Hoe als jonge alleenstaande aan huurwoning komen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Hoe als jonge alleenstaande aan huurwoning komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 10:57

Ik ben bijna 26 en kom maar niet uit huis. Kopen in mijn eentje is niet te doen, huren via makelaar (van 't hof) verdien ik ook te weinig voor en huren via de woningbouw tja.
Reageer iedere keer op alles (nou ja het max. van 4 woningen) waar ik voor in aanmerking kom zelfs in de achterbuurten en eindig dan iedere keer op de 55e plaats gemiddeld niet hoger. En dat van de 115/130 inzendingen gemiddeld op de woningen. Schiet niet op dus. Wat doen jullie om wel in aanmerking te komen aanpappen met gemeenteambtenaar of liegen zodat je urgentie krijgt?


Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:59

Zwanger worden, dan krijg je urgentie. Haha!
Nee sorry, ik weet echt niet hoe je aan een huis kan komen. Misschien huren via een makelaar? Is wel wat duurder, maar dan heb je meer kans .

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:01

nee kan niet verdien ik te weinig voor. Heb net nog aan de telefon gehangen met van het hof maar zelfs aan garant staan van ouders doen ze niet. Je moet echt voldoen aan de salariseis echt pietje precies.

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:02

Blijven proberen, ik werd ook steeds 80e ofzo, en ineens was ik op 2 woningen tegelijk 1e!! Je kunt ook in de kranten kijken of op internet zoeken, zodat je bij particulieren kunt huren. Dit zijn vaak kamers, maar af en toe zit er ook een appartement bij. Nadeel hiervan is dat je geen recht hebt op huursubsidie. Succes!

You're immortal until proven otherwise

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:03

Ik heb eens gehoord dat als je ouders een brief schrijven dat je echt onhandelbaar bent enz thuis, dat je dan urgentie kan aanvragen.
Een soort leugentje om bestwil?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:17

heeft er iemand ervaring met dat urgentie aanvragen? Ik hoorde namelijk dat dat tegenwoordig niet zo makkelijk gaat.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:17

sans6 schreef:
Blijven proberen, ik werd ook steeds 80e ofzo, en ineens was ik op 2 woningen tegelijk 1e!! Je kunt ook in de kranten kijken of op internet zoeken, zodat je bij particulieren kunt huren. Dit zijn vaak kamers, maar af en toe zit er ook een appartement bij. Nadeel hiervan is dat je geen recht hebt op huursubsidie. Succes!

dus er is nog hoop dat ik voor mijn 30e uit huis ben Lachen

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:18

De zomervakantie komt eraan en dat betekent toch minder reacties op woningen. Dus blijven reageren.
Je zou idd een ruzie met je ouders kunnen 'faken', maar urgentie geven ze tegenwoordig niet zomaar. Dan moet je huis afgebrand zijn of je moet zwanger zijn of je moet met je kinderen op straat komen te staan. Anders krijg je dus geen urgentie.

זכור

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:40

blijven reageren
stug volhouden
ik sta n ruim 3,5 jaar ingeschreven en hier is het systeem "wachten tot ze at aanbieden" 1 keer mag je weigeren zonder gevolgen de tweede keer gaan er 25 punten af en ga je dus terug op de wachtlijst

dus bellen schrijven zeuren en volhouden
das het enige wat je kunt doen vaak

urgentie krijg je alleen als je gaat scheiden en met de kinderen zit
of je asielzoeker bent
althans, dat is bij ons wel het geval

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:40

Net wat Lis zegt, er zijn jou al velen voorgegaan die ook allemaal 'urgent' waren, de meeste smoesjes kennen ze al! Knipoog
Het is eigenlijk een kwestie van tijd (jaren) en blijven proberen. Kijk ook op internet en in de kranten. En misschien heb je een vriendin die in dezelfde situatie zit en zouden jullie samen in kunnen schrijven? Als doorstromer heb je later dan ook meer kans.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:43

Liegen om urgentie is not done in mijn ogen.
Er zijn mensen die het ECHT nodig hebben, en dat zit er al iemand met een smoesje op de eerste rang.
Via eenparticulier of via www.directwonen.nl heb je misschien wat meer kans.
Veel succes, en vooral blijven proberen.


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:50

draumpje schreef:
blijven reageren
stug volhouden
ik sta n ruim 3,5 jaar ingeschreven en hier is het systeem "wachten tot ze at aanbieden" 1 keer mag je weigeren zonder gevolgen de tweede keer gaan er 25 punten af en ga je dus terug op de wachtlijst

dus bellen schrijven zeuren en volhouden
das het enige wat je kunt doen vaak

urgentie krijg je alleen als je gaat scheiden en met de kinderen zit
of je asielzoeker bent
althans, dat is bij ons wel het geval

Hier gaat het op leeftijd en volgorde van binnenkomst van woonbon (= reactie op woning). Ding al vanaf 1996 (toen werd ik 18) automatisch mee.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:54

Hierin het hoge Noorden is het hetzelfde. Nu ben ik pas sindskort op zoek naar een woning maar heb al vele verhalen gehoord Scheve mond

Bij ons in het dorp zijn er weinig woningen voor "jeugd". Bijna alles is voor de oudjes en de leuke woningen zijn inderdaad voor mensen die urgentie hebben...

Ik bereid me ook voor dat ik pas uit het huis kan op mijn 30ste Haha!

*\o/* *\o/*

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:02

Urgentie krijg je tegenwoordig niet meer zo hoor.
Zelfs als je zwanger en mishandeld het huis uit wordt gezet dan heb je nog pech.
Er is zoveel misbruik gemaakt van die urgentie regeling dat je het dus nu niet meer krijgt. Zelfs de mensen niet die het 'echt' nodig hebben.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:05

Ik zou echt volhouden bij de woning bouw, het zal wel moeten als je iets wilt.
Of probeer je ook in te schrijven in een ander dorp.
En idd liegen voor urgentie gaat echt niet meer hoor, dat hebben ze snel genoeg door.
Succes.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:06

Waarom is kopen in je eentje niet mogelijk? Vriend van me heeft ook een flatje gekocht van de woningbouwvereniging.

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:08

Liegen om urgentie is echt heel erg verkeerd...ik werk parttime bij een woonstichting en mijn moeder verhuurt daar de woningen full-time.
Zij krijgt dus alle oliebol over zich heen, en als je soms verhalen hoort over moeders met 3 jonge kinderen en die nergens heen kunnen...

Voor urgentie moet je bij je gemeente zijn, zij kunnen je helpen.
Het is sinds kort dat je voor een echtscheiding géén urgentie meer krijgt, dus dat is op dit moment een héél groot probleem aangezien zoveel mensen scheiden.

Wat me altijd heel erg opvalt is dat (voornamelijk) jonge mensen denken dat als ze ineens besluiten uit huis te gaan dat ze verwachten dat je elk moment een huis voor ze hebt.. Boos! Ze vergeten dat ze minimaal een aantal jaar moeten wachten!!

Ook met urgentie kom je niet 1-2-3 aan de beurt, want er zijn ook nog tientallen andere urgenten voor je! Ook met urgentie kan je niet kiezen in welke wijk je terecht wilt komen, je moet gewoon accepteren wat je aangeboden krijgt.

Het algemene advies is voor de jeugd: zodra je 18 bent: INSCHRIJVEN!!!

Kortom, urgentie krijg je echt niet zomaar, gelukkig maar, want je krijgt het alleen als je het heel erg nodig hebt!

En anders moet je gewoon particulier gaan huren!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 13:15

Siempie schreef:
Waarom is kopen in je eentje niet mogelijk? Vriend van me heeft ook een flatje gekocht van de woningbouwvereniging.

Denk dat ik te weinig salaris heb. Kan al geeneens een 1 kamer woning huren via de makelaar Verdrietig

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 13:16

Eef18 schreef:
Liegen om urgentie is echt heel erg verkeerd...ik werk parttime bij een woonstichting en mijn moeder verhuurt daar de woningen full-time.
Zij krijgt dus alle oliebol over zich heen, en als je soms verhalen hoort over moeders met 3 jonge kinderen en die nergens heen kunnen...

Voor urgentie moet je bij je gemeente zijn, zij kunnen je helpen.
Het is sinds kort dat je voor een echtscheiding géén urgentie meer krijgt, dus dat is op dit moment een héél groot probleem aangezien zoveel mensen scheiden.

Wat me altijd heel erg opvalt is dat (voornamelijk) jonge mensen denken dat als ze ineens besluiten uit huis te gaan dat ze verwachten dat je elk moment een huis voor ze hebt.. Boos! Ze vergeten dat ze minimaal een aantal jaar moeten wachten!!

Ook met urgentie kom je niet 1-2-3 aan de beurt, want er zijn ook nog tientallen andere urgenten voor je! Ook met urgentie kan je niet kiezen in welke wijk je terecht wilt komen, je moet gewoon accepteren wat je aangeboden krijgt.

Het algemene advies is voor de jeugd: zodra je 18 bent: INSCHRIJVEN!!!

Kortom, urgentie krijg je echt niet zomaar, gelukkig maar, want je krijgt het alleen als je het heel erg nodig hebt!

En anders moet je gewoon particulier gaan huren!

Maakt in Gouda niet uit daar werken ze niet met punten maar met leeftijd

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:20

Oh oke, dat is dan in je voordeel. Hier op de eilanden werken ze met punten en je inschrijftijd. In ieder geval, veel succes!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:35

Waarom ga je niet pariculier huren?
Wij huren nu ook pariculier en dat bavalt prima.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:38

Bij ons (Frl) komen juist alle jongeren in die bejaarden woningen!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:41

Ik heb bij het zoeken naar een huis urgentie gekregen.
Dit was omdat het dorpje waar ik woonde weg moest, voor het bouwen van een haven bij Amsterdam.
Mijn ouders waren al een jaar eerder verhuisd, en ik woonde er nog.
Het havenbedrijf wilde me heel graag weg hebben, dus kreeg ik (terwijl ik nog maar een maand ingeschreven stond) tien jaar voorrang! En nog een S.O.S status!
Kortom, ik kon elk huis kiezen dat ik wilde hebben.

Ik heb nu een geweldig leuk huisje in Amsterdam Noord, drie verdieping, twee slaapkamers, washok, badkamer, zolder. Gewoon een eensgezinshuisje. In een heerlijk rustige, groene buurt!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:47

inka schreef:
Waarom ga je niet pariculier huren?
Wij huren nu ook pariculier en dat bavalt prima.

Ik ga de kranten wel in de gaten houden en kijken of het betaalbaar is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:50

LuvdaTossa schreef:
Bij ons (Frl) komen juist alle jongeren in die bejaarden woningen!

Bij ons in Gouda verhuren ze die ook via een makelaar alleen verdien ik daar te weinig voor. Ze hebben hele mooie 1 kamerwoningen voor € 420.00/€ 460.00 en je moet dan minstens € 1460.00/1630.00 per maand verdienen red ik net niet en ze houden zich erg strikt aan die regels helaas. Je hebt dan zo'n alarmknop in je kamer en je mag gebruik maken van de recreatiezaal en de sjeu de boules (ken geen frans Lachen ) Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, 3lsk3, Besje, Bloemetje75, cariena1, fro, heidy_wilco, Hootje, Jade91, jen, Mrskiwi, N_B_N, Piekosjj, PotjeMayo, Saaams, Sanniejtjuh, Seventeen, sollair310, Westerntrail en 77 bezoekers