Wie heeft zijn paard zelf ingereden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Wie heeft zijn paard zelf ingereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 13:10

Ik vroeg me af wie hier allemaal een paard heeft die je zelf hebt ingereden en zadelmak hebt gemaakt. en hoever ben je er al mee gekomen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:14

Ik heb Tjo zelf alles geleerd wat ze weet. Ze is inmiddels dressuur L1 +5 (en B+9 met Denise), endurance Klasse 1+4 (dus startgerechtigd klasse 2) en springt leuk een B parcours in de rondte.
Ben echt zo blij dat ik het zelf gedaan heb. Zou het zo weer doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:15

Treasure was al licht zadelmak, lees: ze kon stappen en draven, mm.. en een galop als een kameel. Nu, 7 maanden verder is ze L klaar en beheerst het schouderbinnenwaarts en travers beter dan mijn vorige paard die M doorgereden was.

Het paard van mijn moeder heb ik o.a helemaal zadelmak gemaakt en doorgereden en die loopt op B niveau. Ze rijdt er recreatief mee.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:20

Jodie, mijn vorige paard, was al zadelmak (ze hadden er 10 keer op gezeten) en heb ik verder alles zelf geleerd, ik ben gekomen tot het Z2, en toen kreeg ze helaas een ernstige peesblessure.
Dandy had al wel een keer een zadel op gehad aan de longeerlijn, maar meer ook niet, dus daar heb ik al wat meer zelf aan gedaan (ik was echt zo trots als een aap toen ik er voor het eerst op zat Haha! ). Hij is nu 5 en ik mag hem starten in het M1.
En zijn opvolger staat al klaar: om het nog meer vanaf het begin mee te maken heb ik vorig jaar een merrieveulen gekocht (nu dus 1 jaar), en het allerleukst zou natuurlijk zijn dat daar dan ooit nog een veulen van komt, zodat ik een paard echt vanaf zijn geboorte heb !

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:21

Jarrah heb ik zelf ingereden enzo en Tiffany kon was heel licht ingereden

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 13:27

Hoe land duurde het voordat jullie er opzaten? nadat je je niet zadelmakke paard had gekocht?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:32

Ligt er heel erg aan. Heb al zoveel paarden zadelmak gemaakt dat ik de tel kwijt ben. Maar ik weet wel dat het bij de ene super vlug ging en bij de ander heel langzaam. Bij weer een ander ging het eerst vlug en dan wat langzamer of andersom.

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:47

Ik heb silke zelf proberen in te rijden. Hoofdstel zadel en longeren is gelukt.
Met inrijden waren er teveel problemen, waarschijnelijk hadden ze het vaker geprobeerd en had ze het een aantal keren gewonnen... Verward
Toen werd het te gevaarlijk voor mij (ze gooide zich op de grond Boos! ) en heb ik het door een proffesional laten doen. Na 2,5 week kwam ze terug en kon niks behalve stap draf en rechtuit lopen.
Nu nog geen half jaar later kan ze stap, draf, galop, springen, wijken (in stap en draf)en super uitsgestrekte draf. Schijnheilig (hoezo arrogant haha) Voor de rest ook gewoon voltes en alle andere figuren.
Ik zei altijd: ik wil een paard dat al ingereden is maar ik zou nu nooit meer een paard willen wat al ingereden is. Silke weet precies wat ik bedoel en doet alles op mijn manier wat super is met communiceren.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:50

Ik heb Sisi zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Inmiddels is ze verkocht, maar het ging behoorlijk goed. Ze was zeker L klaar. Binnenkort ga ik me weer op een nieuweling storten, hopen dat dat ook zo goed gaat

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:51

Stanley heb ik alles geleerd wat ie kan (zelfs z'n naam heb ik hem geleerd). We rijden wedstrijden in de B, nog geen winstpunten.

Quellian ga ik ook zelf inrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:52

Kawa heb ik ook zadelmak gemaakt.
Die heb ik een paar keer gelongeerd, toen met zadel en dat ging goed.
toen gehangen wat ook goed ging, dus toen gaan zitten.
dus dat heeft niet lang geduurd Lachen
maar wel met iemand erbij die er ervaring in heeft, anders nooit zelf aan beginnen.

Ik ben daarna M springen en Z dressuur met hem geworden.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:00

Lex heb ik ook zelf ingereden. Hij was toen nog niet mijn pony, maar gewoon een pony die op dezelfde stal stond als mijn vorige verzorgpony. Ik mocht hem dus inrijden. In het begin vond ik hem helemaal niks, maar uiteindelijk bleek hij toch wel erg lief en leuk te zijn, en uiteindelijk ben ik op hem overgestapt.
Lex was toen erg braaf, maar dat veranderde later wel Knipoog

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:38

Ik ben nu bezig met inrijden van Eibert, gaat echt super! Ga strakjes ook weer rijden Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:41

Ik heb Dennis zelf ingereden. Ik ben niet met hem gestart, maar hij loopt ongeveer op L nivo.

Verder heb ik tot nu toe ook Tammy, Max en Tamaartje(van Max) in gereden. En ben bezig met Otje van Anke en Roos van irene.
Deze rijd ik allemaal door tot ong B nivo zodat er gewoon leuk op gereden kan worden en er veilig een buitenritje mee gemaakt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:41

Ik heb Indie zelf ingereden. Het gaat, na een veulie-stop, een stuk beter als voorheen. Ze komt wat losser enz.

Heb haar ook leren longeren,zadelmak, hoofdstel,vasstaan enz...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:51

Ik heb Nouska helemaal zelf gedaan, die is bij ons geboren. Ben met haar helaas maar B drs B spr en B SGW geweest, maar dat lag aan de benen van het paard helaas. Ze zal de sport niet meer in kunnen, we hebben haar helaas moeten verkopen als fokpaard.

Murphy heb ik zo goed als zelf gedaan. Hij kende alleen onder het zadel stap, draf galop. Met hem heb ik eerst bij de pony's L2 drs M spr en Z SGW gereden start nu bij de paarden met hem in de L2 drs B spr en M SGW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:51

Ik ben mijn paard nu opnieuw aan het beleren omdat alles verkeerd en met angst is aangeleerd. Hij is nu 5,5 en kende nog amper wat. Gaat erg goed moet ik zeggen. Voor mijn vorige paard heb ik nog een welsh k gehad die ik ook zelf ingereden heb.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:58

Jamaica was min of meer zadelmak toen ik haar kocht. Ze wist wat vooruit was, ze wist wat ho was, en ze wist een beetje wat links en rechts was. Galoperen kon ze niet, zonder hek lopen liep ze of ze gezopen had, evenwicht had ze dus niet. Been vond ze erg moeilijk en zodra je je been aanlegde kwam ze omhoog.
Nu zijn we zo'n 3 jaar verder en ben ik haar aan het omscholen naar western. Zolang je niks vraagt kan ik er veilig een onervaren kind op zetten, maar zet je haar aan het werk wil ze weleens gaan draken. Ze zou een L proefje kunnen lopen, maar ik heb daar totaal gen ambitie in

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:01

Mijn tinker zadelmak gekocht haar zelf met flink wat lessen ingereden,ik rij endurance en onderling b

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:50

Ik heb mn 2e pony zelf zadelmak gemaakt. Lars, Welsh K ruin, zijn nu M1 dress en L spri en B SGW enn heb een kamer vol prijzen Haha!:D dus ben wat dat betreft wel tevreden Haha!:D Tong uitsteken

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:53

ik ben nu bezig met vlieg aan t inrijden!!
ben er pas mee begonnen toen we elkaar goed kende en ik zn truukjes ook wel doorhad.
en ook pas begonnen toen ie respect voor me had, anders had ik nu al 10 x in t ziekenhuis gelegen

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:02

Lijkt mij wel gaaf zelf in rijden.

Spirit

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:08

Kyvaso heb ik zelf zadelmak gemaakt en opgeleid t/m ZZ niveau (Z gestart).

Roxanne was zadelmak en die heb ik op L niveau getraind (niet gestart).

Sarabande was heel licht zadelmak en heb ik opgeleid tot M niveau (L gestart).

Sjors was zadelmak en licht afgericht, kende stap, draf galop en sturen (de rem nog niet altijd evengoed Haha!) en die ben ik nu op L niveau aan het trainen (nog niet gestart).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:29

ik heb taliet zelf ingereden, nu rij ik haar 1 keer in de week in de les en veel met haar buiten, ze is heel lief en vind alles leuk

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:32

ik heb niet zelf een paard maar ik deed toen ook 2 shetjes op stal extra, gewoon voor het karretje enzo en die jongste heb ik toen wel "ingereden" (lees:beetje rond laten hobbelen zodat het meisje er op kon).