kan dit wel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

kan dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 21:33

iemand die ik ken heeft een super lieve pony. Hij laat zo ongeveer alles toe. Maar wat ze vanmiddag deden kon ik echt niet aan zien! Huilen
Gingen ze met z'n tweeën op die pony, zonder zadel galoperen en dan springen... (dus helemaal scheef landen)dat bessie is nog niet eens 1.40. Meisjes rond de 12 jaar. IS dat wel eerlijk voor die pony?

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:34

Dat is dierenmishandeling!!!!!!!!!!!!!!!
Gingen ze springen !!!!!!???? Het is een wonder dat het arme beessie niet gevallen is.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:35

met zijn tweeen springen is niet erg goed, want dan zit een ruiter op een verkeerde plek van zijn rug en dat is niet goed.. erg sneu..

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:38

Ik vind dit ook niet kunnen!!
Het si inderdaad een wonder dat ie niej gevallen is.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:40

tss,wat sneu!
Hangt er toch wel vanaf wat voor ras het is,want ik ga ook weleens samen met mijn vriendin op haar paard van 1.62m (stevig gebouwd Knipoog)
Tsja,dat is toch wel weer groter Haha!
Maar alst een kleine haflinger/fjord ofsow was kan het echt wel,
Maar dat springen natuurlijk niet Boos!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:42

Ik persoonlijk zie het probleem niet zo... Verward

Alle kinderen vinden dat toch leuk? En ik ga er vanuit dat dit ook niet dagelijks gebeurt Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:42

Mtja, ligt eraan hoe vaak ze het deedden. 1keertje kan natuurlijk niet zoveel kwaad! Knipoog

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:43

Quellian schreef:
Ik persoonlijk zie het probleem niet zo... Verward

Alle kinderen vinden dat toch leuk? En ik ga er vanuit dat dit ook niet dagelijks gebeurt Lachen


mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:14

ja het is sneu...maarre moeten ze zelf weten ik vind dat een beetje zielig gedrag ..beetje je pony gaan overbelasten

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:18

Quellian schreef:
Ik persoonlijk zie het probleem niet zo... Verward

Alle kinderen vinden dat toch leuk? En ik ga er vanuit dat dit ook niet dagelijks gebeurt Lachen


Kom op zeg dames , ben het met Quellian eens , het gebeurt niet dagelijks , en als de pony nog zonder moeite over de hindernis komt is er niet veel aan de hand ! Ze kunnen echt wel wat hebben hoor Haha!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:32

ik vind et persoonlijk wel erg voor de pony, als ie zo mak is als een lammetje dan zal dan ook niks doen, maar ik ben er eigenlijk wel zo goed als zeker van dat als de pony pijn had met dit te doen, dat ze het niet over de hindernis haalden ( de meisjes die erop zaten) of dat ie misschien zelf niet over de hindernis ging. Enja het is niet zo goed voor de rug van de pony om zo zonder zadel te springen. Ik vind het al niet goed als iemand het alleen doet, maar goed, het is nog steeds hun pony ...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:24

Ik ga dan wel is waar niet springen,
maar ik ben ook een keer achterop gesprongen bij mn zusje.

En ik moet zeggen, Eefje vond het fantastisch... 2x zoveel aandacht Haha!.

Ze is 1.45 m, Mn zusje 1.63 en ik 1.78. Samen zullen we toch wel richting de 100 kilo gaan, maar een rondje stappen op het erf vond ze totaal niet moeilijk. (Ze is wel een oersterke mérens)

Daarbij, met voltige staan mensen met zn 3-en op onmogelijke manieren op een paard dat rondjes galoppeert. Die hebben daar ook geen moeite mee (lijkt mij).

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:10

haha sta hier gewoon eventjes te lachen *LOL*
sorry hoor...

hoe groot die pony is heeft niets te maken met zonder zadel rijden en springen.
pony vond het mischien allang eens leuk om eens een sprongetje zo te maken.

dee dik vroeger ook vaak genoeg met me vriendin,zij had ook een pony van 1,40,gingen we ook samen erop en een kruisje springen.
en pony leeft nog altijd Knipoog

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:17

zolang dit niet elke dag gebeurt,wat is het probleem dan,die pony zal zelf wel aangeven wanneer hij niet meer wil Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:23

Ik zie het probleem ook niet eigenlijk.
Zolang ze dit niet iedere dag doen, is het niet erg Knipoog
De pony vond het waarschijnlijk ook leuk, anders liet ie het wel niet toe Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:07

Oei dan ben ik volgens mij ook een dierenmishandelaar een vriendin en ik jumpen ook wel eens met zijn 2en op haar fjord om een rondje te gaan rijde in de bak.. Zij voorop ik achterop en ja soms springen we ook weleens een kruisje...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:10

Ik zie ook de probleem niet zo.. en ik lees dat de meiden rond 12 jaar zijn.. dan zijn ze ook nog niet zo zwaar.. als het elke dag gebeurt, dat is ook weer een ander verhaal hoor!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:06

Wij gingen vroeger met zijn 2-en op een fjord door de boomgaard in volle galop .. de enige die daar last van had was de eigenaar van de boomgaard Schijnheilig . Dat je zonder zadel niet kan springen is natuurlijk onzin.

Met voltige zaten wel er met 3 meiden van een jaar of 12 op de fjorden. Staan zitten er op en eraf springen manman wat een pret.. we vielen er ook wel eens met 3 tegelijk van af en dan lagen we in onze broek te piesen van de pret. Haha!

Gouden tijden op de ponyclub!! OK dan!
Die voltige pony vond het schitterend alle aandacht en het werk, en ik geloof ook neit dat die pony met ons door de boomgaard scheurde een trauma heeft opgelopen.

Zolang het een gewoon kuisje is, de pony goed wordt verzorgd en het niet wekelijks gebeurt zal het wel mevallen.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:02

Ui je verhaal larissa heb ik een goed idee wie dit is
En het zeker niet zielig
Dit wordt niet wekelijks gedaan en de pony vind dat fantastisch
Mischien is het verstandig om het zelf met der over te hebben
Maar het is zeker niet zielig want ze doet niet elke dag en niet elke week

En als ik de goede voor me heb is het een arabiertje redelijk stevig gebouwd

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:04

Dat met zijn tweeën erop heb ik in mijn penny tijd ook soms gedaan. Ik heb veel rare dingen gedaan..Maar zelfs dat haalde ik toen niet in mijn botte kop, om met zijn tweeën te gaan springen... Ook al gebeurd het niet dagelijks.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:13

het gebeurd denk ik niet dagelijks en er is altijd ook nog een verschil tussen "springen" en springen ...
de pony kan een klein kruisje huppelen of een stijl sprong van 90 cm ik noem maar wat ik denk dat de pony alleen een kruisje hoefde te huppelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:16

Ik moet ook aangegeven worden!

Toen ik 11 was speelde ik ook indiaantje met mijn ex-verzorgshetje Haha!

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:19

toch vind ik het zielig als je op een pony van 1.40 met zijn 2en gaat springen. Maar hier hangt veel vanaf, hoe hoog sprongen ze, wat is de bouw van het beesje. Als verana het goede beestje voor zich heeft en ze sprongen met zijn 2en over een kruisje is hier niks mis mee. Kijk als je nou met zijn 2en op een fragiel beesje een sprong van 60 cm gaat maken ok dan ben ik het er niet mee eens. Maar als het beesje zelf het gewoon aankan en geen tekenen van pijn ofzo heeft is er helemaal niks mis mee

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:22

Nou lijkt me niet nee... Is niet echt bevorderlijk voor de rug van de pony...

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:31

lotteke schreef:
toch vind ik het zielig als je op een pony van 1.40 met zijn 2en gaat springen. Maar hier hangt veel vanaf, hoe hoog sprongen ze, wat is de bouw van het beesje. Als verana het goede beestje voor zich heeft en ze sprongen met zijn 2en over een kruisje is hier niks mis mee. Kijk als je nou met zijn 2en op een fragiel beesje een sprong van 60 cm gaat maken ok dan ben ik het er niet mee eens. Maar als het beesje zelf het gewoon aankan en geen tekenen van pijn ofzo heeft is er helemaal niks mis mee


Nou ik denk dat ik het wel goed heeft
Want er is eigelijk maar 1 iemand die dat doet met der pony
En het zal zeker geen stijltje van 90 cm zijn

En het meisje is erg licht

Denk dat er iets bij LauEef van penny naar boven komt (Dit is zeker niet negatief of kwaad bedoelt)