vrienden blijven als je verliefd bent

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-08 13:14

Niet mijn gewoonte om relatieproblemen hier te posten maar de nood is te hoog.

Ben al lang verliefd op iemand maar die persoon zegt op dit moment niet dezelfde gevoelens te hebben voor mij. Vind me wel erg lief enz...
Het probleem is dat mijn gevoelens niet verminderen (eerder het tegendeel).Ik verlang altijd naar dat ietsje meer.
Nu maken we samen mijn paarden zadelmak, dat had ik beloofd.
Maar eigenlijk trek ik het niet meer om zo gewoon vrienden te blijven, maar wil ook mijn belofte niet verbreken.

Iemand tips???

ps heb er natuurlijk ook baat bij dat we samen die paarden zadelmak maken; alleen kan ik het niet en dan moet ik het laten doen en een hoop betalen Verdrietig


daantje99
Berichten: 838
Geregistreerd: 15-06-08

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:21

Ahj dit is moeilijk.
Jammer dat hij niet dezelfde gevoelens heeft. Misschien is het beter om elkaar niet vaak te zien.. dan verdwijnen je gevoelens voor hem waarschijnlijk. Maar misschien is het juist wel goed om elkaar te zien, anders wordt je verlangen naar hem misschien wel groter.


jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-08 13:29

Tja als we elkaar niet zien spreken we elkaar op msn, dus eigenlijk nooit zonder contact.
Moet ik daar dan ook mee stoppen?

daantje99
Berichten: 838
Geregistreerd: 15-06-08

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:31

Tjah, ik zou het denk ik wel doen. Al is dat natuurlijk wel heel moeilijk.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:31

Je moet datgene doen waar jij je goed bij voelt. Ik denk niet dat wij bokkers jou hét advies kunnen geven. Volgens mij weet je het zelf het beste, jij weet hoe het precies in elkaar steekt, jij weet hoe jou gevoels zijn op elk moment. Wij niet. Je kunt het wel, succes. Lachen

'De vraag of we anders kunnen denken dan we denken is essentieel om te blijven denken.' - Michel Foucault

Heeft na jaren dromen, zelf de ijzers ondergebonden.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-08 13:48

ik weet echt niet meer hoe ik het moet aanpakken.
En ben nog nooit op een belofte teruggekomen dus ...

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:44

Dit is een heel moeilijke situatie. Heb nu twee keer mee gemaakt met een vriend die gevoelens had voor mij en ik niet voor hem. Eerst had ik iets van er hoeft niks te veranderen en hij moet niet zo raar doen, maar zo werkt dat niet. Uiteindelijk met veel ruzie afstand van elkaar genomen nu een jaar later kunnen we weer met elkaar lachen maar het is niet meer zo hecht al daarvoor.

Nu heb ik een tijdje terug mee gemaakt wat jij nu mee maakt, dus ik kreeg gevoelens voor een goede vriend(niet wederzijds). En nu weet ik pas hoe moeilijk het is. Heb nu voorlopig geen contact meer met hem, en het gaat langzaam wat beter.

Veel sterkte.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-08 16:20

Als ik even afstand neem en niets van me laat horen, neemt de persoon in kwestie zelf weer contact op.
Geen contact werkt dus niet, contact is lastig voor mij.
En buiten: op dit moment voel ik niet hetzelfde, krijg ik geen echte afwijzing.
Voel me zo'n beetje aan het lijntje gehouden, al zegt die persoon van niet en dat die niet zo is.
feit is dat we wel altijd eerlijk zijn geweest tegen elkaar en dat we allebei niet kunnen verdragen dat er iets verkeerds loopt tussen ons.
Ik laat het in feite maar een beetje op zijn beloop in de hoop dat het ooit iets word tss ons.

ps Sorry dat ik alles een beetje vaag schrijf, maar heb geen zin om herkend te worden.

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:11

Ik twijfel sinds n tijdje ook of ik niet meer dan alleen vriendschappelijke gevoelens voor mijn beste vriend heb...
Ik ken het probleem dus, echt lastig!
Hij en ik blijven nog wel gewoon met elkaar omgaan, aangezien we 3 uur reizen bij elkaar vandaan wonen...
Maar als we elkaar zien is het altijd gezellig, soms té gezellig en met dat te gezellige moet ik stoppen als ik niet meer verliefd op hem wil zijn :S
Als ik jou was zou ik wat afstand nemen, maar toch contact met hem blijven houden! Anders ga je hem zekers te weten missen!

<3

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-08 20:56

Probeer dat opleren nu als een zakelijk iets te beschouwen
en geen te hoge verwachtingen te koesteren,
Straks word ik weer gekwetst en dat is al veel te vaak gebeurt

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:39

Je moet het heel duidelijk met hem uit praten.

Dus echt tegen hem zeggen dat je verliefd op hem bent en aan hem vragen of hij je alsjeblieft wil helpen door onder andere niet te bellen/contact op te nemen. Als je het niet bespreekt snapt hij waarschijnlijk niet hoe erg het jou dwars zit en blijft hij je (onbewust) aan het lijntje houden.

Je kan ook zelf al de beslissing nemen om niet met hem te gaan, dus niet wachten tot hij je duidelijk afwijst maar zelf aan geven dat je vriendschap belangrijker vind en dus niks wilt.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:44

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan zonder paarden business.. Ik heb het hem verteld, en ik heb ook gezegd dat ik het moeilijk vond om intensief contact met hem te hebben op dat moment, dat ik daarom misschien soms zo kortaf was oid, maar ik wilde hem niet kwijt als vriend.
Hij reageerde er gelukkig heel goed op en zei dat hij het begreep. En dat dit niet de vriendschap in de weg stond. Ik heb dus wel gewoon contact gehouden, al was het heel eventjes iets minder. Ook heb ik hem een tijd niet gezien, omdat het in dfe zomervakantie was, en hij op vakantie was en ik ook. Ik zou je niet aanraden om hem minder te zien, want bij mij werd het alleen maar erger toen ik hem na 2 maanden weer zag! Sinds ik hem gewoon vaker zag, was het in het begin nog erg, maar later werd het gewoon. Was het alleen nog maar van, wow wat is het toch een lekker ding, maar verder niet. Denk dat je wel altijd een zwak voor hem zal blijven houden...

Zo, sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat de boodschap over is gekomen Knipoog

Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:44

Ik heb nu precies hetzelfde... Ik ben verliefd op een hele goede vriend, alleen voelt hij niet hetzelfde voor mij. Vind mij ook heel lief enzo, maar hij is niet super verlieft...
Tis heel lastig.. Kan je ook geen tips geven daarover dus lees ik hier even mee Lachen

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:00

Ik heb hetzelfde...
Ik ben heel eerlijk geweest over mijn gevoelens en heb haar gevraagt duidelijk te zijn en blijven over wat zij wil.
Het was soms loeizwaar, maar we hebben altijd contact gehouden en zullen dat wsl ook blijven doen.
Zij gaat eerdaags samenwonen en ja, dat vind ik niet erg leuk. Bloos
Maar aan de andere kant gun ik het haar wel. Knipoog

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:04

Vriendin van mij zat/zit in hetzelfde schuitje. Gevoelens voor een vriend van ons, maar zij heeft dat nooit tegen hem gezegd. Ze dacht wel dat hij ook wat voelde, maar wilde niet het risico lopen dat de vriendschap minder zou worden als zij ervoor uitkwam... Maar nu heeft hij een vaste vriendin, en dat is voor haar natuurlijk best wel moeilijk. Maar ze spreken elkaar nog regelmatig, en zij vind dat ook wel goed. Zo lang dat contact maar blijft...

Maar als jij het niet trekt om gewoon vrienden te zijn... Maar vraag jezelf af of jij je beter zou voelen als je hem helemaal niet meer spreekt.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-08 20:17

eilleen333 schreef:
Maar vraag jezelf af of jij je beter zou voelen als je hem helemaal niet meer spreekt.

Nee daar ben ik vrij zeker van van niet. Bloos

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:39

Dat heeft die vriendin van mij dus ook. Dus dan maar aanhoren hoe leuk zijn vriendin wel niet is. Dat is voor haar ook wel moeilijk, maar nog beter te verkroppen dan hem niet meer zien.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-08 15:49

Maar goed nu met de feestdagen ineens weinig contact.
Met de paarden word ik ook wat in de steek gelaten, niet meer geweest sinds de 16e december , terwijl ik echt geen vragende partij ervoor was. (vond het wel leuk dat samen te doen)
voel me nu zo'n beetje buitengesloten :-(

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:52

Ook veel voorkomend Knipoog .

Die vriendin van mij had veel contact met die jongen, tot hij die vriendin kreeg. Ineens vroeg hij haar niet meer mee naar de stad, en zij dacht dat dat kwam omdat hij dus die vriendin had en wist dat die vriendin van mij hem leuk vond. Maar nu gaat dat weer hartstikke goed...

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-08 15:58

Weet echt het niet meer
Misschien maar beter voorgoed uit mijn leven laten gaan.
Nu doet alles alleen maar pijn.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:03

Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken, die alleen jij kan maken. Die vriendin van mij blijft liever vrienden dan dat ze hem niet meer ziet. Ergens hoopt ze volgens mij dat het nog wel iets wordt tussen hen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Re: vrienden blijven als je verliefd bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-08 16:23

Begrijp ik maar al te goed maar het die hoop die het zo lastig maakt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benzz, corinec, Dammie, Eleeke, Gaby, Googlebot, IASCrawler, karelien, katinker, LiDi, mirtedl, Stephaniiee_, Taucha, teunis001, Vjestagirl en 67 bezoekers