Het wordt steeds gekker, deel II

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Het wordt steeds gekker, deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-02 23:03

Ik zal bij het begin beginnen...

Mijn moeder tennist elke donderdagavond (in de volksmond ook wel batsen genoemd) samen met een groepje vriendinnen.

Daar zit 1 vriendin bij waarvan het dochtertje van een jaar of 8 al een poosje paardrijdt, hardstikke leuk.
Al snel volgt een eigen pony, en laat het daar in die kantine op de manege nou ook nog eens hardstikke gezellig zijn!!!
Na een paar borrels laat moeders zich overhalen en schaft een 10 ritten kaart aan, al snel heeft ze de smaak te pakken en voor dochter wordt een iets grotere pony gekocht zodat moeders ook kan rijden..

Nou komt die vriendin gister naar mijn moeder toe:
"Zeg, heeft jouw dochter niet nog een oud zadel liggen wat ze wil verkopen?"

Mijn moeder:
"Nee, we hebben 4 zadels maar allen nog vrij nieuw en voor elk paard een aparte, die verkopen we niet. Maar hoezo vraag je dat? Jouw dochter heeft toch een zadel neem ik aan?"

Vriendin:
"Ja, maar ik heb een paard voor mijzelf gekocht"

Mijn moeder:
"Wat leuk, maar dan laat je toch iemand van de ruitsersportzaak langskomen om een geschikt zadel te vinden? Je kan niet zomaar een zadel ergens vandaan halen en het er maar op gokken dat het past, je rijdt ze voor je het weet de vernieling in!"

Vriendin:
"Ja, maar het is nog een jong beestje en we vinden het zonde om daar een nieuw zadel op te leggen."

Mijn moeder:
"Een jong beestje? Hoe oud is hij dan?"

Vriendin:
"Hij moet nog 3 worden"

Mijn moeder:
"Waarom koop je nou zo'n jong dier, je rijdt pas sinds kort en nu kan je voorlopig ook nog maar heel beperkt rijden"

Vriendin:
"Hij is 2 maanden weggebracht om zadelmak te maken en hij is zooo lief! En ik mag er elke dag gewoon 3 kwartier op rijden"



Frusty Misselijk Wat moet je nou met zulke mensen?
Het is btw een bont Sambertje...


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 23:07

Omdraaien en niet meer naar kijken. Die hebben een gewapend betonnen plaat voor de hasses.
Ik kan daar maar 1 ding op zeggen: arm paardje.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 23:08

3/4 uur maar? Je kan op een jong paard toch zeker wel iedere dag anderhalf uur rijden?


Sommige mensen ........ en wat voor antwoord gaf je moeder?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 23:24

Zo ken ik er ook nog wel een paar. Ik snap die mensen niet.

vrouwtje bij mijn moeder op haar werk kocht een pony. Ze wisten nergens van maar toch een pony op een weitje. Nu hebben ze er inmiddels vier. Rijden gat niet want het beestje steigert steeds. Nu geven ze die maar geen voer meer.

Nou ja hoor wel vaker vage verhalen van mijn moeder. Moet ik op afstand advies geven. Of eigenlijk beter nog lansgkomen.

Mijn moeder heeft ze naar bokt gestuurd maar daar heb ik haar nog niet gezien. jamer want daar kan ze veel aan hebben

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 00:54

Enige dat ik hierop kan antwoorden is: hmmmm.... WAAROM DENKEN SOMMIGE MENSEN NOU NOOIT EENS NA?????? Verward

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 01:44

Je moest eens weten hoeveel "ervaren paardenmensen" die al jarenlang zelf paarden hadden mij voor gek verklaarden dat ik niet begon met mijn 2,5 jarige. Nu was ze nog niet zo sterk, kon ik haar mooi inrijden, straks zou dat toch een stuk moeilijker gaan etc. Lips are sealed
Tja, dit soort verhalen hoor je vaker en ik erger me er ook aan maar het helpt toch niet. Er zijn nog zoveel mensen die roepen dat het allemaal wel kan dat het vechten tegen de bierkaai is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 08:25

Ik weet er alles van helaas zelfs bij ons op stal Huilen
alles moet ten kosten van het dier gaan zolang zij maar plezier hebben of iig kunnen zeggen ik heb een paard stoer he

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 08:25

Zoals Percy zegt; Het is vechten tegen de bierkaai! Je kan die mensen vast nog wel tig x uitleggen dat hun manier van denken niet in het voordeel van het paard is, maarja, of dat effect heeft....?

Zo ken ik ook een voorbeeld, mensen uit de straat (vorige woonplaats) wilden zo graag een pony in de TUIN! Dus het wordt een shetlandVEULEN, beest wordt gekocht, gestald in de tuin, kindertjes er mee aan de slag. Binnen een week werd dat veulentje dagelijks (!) bereden! Nouja, zeg maar afgeragd! Komen ze na 2 maanden aan ons vragen of we geen hoefsmid weten want er kunnen maar beter ijzertjes onder omdat ze zoveel op de weg rijden met het veulen! Lips are sealed
Achja, en deze mensen hebben toch ook van elke paardenkenner uit de buurt het dringende advies gekregen om nog een paar jaar te wachten met rijden op een veulen en er zeker GEEN ijzers onder te zetten!
Gelukkig hebben ze geen hoefsmid kunnen vinden die er idd ijzers onder wilde zetten!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 09:26

Zoals Kim al zei, die hebben gewoon zo'n paard voor de 'heb'.

Kijk mij eens met mijn mooie paard!
En dan over een half jaar of drie kwart jaar een bijrijdster erbij, niet omdat die moeder geen tijd heeft, maar omdat het paard haar gaat zitten uitproberen en ze daar niet altijd zin in heeft/energie voor heeft.
Zucht.
Heb het zelf van zeer dichtbij meegemaakt.
Zal het verhaal hier maar niet neerzetten, want het is te herkenbaar, maar komt er op neer dat het paard een paar maanden niet is bezocht door de eigenaar.
Dan zou je hem toch in z'n kladden grijpen...! Boos!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 17:21

tjonge jonge jonge,
had ze het niet gewoon bij batsen kunnen houden? Frusty
kan ze zolang doen als ze wil, er hoeft geen zadel op en je wordt er ook niet vies van!

en die domme domme Sambers laten het weer over hun kant gaan, arm beest!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 18:11

Lips are sealed ik hou me mond maar Lips are sealed

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 18:52

Ach, kinderen die na twee manege lessen al een pony van hun ouders krijgen. Voorbeelden te over. Niet goed over na gedacht, dus ineens groeien ze uit de pony of worden vriendjes toch ineens belangrijker. Zucht, zielig hoor! Frusty

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Het wordt steeds gekker, deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 20:08

Sjuimpje schreef:
Het is btw een bont Sambertje...


Idiote mensen zeg. nog een Samber ook! Ik ken vier Sambers en ze zijn allemaal moeilijk te rijden! In het begin best lief ja totdat ze in de gaten hebben dat ze geen ervaren ruiter op de rug hebben. de Samber van een vriendin was superbraaf in het beging totdat ze hem echt ging rijden. oen was het telkens een rodeo paard! Zelfde met een ander Samber merrieke was ook redelijk braaf totdat ze aan het werk werd gezet.

Hoe gek kunnen mensen zijn??!!! Arme beestje.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-02 20:18

Sambers staan juist bekend om hun werkwillige karakter!


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 22:42

Is toch leuk zo'n eigen paard, heb je tenminste wat aanzien. Zijn zeker van die mensen die de rest van hun leven nog geen paard van dichtbij gezien hebben. En ze hebben daarbij niet door dat het om levende wezens gaat.

En mijn ervaring met een Samber zoon is ook niet positief, zodra hij echt aan het werk moest werd hij ook erg vervelend, was je gewoon rustig aan het rijden kon hij er zo bokkend vandoor schieten. En hij ging door tot je eraf lag. Maar er zullen altijd wel slechte tussen de goede blijven.

Sprakeloos

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 23:28

Esther schreef:
En mijn ervaring met een Samber zoon is ook niet positief, zodra hij echt aan het werk moest werd hij ook erg vervelend, was je gewoon rustig aan het rijden kon hij er zo bokkend vandoor schieten. En hij ging door tot je eraf lag. Maar er zullen altijd wel slechte tussen de goede blijven.


Klinkt idd bekend. dat is nml precies het gedraag van de Sambers die ik ken. Als je ze even niet in de hand hebt of gewoon aan het rijden bent dan schieten ze ineens in een rodeo bui ervandoor.

Maar ze zijn wel werkwillig als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt. Maar tot die tijd.....

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, GoogleAdsense, Grassh0pper, Maaaarije, MarliesSam, MDWStables, Serena_Milco, vilo en 90 bezoekers