Ziekte van Pfeiffer ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Ziekte van Pfeiffer ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 12:16

Ik vraag me af of ik misschien pfeiffer heb.... ben al maanden lang erg moe en kan op elk moment van de dag slapen. Zitten we een film te kijken op de bank, vallen m'n ogen al na een half uurtje dicht.... Ga ik op bed liggen, ben ik binnen 2 minuten in een diepe slaap...

Ik heb nu sinds woensdag vakantie en heb me nog geen moment fit gevoeld. Woensdagochtend heb ik vanalles in huis gedaan, 's middags ben ik op het strand gaan uitwaaien omdat ik weer bijna in slaap viel. Donderdags alleen maar rondgehangen en uitgeslapen, en vrijdag heel rustig wat dingetjes in huis gedaan.

Gisteren heb ik ook bijna de hele dag op de bank gehangen, ik heb gewoon geen energie om iets te doen... (en daardoor ook minder zin om actief te doen).
Ik heb vanmorgen een klein beetje uitgeslapen en heb net even staan afwassen maar dan sta ik regelmatig te trillen van moeheid.. Verdrietig terwijl ik gewoon gezond eet, genoeg drink en ook dagelijks beweging krijg o.a. door Remy...

Wat moet ik hiermee ? Heb nu maar weer een blikje redbull gepakt maar dat is ook geen goede oplossing... Boos!

Is het bij pfeiffer ook ALTIJD zo dat je klieren opgezwollen zijn? Dat heb ik namelijk niet; heb wel pas geleden een behoorlijke griep gehad en daarna nog wekenlang keelpijn gehad maar dat is nu over.

*help* Verdrietig


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:19

Even naar de dokter gaan en bloed laten prikken. Dat is de enige manier om er achter te komen.
De klachten kunnen van Pfeiffer komen (niet iedereen heeft opgezette klieren) maar kunnen ook een nasleep van de griep zijn.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:45

bij mij is de pheiffer (nou ja een broertje of zusje van) begonnen na een soort griep met keelpijn enzo. Dus idd even laten prikken.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:46

Heb je al eens gedacht aan een burn out?
Ook dat is mogelijk bij deze symptomen.
Sterkte hoor!


picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:55

Hmmm, keelpijn klinkt verdacht. Dat is 1 van de kenmerken van pfeiffer. Het kan dus zijn dat je het inmiddels al gehad hebt (de acute fase) en dat je nu nog moe bent. Dat kan lang duren, zeker als je er geen rekening mee houdt. Dus ga i.i.g. even langs je huisarts, dan weet je het zeker!
Succes/sterkte ermee!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:00

Bij mij waren er helemaal geen symptomen van pfeiffer aanwezig... de dokter dacht dat ik last had van de eisprong
Bloed laten prikken en ja hoor, toch pfeiffer... heb wel behoorlijk moeten zeuren om een prik.... dus blijf aandringen!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:15

Gebruik anders even het "zoeken" zijn al zoveel topics van geweest. Je keelpijn kan een keelontsteking zijn geweest wat je vaak krijgt als je pfeiffer hebt.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 14:09

Ik ga voor de zekerheid maar even een afspraak maken met m'n huisarts...

Ben net heel even buiten geweest voor een boodschapje (supermarkt = om de hoek) en dat ging redelijk; ben supertraag maar even buiten zijn is wel lekker ! Lachen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:25

Keelontsteking en Pfeiffer gaan inderdaad vaak samen dat was bij mij ook en ik had klieren zo groot als eieren.. Ik ging voor antibiotica voor mijn keel naar de HA dus die vraagt: "ben je ook moe? en ik": nou ja wel iets hoezo..

Zei hij meteen jij krijgt geen antibiotica jij gaan nu meteen bloedprikken en morgen terug bellen.. want jij hebt Pfeiffer..

En en ik geloofde er zelf niks van want "dat is niks voor mij" nou dikke pech dus .. gewoon pfeiffer.

Tot dat je het weet zou ik wel gewoon rust nemen en niet telkens proberen fit en wakker te blijven dan word je alleen maar meer moe. Als je zo extreem moe bent gewoon gaan liggen als ie het maar een half uurtje.

Bij mij was het zo erg dat ik de dingen die jij opnoemt echt ook niet meer kon. De vaat was al teveel werk en dan moest ik weer een uur slapen.

het kunne ngo 100 andere dingen zijn maar luisteren naar je lijf kan geen kwaad.
Succes.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:11

Kan best zijn... Ik heb het ook gehad, het is bij mij nooit meer echt over gegaan, mede doordat ik niet goed luisterde naar wat mijn lichaam me zei. Veel rust nemen is echt belangrijk!! Beterschap!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:13

Indd! Luister wel heel goed naar je lichaam. Moe = Moe!
Ik heb het nu 10 maanden en het gaat eindelijk sinds ong. een maand heel goed met me!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:17

Ik ben laatst ook getest op pfeifer, omdat ik ook keelklachten etc had. Gelukkig bleek het dat niet bij mij te zijn en waren het puur alleen mijn amandelen.

Je moet goed luisteren naar je lichaam. Als je lichaam aangeeft niet fit te zijn, moe te zijn moet je rust in acht nemen en aan je gezondheid denken. Als je het niet vertrouwd kan een bezoekje aan de huisarts geen kwaad. Lusteloosheid, moe en keelklachten komen veel voor bij pfeifer. gemiddeld moet je 4 tot 6 weken uitzieken. Absolute rust. Echter zijn er ook mensen die pfeifer of de nasleep daarvan veel langer met zich meedragen in hun lichaam. Een aantal mensen met pfeifer doen er maanden over om te hertstellen. Pfeifer is niet zo onschuldig als het lijkt.

Wanneer je huisarts je aanraad bloed te laten prikken heb je vaak de volgende dag al de uitslag. Hierover kan je gewoon even bellen.

Sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Amber_anne, Anna_98, AnoukS_, Arlette1991, BarbaraNova, BlueStocking, catharin, Domi_94, Dominique_96, hokke, Jara, Kimmej, Lizzy__87, merrylegs, Nouki_poek, Nustice, Room_Soesje, Sanne_com en 128 bezoekers