vulling brokkelhoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nielsje
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-02-04

vulling brokkelhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 14:42

Mijn paard zijn hoeven zijn nooit geweldig, echter door het droge weer zijn ze wel heel brokkelig. Dat bekekent dat boven de ijzers de stukken eruit vallen waardoor de nagels kunt zien zitten en de ijzers natuurlijk los komen. Wie kent een goed opvulmiddel voor dit probleem.
Natuurlijk blijf ik ook werken om het probleem op zich te verminderen (voeten in het water en hoef en huid voeren)


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:57

biotine voeren helpt goed, maar dat is lange termijn werk, werkt pas na een half jaar.

Je zou de smid kunnen vragen, die kan met siliconen spul een hoop doen.
Ik had een paard met een doorgroeiende poliep in z'n hoef, die werd ieder jaar een paar keer uitgesneden, het gat werd dan met siliconen gevuld en als je het niet wist, zag je er niets van

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:09

mijn pony heeft ook hele brokkelige droge hoeven , ik smeer er nou hoefbalsem van leovet op, en dat werkt goed

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:45

Zoek een goede hoefmid die kan je er meer over vertellen. Elke dag de hoeven afspuiten en invetten. en dan niet alleen de hoef afspuiten maar het hele been zodat het water nog even door blijft lopen naar de kroonrand

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:23

oosterhoff schreef:
Zoek een goede hoefmid die kan je er meer over vertellen. Elke dag de hoeven afspuiten en invetten. en dan niet alleen de hoef afspuiten maar het hele been zodat het water nog even door blijft lopen naar de kroonrand


NIET invetten, sluit je de hoef mee af en als je dan de volgende dag voet weer afspuit neemt deze geen vocht meer op.

Hoef en huid is goed en afspuiten ook OK dan!

Over opvulmiddelen weet ik niets.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:53

Ik werk bij een hoefsmid. door de hoef na het afspuiten in te vetten kan het vocht er niet meer uit. de dag erna is de hoef drog genoeg om weer vocht op te nemen daar heeft dat vet allang geen werking meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, manonnevot en 64 bezoekers