[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 15:57

Ging ff ook een Potter-verhaaltje schrijven,stelt niet zo veel voor Lachen
Hier het eerste deel:

Hoofdstuk 1. '16 jaar'


Iemand ongewoner als Harry Potter kan je jezelf niet voorstellen. Want: Hij maakt graag huiswerk als tijdverdrijf; hij haat de vakantie, en is daarbij ook nog is een tovenaar.

'De legendarische, middeleeuwse Basilisk is bij Dreuzels bekend als een Fabeldier. De Basilisk, de koning der Slangen, is de giftigste slang van allemaal en mensen die de Basilisk tegenkomen, moeten rennen voor hun leven, want eens in zijn ogen hebben gekeken, en je sterft! Ook de giftanden van de Basilisk zijn dodelijk, maar de Basilisk kan verslagen worden door het kraaien van een haan en spinnen zijn als de dood voor de Basilisk. De Basilisk is een soort haan met een slangenstaart, voorzien van drakenvleugels, een adelaarssnavel en een kroontje op zijn kop. De naam Basilisk vindt (net als het dier zelf) zijn oorsprong in het Grieks; basiliskos betekent koninkje, koning der slangen. In de Middeleeuwen werd de Basilisk door Dreuzels gezien als de verpersoonlijking van de Satan (het Kwaad, voor Dreuzels). De Basilisk wordt uitgebroed uit een ei door een oude haan gelegd (of in het dagelijks leven: een kippenei voldoet ook) en wat daarna uitgebroed moet worden door een pad (of slang). In de Middeleeuwen werden padden die in de buurt van kippeneieren waren gevonden op de brandstapel ter dood gebracht door Dreuzels. In de Magische Gemeenschap is het 'maken' van een Basilisk verboden.'

Met een volkomen zucht slaagt Harry z'n boek van Verweer tegen de Zwarte Kunsten dicht, en schroeft z'n inktpotje ook toe.Waarom moet Sneep ook zoveel huiswerk opgeven? 'Waarschijnlijk om heel Griffoendor een lesje te leren'denk hij. Sneep geeft dan wel geen les in Verweer tegen de Zwarte Kunsten,maar omdat er geen leraar meer was vorig jaar had Sneep toestemming gekregen van Perkamentus om huiswerk mee te geven. Sneep aast al heel lang op het baantje van leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten,maar om een of andere reden wil Perkamentus het hem niet voor leggen. 'Ik zou wel eens willen weten waarom niet ..' Harry kan z'n zin niet afmaken of hij grijpt met een hand naar z'n hoofd. Een verschrikkelijk pijnlijke scheut graait door z'n litteken. 'Voldemort is ergens kwaad om'vreest Harry. En hij kan niemand hierover schrijven. De enigste die hij kon schrijven zonder al te veel drama over z'n litteken,was Sirius. Maar sinds Sirius is gestorven, achter 'het gordijn' gevallen, kan Harry niemand echt meer schrijven en voelt hij zich nog eenzamer dan ooit, en verloren omdat hij z'n enigste echte familielid is kwijtgeraakt. Hij propt alles in de spleet onder z'n bed en kruipt terug onder de dekens. Sinds enkele jaren moet Harry z'n huiswerk onder de dekens maken,en z'n schoolspullen verstoppen onder een losse plank onder z'n bed,voor te voorkomen dat de Duffelingen het te weten zullen komen. Dan zwaait er pas echt wat. Plotseling hoort hij een luide knal. Iets is tegen z'n raam opgebotst. Voor het raam staat een sneeuwitte uil,die met 1 pootje pijnlijk over haar snavel wrijft. 'Hedwig!' fluistert Harry in de hoop dat geen enkele Duffeling het geluid van Hegwid heeft gehoord. Hij hoort een luid gegrom uit de kamer ernaast, en dan terug gesnurk. Niets aan de hand dus. Hij opent het raam en laat Hedwig los, die een heel aantal brieven op het bed laat vallen,een redelijk groot pak,en een klein pakje. Hij aait Hedwig over haal veren,en laat haar in haar kooi. Tevreden maar dorstig begint Hedwig van haar water te slurpen. Ondertussen opent Harry z'n eerste brief. Duidelijk van Hermelien.

'Hallo Harry!

Sorry dat ik zo lang niet geschreven heb, maar ik heb het ongelooflijk druk gehad. Ik heb een heleboel huiswerk weet je('Inderdaad' denkt Harry 'Niet moeilijk als je met zo'n tijdverdrijver werkt') en ik ben ook op vakantie geweest in Griekenland. Wat een mooie bouwwerken hebben ze daar! En Anderling heeft me ook verteld dat er een Toverschool bestaat in Griekenland, maar wij waren op vakantie in Athene en ik kon er nergens zo metteen een vinden. Maar dat zal vast onmogelijk zijn dat te vinden,veel te goed beschermd tegen Dreuzels denk ik, net zoals Zweinstein. Daarna zijn we nog op vakantie geweest naar Frankrijk,waar we ieder jaar heen gaan. Gefeliciteerd met je 16de verjaardag! Ik heb weer iets bij de wegisweg besteld! Het is maar een klein pakje,maar ongelooflijk nuttig. Er zit een handleiding bij in het pakje. Dit jaar ga ik de laatste week logeren bij Ron en Meneer en Mevrouw Wemel. Ron heeft me verteld dat hij jou ook heeft uitgenodigd! Je komt toch ook?('Als de Duffelingen me laten gaan tenminste'Denkt Harry)Ik zie je daar dan wel!

Groeten,
Hermelien.


Helemaal nieuwsgierig opent Harry het kleine pakje van Hermelien. Hij ziet een hele reeks kleine flesjes naast elkaar verpakt in een rek, in de meeste kleuren die je jezelf kan bedenken. Hij neemt de handleiding,waar in grote letters bovenaan staan:
' Nutselixers'

Fles 1. 'Zwerkbalselixer' 1 slokje hiervan, en het geeft je zo'n oppeppingskracht dat je voelt alsof je zweeft en als lucht op je bezem zit!
Fles 2. 'Geheugenselixer' 1 slokje hiervan,en je geheugen onthoud alles 10 keer beter! Supergoed voor Examens.
Fles 3. 'Energieselixer' ben je slaperig en moe? 1 slokje en je energie verhoogt met een aanzienbare kracht!
Fles 4. 'Liefdesselixer' verliefd? Niet meer treuren! Je grote liefde zal ook op jou verliefd worden!
Fles 5. 'Helingsselixer' kleine wondjes? Wratten? Builen? Steenpuisten? 1 slokje en alles verdwijnt!

'Eigenlijk niets voor Hermelien om zoiets cadeau te doen' denkt Harry. Maar hij vind het wel een leuk cadeau. Dan opent hij de volgende brief. Hij weet metteen van wie hij is: Wie schrijft er anders in kraaienpoten?

'Beste Harry,

Het spijt me nogmaals van Sirius. Ik mis hem ook heel erg. Gefeliciplapstaart met je verjaardag! Je bent al bijna volwassen. Heb je een goed cadeau gedaan,kan je gebruiken. Wil je ff vragen, kom je op de eerste schooldag tijdens de middagpauze ff een bakkie thee drinken met Ron en Hermelien?Zie je op Zweinstein,

Hagrid.


Goede oude Hagrid. Hij neemt. het grote cadeau van z'n bed af, en pakt het uit. 'Waauw!' denkt Harry. Dat hagrid dit voor mij wou kopen! Een hele nieuwe onderhoudskit voor m'n bezem! Dat kon hij inderdaad wel gebruiken, z'n vorige onderhoudskit is zo vaak gebruikt dat alle potjes met 'magisch smeersel voor je bezem' al bijna leeg zijn en z'n onderhoudsdoeken versleten zijn. Dan opent hij de laatste brief.

'Ha die Harry!

Kan niet veel schrijven, heb weinig tijd. Zit op dit moment in Roemenië, Charlie bezoeken. Gelukkige verjaardag! Kan geen cadeau meegeven,anders word het te zwaar voor Hegwid. Wil je uitnodigen voor de laatste week van de vakantie: Kom je bij ons logeren? Dat mag vast wel! M'n vader gaat nog bellen naar jou oom Herman,en hij komt je dan afhalen met een gewone auto van het ministerie! Je cadeau krijg je dan wel als je bij ons arriveerd, het is veel te groot om aan Hedwig te vervoeren! Wel, de groeten en tot dan,

Ron


Fijn! denkt Harry. Hij hoopt alleen dat Meneer Wemel niet zo gaat roepen door die telefoon als Ron 2 jaar geleden, dan kan Harry het wel vergeten dat 'ie mee mag. Maar Meneer Wemel werkt toch op de dreuzelafdeling (Misbruik van Dreuzelpreventie) dus die zal dat wel weten. Zo stil als hij kan zijn stopt hij een hele boel in z'n hutkoffer,en de kleine selixers van Hermelien in de plank onder zijn bed. Hij luistert nog een keer aandachtig (Groot geronk en gesnurk van Dirk en Oom Herman) en kruipt dan tussen de dekens. Met de fijnste 16de verjaardag die hij ooit had, valt Harry als een blok in slaap.
Laatst bijgewerkt door shadowfaxx op 14-06-04 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

*Oh Adrian, come out and play.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:05

Citaat:
Ron heeft me verteld dat hij jou ook heeft uitgenodigd! Je komt toch ook?(Als de Duffelingen me laten gaan tenminste)Ik zie je daar dan wel!


hmmm denk dat me, je moet zijn of niet??

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 16:05

nee w8 ik zal het ff duidelijker maken Knipoog

*Edit:Gewijzigd Knipoog

*Oh Adrian, come out and play.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:07

Menino schreef:
hmmm denk dat me, je moet zijn of niet??


Nee hoor Knipoog
Ron denkt dat hij niet mag gaan Lachen

Joe!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 16:08

Nee: terwijl Harry de brief leest denkt hij: 'Als de Duffelingen me tenminste laten gaan'.

Snappie Knipoog

*Oh Adrian, come out and play.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:14

Hej!

Echt leuk bedacht! Moet je verder mee gaan, hebben we tijdsverdrijf tot het zesde boek Haha!

Ontzettend leuk idee!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:18

shadowfaxx schreef:
Nee: terwijl Harry de brief leest denkt hij: 'Als de Duffelingen me tenminste laten gaan'.

Snappie Knipoog


Oow *LOL*

Joe!


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 17:21

Hoofdstuk 2. 'Tante Petunia's ware aard'


Toen Harry een week later bij het ontbijt stond eieren te bakken voor z'n neef Dirk, kwam Oom Herman de kamer letterlijk en figuurlijk 'binnengedreunt'. Hij marcheerde als een woeste bosaap de keuken in waardoor potten en pannen rammelden aan de keukenrekken, zout-en-pepervaatjes op en neer deinden op de planken en een glas van het aanrecht aan scherven viel op de grond. Dat betekent dat Oom Herman in een opperbest humeur is. 'Goedemorgen Petunia' schalde het door de keuken. 'Harry' met een knikje in Harry's richting. Dirk, die zich bijna verslikte in z'n eieren van verbazing dat Oom Herman nog maar Harry's naam had uitgesproken zonder woest te worden, keek Harry met een venijnige grijns aan.

'Vandaag is dan de dag' brulde Oom Herman nog harder waardoor het net leek alsof een liter speeksel verspild was aan die woorden. Harry dacht diep na. Hij kan zich niet herinneren welke dag het in vredesnaam zou moeten zijn. 'Vandaag is de dag, dat ik en Dirk het leger gaan bezoeken!' Schreeuwde Oom Herman letterlijk waardoor het net leek of hij schuimbekte, en een heleboel speeksel kwam terecht op de blouson van Tante Petunia. 'Rustig schat' zei Petunia aanzienlijk geïrriteerd. Dirk, die ondertussen al z'n eieren naar binnen had gesmakt alsof het een koud kunstje was om een volbeladen bord eieren naar binnen te werken op 2 minuten, stond op van de tafel en liet een luide boer,terwijl hij tevreden over z'n buik wreef. 'Zo moet dat!' zei Oom Herman nu weer wat lichtelijk bedaart van z'n 'brulbui'. Tante Petunia brabbelde zoiets als 'Dirk, hou je manieren' wat blijkbaar niemand had gehoord buiten Harry.

Met luid lawaai net of een bende draken stormden over het huis, bonsden Dirk en Oom Herman marcherend het huis uit, naar de auto. De portieren sloegen met zo'n klap dicht dat Harry het niet vreemd zou hebben gevonden als het glas er uit was gesprongen. Een luid geronk en de auto was verdwenen. 'Yes!' dacht Harry in zichzelf. 'Een hele dag zonder een rotdirk of Oom Herman!' alhoewel er natuurlijk nog Tante Petunia was.

'Euhm ... Tante Petunia?' ze zat op de sofa met een magazine in haar handen, 'de Roddelpers' echt iets voor Petunia. 'Wat is er?' vroeg ze, zonder Harry een blik waardig te keuren. 'Ik ga naar boven' zei Harry. 'Je doet maar' zei Petunia. Hary liep de trap op, naar z'n kamer, en sloeg de deur achter zich dicht. 'Eindelijk doen waar ik zin in heb' hij neemt z'n onzichtbaarheidsmantel uit z'n hutkoffer, en sluipt naar Dirk's kamer. Daar zet hij een videospelletje op.

Zo gaat hij 3 uur door tot hij Tante Petunia de trap op hoort komen. Hij gaat platgedrukt tegen de muur staan en probeert niet te ademen. Petunia, die met haar lange nek als een slang haar hoofd om de deur slaagt, kijkt verbaasd bij het zien dat het videospelletje nog aan staat. 'Dirk heeft het weer op laten staan' mompelt ze, zet het af en verdwijnt dan naar haar eigen kamer. Harry sluipt zo geruisloos mogelijk terug naar z'n eigen kamer, propt zijn onzichtbaarheidsmantel terug in z'n hutkoffer en neemt een boek uit de losse plank van z'n bed. Hij gaat op z'n gemak op bed liggen en begint te lezen in 'Zwerkbalteamen van de eeuw' als plotseling de deur van z'n kamer openslaagt.

Tante Petunia staat in de deuropening. Harry, die haastig z'n boek wil wegproppen, omdat hij bang is dat Tante Petunia in een hysterische giblui zal barsten bij het zien 'zo een' boek, blijft gewoon stil zitten. 'Er heeft net ene Meneer Wemel gebeld voor je Harry. Hij komt je over een uurtje ophalen,maak je klaar!'
Harry, die nog steeds stil zit,terwijl Petunia al lang verdwenen is,realiseert zich nu pas dat ze toestemming heeft gegeven om Harry zomaar te laten gaan,en dat zonder enig tegensputterend gedrag of gilbui. 'Vreemd' denkt Harry bij zichzelf. Hij neemt alles van onder z'n losse plank,en propt het in z'n hutkoffer.


Een uurtje later staat hij met hutkoffer en de kooi van Hedwig in z'n hand geduldig te wachten aan de voordeur tot er word aangebeld. Plotseling hoort hij voetstappen op het trottoir die dichterbij komen. 'Fascinerend, zo'n dreuzeldeurbel!' hoort hij zeggen,wat zonder twijfel Meneer Wemel is. Net wanneer die op de deurbel wil drukken,opent Harry de deur. 'Oh,wat jammer nou,ik zou graag het geluid hebben gehoord!' zegt Meneer Wemel met een beetje teleurstelling in z'n stem maar een vriendelijke glimlach. Plotseling verschijnt ook Tante Petunia in de deuropening,zonder een woord te zeggen. Meneer Wemel loodst de loodzware koffer en de kooi van Hedwig naar de auto en klapt het koffer open en dicht, en stapt dan in. Harry, die een laatste blik op Tante Petunia werpt, zegt stilletjes:'Nou,tot aan de zomervakantie dan' en loopt dan het bordes af. Net wanneer hij in de auto wil stappen,roept Tante Petunia hem nog na:'Heb een leuke tijd Harry!' wat hij zeer uiterst vreemd vind.

Maar hier denkt hij niet lang over na: Naast hem zit een zelfvoldane Ron met een grijns van oor tot oor.

----------------------------------------------

Nieuw stukje Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:42

En weer leuk geworden *LOL*

Wil meer meer meer Tong uitsteken Haha!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:44

Leukkk!! Haha! Alleen wel korte hoofdstukkies zeg Knipoog Of is dat alleen de eerste?

*wacht met smacht op het volgende stuk*

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 17:47

Zijn er 2, maar het is geen écht potterverhaal,gewoon een kort verhaal dat niet zo lang zal zijn als de boeken hoor Knipoog

*Oh Adrian, come out and play.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:53

Geweldig!

Wel blijven schrijven hé!

... And we like all the fluffy animals.


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 18:18

Bloos


Tuurlijk!

*Oh Adrian, come out and play.

Annash
Blogger

Berichten: 26471
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:50

Hij is echt leuk, Melis!

Heb je net al t een en t ander gezegd via msn, dus je weet mijn mening.


Je weet dus ook dat je lekker verder moet gaan, maar wel zonder block Knipoog Ik ken het he Tong uitsteken

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 08:28

Hoofdstuk 3:'Het nieuwe Nest'

'Je raad nooit van je leven wat voor een cadeau ik heb' grijnst Ron zelfvoldaan. De eerste 10 minuten van de reis naar het nest
zaten ze elkaar alleen maar een beetje aan te 'grijnzen'. 'Vertel, kom op' vraagt Harry, die tot over z'n oren rood word. Grof gezegd,
maar Harry kon zich geen supergroot verjaardagspak bedenken die de Wemels zouden kunnen betalen; niet dat hij het hun
kwalijk neemt,integendeel. Hij zou het liefst heel wat geld afstaan aan hun, maar dat is gewoon onmogelijk. Vooral sinds het laatste
voorval met het gewonnen geld van de Vuurbeker, dat hij had afgestaan aan George en Fred Wemel voor het pand van hun
toverfopshop. Hij zou wel eens willen weten hoe het met hun zaken draait. Om gewichtig van onderwerp te veranderen, stelt Harry
de vraag aan Ron hoe het met de tweeling hun
toverfopshop. Hij zou wel eens willen weten hoe het met hun zaken draait. Om gewichtig van onderwerp te veranderen, stelt Harry
de vraag aan Ron hoe het met de tweeling hun toverfopshop staat. 'Harry..' Ron brengt een in de kiem gesmoord geluidje uit. Harry
slaagt zichzelf tegen z'n hoofd; Hoe kon hij nu zo stom zijn om dat te vragen? Waar Meneer Wemel bijzit? Natuurlijk, de Wemels wisten
niets af van het bestaan van die toverfopshop. Alhoewel Harry het een mirakel vind,dat Mevrouw Wemel het nog niet te weten is
gekomen. Hij had toch duidelijk een advertentie van de fopshop in de Ochtenprofeet zien staan? Waarschijnlijk leest Mevrouw
Wemel die pagina's al lang niet meer, niet sinds vorig jaar althans.
Hoe zou het zitten met Droebel? Zou hij nog steeds niet kunnen
geloven dat Voldemort is teruggekeerd, terwijl hij het nu met
eigen ogen heeft gezien? En hoe zit het met de Orde van de Fenix?
Vooral nu na Sirius' dood? Harry zit met zoveel vragen.
En Percy? Zou die al teruggekeerd zijn naar het nest? 'Dat betwijfel ik..'
mompelt Harry in zichzelf.

'Wat zei je?' vraagt Ron geïntresseerd.
'Niets,niets ...' mompelt Harry weer. Hij gaat dit niet allemaal aan
Ron vertellen. Die weet vast weer evenveel als hem,en vraagt zich vast ook een heleboel af. Dat was vorige keer toch zo, toen Harry
razend was geweest dat hij heel de zomer niets had vernomen
van z'n vrienden. Maar toen ze het daarna uitlegden begreep hij het
wel. Oh, wat wenste hij dat hij de tijd zou kunnen terugdraaien.
Hij zou alles geven daarvoor,.. dan was Sirius tenminste nog
levend. Waarom moest dit ook gebeuren? Hij had al geen
familie meer en dan nog is dit. Alsof hij al niet genoeg geboet had ...
'Harry. Harry!' Ron roept in Harry's oor.
'Oh sorry, ik was er ff niet bij. Wat zei je?' Harry was een beetje verward.


'We moeten uitstappen, minkukel!' Ron schiet in de lach. Harry, die niet zo amusant is vandaag, stapt uit de auto en kan z'n ogen
amper geloven. 'Waauw, is de verassing?' roept hij verschrikt uit. 'Wat gedraag jij je dom vandaag,Harry!Dit is eerder dan een
verassing voor de familie! ' Roept Ron luid uit. Harry kan z'n ogen gewoon niet geloven. Dit is helemaal niet Het Nest dat hij kent.
Dit is Het Nest geviereenvoudigd en totaal opgeknapt! De houten planken zijn oranje met wit geschildert, en het dak ziet er zo te
zien babyblauw uit. Het huis is 4 keer zo breed,en 4 keer zo hoog. 'Wat een kast van een huis!' Roept Harry uit, en volgt Ron
naar binnen. Binnen maakt het er alles nog mooier op: De keuken is zo groot als 1/3de van de Grote Zaal op Zweinstein. Het
plafond is zo te zien ook behekst, maar niet met sterren. Het is behekst met grote,witbesneeuwde bergen. Hij ziet ook een
stralende zon die daalt achter de bergen, wat een magentarode gloed over de keuken werpt. Potten en pannen,lepels,messen,
vorken,glazen, zijn hevig in de weer met koken de tafel dekken. Een heerlijke geur van gebakken aardappelen met karbonades
vult de keukengeur aan. Ron wenkt Harry.'En dat is nog niet alles!' zegt Ron met een grijns op z'n gezicht. Ze lopen naar het einde
van een lange, brede gang, met hier en daar deuren verspreid. Er staan allemaal naamplakkaatjes op de deuren, met daaronder
een foto van de kamer die zich achter de deur bevind, of van diegene die de kamer is. 'Ginny,Ron,George,Fred,Percy('Is hij terug?
vraagt Harry zich af), Hermelien,en dan;'Harry' met daaronder Harry, die de snaai in z'n handen houdt op een zwerkbalwedstrijd
van 2 jaar geleden. Verbaast blijft hij staan kijken naar de foto die naar hem glimlacht, maar lang kan hij niet blijven staan staren
want Ron duwt hem in de richting van een deur op het einde van de gang. 'Dit is de woonkamer' en Ron opent de deur en duwt
Harry naar binnen. Harry heeft nog nooit zo'n mooie woonkamer gezien. Op de vloer ligt een een heel dik tapijt van een zachte
bordeaurode stof. De sofa's(3 sofa's) zijn bedekt met donkerblauw fluweel, en Harry heeft het akelige gevoel dat als je in een
van de sofa's gaat zitten, je heel diep wegzakt. Zo te zien bestaat de wandblekeding ook uit tapijten: Bloedrode met gouden randjes,
en hier en daar hangen familiekiekjes van de Wemels die vrolijk glimlachen en zwaaien. 'Maar hoe...?' vraagt Harry verbaasd.
'Leg ik je morgen wel uit,het is al laat en we moeten je verjaardagscadeau nog geven en ook nog eten' en Ron sleurt een verbaasde
Harry terug mee naar de keuken, waar heel de familie zich rond de eettafel heeft verzameld. 'Oja, en Hermelien komt morgen' verteld
Ron die hevig z'n bord opschept met verschillende lekkernijen.Haary vult z'n maag met de meest lekkere dingen,en zit dan ook 20
minuten later propvol. 'Hier is je verjaardagscadeau!' en Mevrouw Wemel geeft hem een armzalig stuk perkament af.

'Beste Harry,

als ik ooit mocht sterven, zou ik je geen onderdak meer kunnen bieden. Daarom geef ik je de toestemming om bij de Wemels te
gaan wonen als ik er niet meer mocht zijn. Je moet alleen nog ff de Duffelingen overhalen, maar dat moet een makkie zijn.

Sirius


Dit was inderdaad het beste cadeau dat iemand hem ooit gegeven heeft. Hij houd nu zelfs nog meer van Sirius dan van tevoren.
'Wat geweldig!' Roept Harry uit. 'Vort,en nu allemaal naar bed, het is al laat!' Roept Mevrouw Wemel die bemoedigend knikt. Ze
komt naar Harry toe en fluistert in z'n oor:'Morgen praten we verder'. Harry knikt alleen maar een beetje dromerig. 'Trouwens,je kamer is de derde deur rechts in de hal' en Mevrouw Wemel verdwijnt achter een deur om Ginny in bed te stoppen. Harry loopt naar de deur die hij daarnet gezien had met het naamplakkaatje'Harry' op. Hij opent de deur,en kan nogmaals z'n ogen niet geloven. Een heerlijk,zacht,groot tweepersoonsbed met donzige kussen staat aan de andere kant van z'n kamer. De kamer is versiert in de kleuren rood en goud,de kleuren van Griffoendor.Aan de muur hangen verschillende posters van zwerkbalkteamen, en ook eentje van Sirius en van z'n ouders. Harry krijgt een krop in z'n keel. Dat ze dit allemaal wilden doen voor hem. En nog steeds weet hij niet hoe ze aan het geld komen. 'Maar dat vraag ik allemaal morgen wel' en hij geeuwt slaperig.Hij kleed zich uit en trekt de pyama aan die over een stoel naast z'n bed hangt. Dan opent Ron
nog ff de deur:'Trusten' maar Harry is al lang in dromenland. Dit is het beste wat hem ooit is overkomen.


Ik heb het in Kladblok geschreven,daarom staan de zinnen wat gespreid,sorry Bloos

*Oh Adrian, come out and play.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:32

Leuk stuk, maar er staan een hoop spoilers in als je de boeken nog niet hebt gelezen Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 17:52

Rainie schreef:
Leuk stuk, maar er staan een hoop spoilers in als je de boeken nog niet hebt gelezen Tong uitsteken


Een hoop wat Schijnheilig?

Heb de boeken al wel gelezen ...

*Oh Adrian, come out and play.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:55

shadowfaxx schreef:
Heb de boeken al wel gelezen ...

Dat blijkt ook.

Je zet er dingen in die de verhalen zouden verpesten als je de boekennog niet zou hebben gelezen. Stel: Pietje heeft HP 1 en 2 gelezen. Is nu bezig in 3. Denkt; hee! Harry Potter topic! Leuk! Lezen!
En dan leest pietje ineens dat Serius dood is. Best wel een spoiler dus Tong uitsteken

Geen kritiek hoor, maar misschien kan het beter in je titel komen te staan dat er spoilers in zitten

... And we like all the fluffy animals.


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 18:20

Nu snap ik het Lachen

Helaas,kan ik de titel niet meer veranderen Scheve mond kan een moddie dit nog?

*Oh Adrian, come out and play.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:31

Een moddie kan het iig nog veranderen, moet je even een pbtje ofzo sturen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:48

Ik plaats ff een bericht zodat ie in Bekijk je berichten blijft staan, zodat ik hem in mijn vakantie niet vergeet te lezen Schijnheilig Knipoog


Edit: Bloos! Bloos! Huilen Huilen
Ik lees net iets in Rainie's reactie wat ik niet had willen weten Bloos!
Ik ben nog bezig in HP 5 en ik was nog zo aan het hopen dat hij/zij (voor degene die het ook nog niet weten Tong uitsteken) het niet was die dood zou gaan Huilen Huilen Huilen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 15:20

Spirit schreef:
Ik plaats ff een bericht zodat ie in Bekijk je berichten blijft staan, zodat ik hem in mijn vakantie niet vergeet te lezen Schijnheilig Knipoog


Edit: Bloos! Bloos! Huilen Huilen
Ik lees net iets in Rainie's reactie wat ik niet had willen weten Bloos!
Ik ben nog bezig in HP 5 en ik was nog zo aan het hopen dat hij/zij (voor degene die het ook nog niet weten Tong uitsteken) het niet was die dood zou gaan Huilen Huilen Huilen


Sorry Bloos

*Oh Adrian, come out and play.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:27

Geeft niet joh Haha!
Misschien kan je anders ff via TeM vragen of ze Spoiler oid in de titel zetten?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 15:42

Heb het gedaan. Ga nu verder met Hoofdstuk 4 Knipoog

*Oh Adrian, come out and play.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:19

Hmmm, ik wil niet vervelend doen, maar hoe kan het nou dat Harry bij de Wemels kan wonen als hij niet bij zijn Oom en Tante vandaan kan zonder dat Voldemort hem te grazen neemt?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers