Wat is volgens jullie de beste vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Wat is volgens jullie de beste vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 12:19

Ik had een vliegendeken voor Jiron voor in de wei. Er zat alleen een voorsluiting aan en een staartlus. Aangezien Jiron een flinke bult had van een insect heb ik d deken ook op stal omgedaan, maar zoals ik al vreesde is hij binnen een week kapot gegaan. Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar dan wel meteen een goede. Wat vinden jullie de beste?


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:22

De Bucas deken, nieuwe versie met nek en buikflap.

Ik heb er 3 paarden onder staan en vindt ze geweldig!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:05

Boett deken; ik wil nooit meer wat anders.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:07

De Harry's Horse deken van mijn speelse ruin is nog steeds helemaal heel en blijft ook goed liggen. Het is misschien geen absolute topkwaliteit, maar daar is de prijs ook niet naar. Ik vind alleen de pasvorm van het halsstuk beroerd, dus die gebruik ik niet.

Nulla tenaci invia est via

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:23

Ik heb zelf de Bucas. Helaas niet met buikflap, want die hadden ze toen nog niet eronder (Chantal geluksvogel).
Ik heb op mijn paard ook de deken van Mark Todd gehad liggen (verkrijgbaar bij Eventingshop). Die zag er ook prima uit. Alleen had ik toen al de Bucas besteld.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:27

Harry Horse dekken. Vergt wel een beetje onderhoud om hem wit te houden maar juist door die kleur blijven de steekbeesten ook echt weg. Om een of andere reden schrikt wit die beesten af

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:14

Ik heb nu de anky met losse hals. Ik vind hem heel erg goed. Hij blijft prima zitten, heel erg fijn, aangezien mijn paard altijd zeer uitgebreid in de wei gaat liggen rollen na het rijden. Hij is ook lekker soepel.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:40

Mij HH deken bevalt ook goed op Luna...de vliegen en andere steekbeesten blijven inderdaad weg van al dat wit!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:45

Bedankt voor de reacties (meer zijn welkom!).

Ik zoek een deken ZONDER hals. Willen jullie er ook even bij vermelden of de deken bilkoorden en/of singels heeft?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:48

Het is eigelijk het belangrijkste dat het materiaal een beetje sterk is. En dat er goede sluitingen op zitten. Dus voorsluiting, singels en bilkoorden. (dat ie dus goed blijft liggen.)

De bucas dekens gaan idd al een paar weken mee op stal Lachen

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:03

Mijn deken heeft kruissingels en een touwtje achterlangs. Ik geloof dat er ook bilkoorden aan kunnen, maar die gebruik ik niet, hij verschuift zo ook niet met rollen en stoeien.

Nulla tenaci invia est via

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:39

De HH deken, heeft kruissingels en geen bilkoorden, wel een touwtje bij de staartflap, verder is het halsstuk er los bij, dus ben je niet verplicht die erbij te om te doen.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:01

ik zou alleszins iets nemen dat zeker en vast kruissingels heeft. En de gaatjes moeten klein genoeg zijn, zodat er geen insecten door kunnen prikken. Zoals hier boven gezegd is, ook een witte kleur, houdt zowel de beestjes weg, als dat het de zon ietwat reflecteert (sommige houden UV stralen tegen)
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:33

chantal_cs schreef:
De Bucas deken, nieuwe versie met nek en buikflap.

Ik heb er 3 paarden onder staan en vindt ze geweldig!


Een aavulling nog dan:

De deken is ook verkrijgbaar zonder hals.

De deken heeft een mooie voorsluiting die tevens zorgt voor loopvrijheid, buikflap dus, bilkoorden, staartflap (en de deken met hals heeft bij de hals nog 3 sluitingen en een elastiekje voor het hoofd)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:29

Voor de duidelijkheid. Er zijn 2 soorten vliegendekens; die met grote gaten erin; die zeg maar alleen de dazen weghouden. En de dekens die zorgen dat de kleine vliegjes (waarvan paarden jeuk krijgen in staart en manen) er niet aan kunnen. Ik ben er voor het gemak even vanuit gegaan dat het laatste soort hier bedoeld wordt. En in dat geval heeft een deken zonder hals geen nut, want ze gaan gegarandeerd hun manen kapot schuren.

De deken van Mark Todd heeft een halsstuk wat je er los op kunt zetten en er dus ook af kunt laten.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 11:06

Mijn paard heeft geen staart en manenexceem, gelukkig. Vandaar dat ik ook niet persé een deken met hals zoek. Ik vind de volgende deken er goed uitzien:
Afbeelding
Vantaggio Buzz-off high neck
Fijmazige deken met hele hals welke UV-reflecterend werkt. Hierdoor heeft Uw paard het minder warm in de wei. Optimale protectie tegen insecten door de fijmazige structuur van het materiaal. Uitgevoerd met kruissingels, staartflap en lieskoorden. Kleur icegreen.


Prijs: € 69,50

Heeft iemand ervaringen met deze deken?
De bucas ziet er idd ook goed uit, maar die vind ik wel erg duur! De HH ga ik ook nog naar kijken, al wil ik liever een deken met bilkoorden.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:52

Lijkt wel heel veel op de Bucas. En idd, de Bucas is heel duur. Ik heb er toen 350 gulden voor moeten betalen. Maar hij was tenminste wel in een extra grote maat te krijgen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:59

Het schijnt dat Bucas dekens heel goed zijn (hoe vaak is dit al gezegd. Schijnheilig ) maar ik heb er zelf geen ervaring mee...
Maar als je een sloper hebt, krijgt ie ieder merk kapot....

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:16

Siik heeft wel eczeem en ook een Boettdeken. Als jou paardje dus geen eczeem heeft kun je voor een Boett zonder halsstuk gaan. Afbeeldingen van Boett dekens vind je op www.boett.com. Het is een dunne en comfortabele deken, Siki heeft alle bewegingsvrijheid die ze nodig heeft!

Faber quisque fortunae suae

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:25

Ik vind de pasvorm van de halsstukken altijd zo beroerd.
Ze zitten netjes als een paard z'n hoofd omhoog heeft, maar zo staan ze meestal niet in de wei...
Met het hoofd omlaag gaat het trekken of het sluit niet meer mooi aan zodat ze er alsnog onder kruipen.
Het plaatje dat paardje laat zien vind ik ook zo'n twijfelachtige pasvorm hebben qua hals, volgens mij trekt dat enorm op de schoft met de hals omlaag en is 'ie dan veel te kort. Ik zou dus nooit voor een vaste hals kiezen, altijd een losse, dan kan 'ie er nog af als het niet goed zit. Tenzij je paard eczeem heeft natuurlijk, dan heb je wel een hals nodig.

HH is ook in extra grote maten te krijgen hoor, Nescio heeft altijd 215 qua dekens, de vliegendeken is 205 en echt ruim zat, ze vallen groot.

Nulla tenaci invia est via

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:27

Heb er totaal geen ervaring mee. Je moet de stof maar goed aanvoelen. Je voelt meestal wel of iets scheurvast is of niet.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:05

De ANKY vliegendeken is absoluut niet slijt- en scheurvast. Al zal hij met die soepele dunne stof vast heel comfortabel zijn, mijn HH deken is veel stugger, maar ook veel steviger.

Nulla tenaci invia est via

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:01

biancaaaa schreef:
Harry Horse dekken. Vergt wel een beetje onderhoud om hem wit te houden maar juist door die kleur blijven de steekbeesten ook echt weg. Om een of andere reden schrikt wit die beesten af

ff offtopic Tong uitsteken
hoe houd jij het wit dan?
ik heb er ook 1 maar met heeeeeeel veeeeeeel vlekken.

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:21

de boett-deken. wel duur maar erg luchtig en beweegbaar voor het paard. ze erg goed tot aan de oren en bedekt de hele buik en tussen de voorbenen, makkelijk wasbaar

Teamspirit... Je bent een toppertje!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 22:46

Ben het wel met Margreet eens, daarom zei ik eerder al dat een hals niet nodig is.

Verder vind ik ook een Boett deken wel erg prijzig, maar bedankt voor de tip.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers