Vakantie mondeling toegezegd gekregen nu gezeur.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Vakantie mondeling toegezegd gekregen nu gezeur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 13:25

Ik heb toen ik mijn nieuwe (en vaste) contract kreeg meteen mijn vakantie opgegeven voor dit jaar. Van 9 tot en met 30 juli dit heb ik aan mijn baas doorgegeven en het was goed.

Nu kwam net mijn bazin en praatte over vakantietijd enzo dus ik nou dan ben ik er niet in juli. Toen rolden haar ogen eruit van hee dat kan helemaal niet en dan kom ik ook niet werken en dan zoekt hij het maar uit (echtpaar). Kunnen ze het nu maken om de vakantie te verbieden of ha dik het op papier moeten hebben. Ze gaan nu doen nu alsof ze van niets weten.


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:35

Ai, klinkt niet best dan. het is altijd best om vakantie op papier te hebben. Maar wat meer menselijkheid kan ook. en in jouw geval zou ik ook kwaad worden. Boos!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 13:43

nu kwam net mijn baas aan mijn bureau zegt hij in je dossier staat 9 t/m 16 juli grr wat nu.
En nog een geintje of ik voortaan de woensdag en de donderdag langer wil blijven als er werk is. Ja lekker mijn nieuwe contract voor 32 uur is net 1 mei ingegaan lekker zooitje.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 15:14

er was hier net een echtelijke ruzie en zij zei dat zij dan ook niet ging werken in juli in haar eentje. Nu is ze weg gezelligheid kent geen tijd en ik zit weer te shaken.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:16

donders.. daar ben je mooi klaar mee.. Boos!

Zijn er hier op bokt geen mensen die weten hoe dit wettelijk in elkaar zit??

Ik zorg altijd dat ik het per e-mail bevestigd krijg..


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 15:21

vorig jaar kreeg ik een kaart waar alle vrije dagen op aan gekruist en afgetekend werden dit jaar niet. Had ik maar zo slim geweest. Zal er morgen wel meer over te horen krijgen van mijn baas. Ik vind dat het hun probleem is. Zal morgen is aan mijn part-time (en enige) collega vragen of zij mij wil verdedigen als het echt niet door mag gaan. Wil gewoon met vakantie gaan heb mij er zo op verheugd.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:26

Ik heb hetzelfde gelazer gehad bij mijn vorige baas. Had in de zomer (op het moment dat ik een vernieuwd contract kreeg met salarisverhoging) dat ik tussen kerst en oud en nieuw graag vrij wilde zijn. Was prima.
Nog geen twee maanden later had mijn baas (we waren met z'n tweeën) een vakantie geregeld. Met vrienden in Center Parcs oid. Ik was echt heel erg kwaad. Zo kwaad dat ik gewoon niks meer kon zeggen. End of the day: ik heb gewerkt, nul komma nul waardering voor m'n werk gekregen en ontslag genomen. Kan me er nog kwaad om maken. Ik was dan ook nog eens zo'n ei dat ik me niet ziek gemeld heb in die week. Ja, 1 dagje, maar toen was ik ook echt hondsberoerd. Voor minimumloon heb ik daar de hele zaak keer op keer draaiende gehouden. Achteraf voel ikme zo ongelofelijk bekocht. Maar goed, ik heb nu een hele toffe baan, beter salaris, leuke collega's én vrije dagen te over. Als ze me de gelegenheid niet geven om ze op te nemen, mag ik ze meenemen naar 't volgende jaar. Mijn vakantie is nu al vastgesteld en ik ga d'r ook echt van genieten.

Gouda, heb je al geboekt? Denk nl. dat je het best rechtstreeks kan spelen en zeggen dat je het geen stijl vindt (of wat dan ook). Als je verder goed functioneert moeten ze niet zeuren. Ik zou er ook zeker wat van zeggen dat ze in jouw bijzijn lopen te ruziën, dat zoeken ze maar lekker thuis uit. Echt hoor, dan moet hij z'n vrouw maar niet in dienst nemen. Mijn ouders hebben ook samen in de zaak gewerkt, maar nooit heeft mijn vader m'n moeder anders behandeld dan andere werknemers. Daar hoort ook ruziën bij. Over andere zaken dan het werk heeft hij het met haar gewoon niet gehad.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 15:40

Heb al een week afgesproken om met de schoonfam mee te gaan naar centerparcs maar ze begonnen moelijk te doen over die andere 2 weken dat ik vrij heb. Dan is hun zoon en zijn vriendin op vakantie (tja echt weer zo'n piepfamiliebedrijfje) lekker hun probleem heb het van de winter al gezegd (ergens in februari ofzo) dat ik dan vakantie wou en mijn baas zei dat is goed dus ik in mijn agenda geschreven verder niet meer over nagedacht. Tja dat ruzien doen ze al vanaf het begin dat ik hier werk ze doen het vaak in de middag als mijn oudere collega er niet is. Voel mij dan ook opgelaten als ze hier loopt te vloeken en te smijten maar durf er niets over te zeggen. Het is mijn droombaan niet en ik solliciteer ook verder (al vanaf november) en als ik wat krijg ben ik weg. Verdien trouwens ook geen rochel voor mijn leeftijd maar goed tegenwoordig mag je geloof ik blij zijn als je een (vaste) baan hebt.
Over of ik wel of niet goed functioneer weet niet goed wat ze over mij denken. De ene keer (tijdens functioneringsgesprek) zijn ze blij met mij maar vinden zij mijn humeur en houding niet goed (tja vind je het raar). Heb namelijk in november opgezegd omdat ik wegwou omdat ik al een jaar geen werk had. Maar het solliciteren wou niet lukken en zei konden geen goed ander iemand vinden en hebben ze mij gevraagd te blijven. Dus toen kreeg ik een vaste aanstelling miv 1 mei en nu gaan ze alweer over mijn uren zeuren. Ze hadden zelf voorgesteld om tot 1 november 32 uur te gaan werken ipv 36.5 uur en nu willen ze mij weer in ene laten overwerken als het hun uitkomt omdat het nu drukker word. Voel mij echt een gebruiksvoorwerp af en toe maar goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, GoogleAdsense, kaatje89 en 156 bezoekers