onze manege lesgaf een bijrijder zocht en daar heb ik op gereageerd. Gelijk de eerste keer raak dus.
Hiervoor had ik wel meerdere paarden die ik eventueel bij zou kunnen rijden, maar die leken mij allemaal niks.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:00

Om precies te zijn: 5 dagen
Ik had op vrijdagavond een briefje opgehangen bij de Edah (als 13-jarig pennymeisje)
Woensdag werd ik gebeld door een mevrouw die 3 paarden had.
Daar heb ik 2 jaar gereden, daarna via een collega van mn vader op een andere stal terechtgekomen, daar heb ik hun paard een half jaar verzorgt tot het werd verkocht, op die stal ben ik gebleven en paarden van de staleigenaar gaan rijden. Daar ben ik vorig jaar mee gestopt toen Max werd verkocht (ik heb altijd gezegd: als ze Max verkopen koop ik zelf een paard) en toen heb ik Eldientje gekocht. Ik ben daar toen nog wel op stal gebleven en af en toe een Z-pony van een vrouwtje daar bijgereden.
Een paar maand geleden ben ik verhuist naar een andere stal en ook daar rijd ik nu 2 paarden erbij voor de staleigenaar.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, doekenbas, Iloveiswan, Joanne_, judithM, wodant en 135 bezoekers