clubtenue hoever moet je je er aan houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

clubtenue hoever moet je je er aan houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 10:23

Ik vraag me af in hoeverre jeje moet houden aan het clubtenue.
Hiermee bedoel ik het vooral met springen.
Ben je verplicht om met springen een wit dekje te dragen met embleempje?
Als je het neit doet wat kan er dan aan gedaan worden?
En voor een clubgenootje van mij wil ik ook nog wel even weten, ze rijd Z1 dressuur en ze heeft een eigen dekje en wil er geen embleem op is zij dit verplicht?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Groetjes Danielle!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:46

Bij de meeste verenigingen mag je vanaf de klasse Z afwijken van het verenigingstenue

In principe moet je je met springen ook aan het verenigingstenue houden. Of dat ook echt moet en hoe streng de vereniging/KNHS is als je het niet doet zou ik echt niet weten

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:49

In de Z mag je inderdaad afwijken van het clubtenue.
Het is overigens de verantwoordelijkheid van de club om toe te zien op het gebruik van het tenue.
Vaak wordt gedacht dat de jury het beoordeelt, maar dat is dus niet het geval.
Bij sommige clubs zijn ze er erg streng in, bij andere knijpen ze een oogje toe; het ligt er dus maar net aan in hoeverre de club er waarde aan hecht.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:56

Dat dacht ik idd al Oscar, maar soms letten juryleden uit de omgeving er wel streng op daarom wist ik niet zeker of de KNHS er ook nog aparte regels voor had Clown

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:32

De KNHS maakt zich er makkelijk van af door de verantwoordelijkheid bij de club neer te leggen (en ik kan ze geen ongelijk geven Knipoog).
Maar het klopt wel dat er vaak wel fanatiekelingen rondlopen die er het clubbestuur even op willen wijzen als iemand de regels overtreed Knipoog

Even een quote uit het wedstrijdreglement:
Citaat:
Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden
deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2.
Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:34

Dan moeten die juryleden zich daar ook gewoon niet mee bemoeien Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:26

Pff, ik blij dat de Bogelscamp niet aan clubtenue's doet (al die stalruiters gaan echt niet met zo'n clubdekje rijden, zie je Jeroen Dubbeldam al gaan? Haha! )

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:29

owkee
Bij onze club zijn ze nog heel streng omdat er pas eentje bij de club zit ja die zijn natuurlijk nog heel fanatiek
En hoe zit het van uitsluiten van wedstrijden?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:22

gewoon er aan houden dus! bij ons hebben we er ook zo eentje die als ze al1 op concours gaat en ver weg, rijd ze eigenwijs in haar eigen tenue...ik heb zoiets: je houdt je er maar aan, anders ga je maar ergens anders rijden! een vereniging die dit heeft, heeft dan toch ook waarde...als jij dat nodig moet verbreken, kan je beter ergens anders heen!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 00:03

Ik mag toch wel zeggen dat ik blij was toen we van die rare slappe groene dekjes naar witte gingen en dat ik nu nog blijer ben dat ik lekker in het donkerblauw kan rijden *LOL*
Lang leve de oud-NBVR verenigingen Haha!

Maar ik vind wel dat als je vereniging clubtenue heeft je je daaraan moet houden

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:31

gomir schreef:
Ik mag toch wel zeggen dat ik blij was toen we van die rare slappe groene dekjes naar witte gingen en dat ik nu nog blijer ben dat ik lekker in het donkerblauw kan rijden *LOL*
Lang leve de oud-NBVR verenigingen Haha!

Maar ik vind wel dat als je vereniging clubtenue heeft je je daaraan moet houden


nou idd!! altijd leuk als een vereniging zijn tenue aanpast wat beter is Haha! maarik had geen moeite met die trui hoor lekker belangrijk, je krijgt er echt niet minder punten voor en het zit lekker makkelijk. en ik vind het vreselijk om kids van 9 ofzo in een jasje te zien rijden...ehhhh hobbelen *LOL*

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 17:18

reddytobias schreef:
gewoon er aan houden dus! bij ons hebben we er ook zo eentje die als ze al1 op concours gaat en ver weg, rijd ze eigenwijs in haar eigen tenue...ik heb zoiets: je houdt je er maar aan, anders ga je maar ergens anders rijden! een vereniging die dit heeft, heeft dan toch ook waarde...als jij dat nodig moet verbreken, kan je beter ergens anders heen!

Ja dat is wel zo!
Maar onze club is met sommige dingen zo dom! Je moet kiezen of nieuwe jasjes of springles ja hallo wat is dat nou weer voor keuze Verward
En dan de dekjes ik vind het geen probleem als ik een embleem moet dragen, maar dan moeten ze wel zorgen voor fatsoenlijke dekjes. Ze hebben niet eens dekjes voor een dressuurzadel! Daar moet je dan wel een veelzeidigheisdekje onder doen die nog niet eens onder een veelzeidigheids zadel past.
Dus dan koop je een eigen dekje omdat hun niks fatoenlijks hebben en dan gaan ze ook nog zo doen!
Ik zeg nogmaals als hun mij een dekje geven vind ik het geen probleem!

Maar daar gaat het hier niet om wat jij vind en wat ik vind. Ik vraag of je kan worden uitgesloten enz.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:45

Je kunt niet uitgesloten worden op een wedstrijd, het is namelijk niet de verantwoording van de juryleden/KNHS

Maar je vereniging kan wel maatregelen treffen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:55

passie schreef:
Ja dat is wel zo!
Maar onze club is met sommige dingen zo dom! Je moet kiezen of nieuwe jasjes of springles ja hallo wat is dat nou weer voor keuze Verward
En dan de dekjes ik vind het geen probleem als ik een embleem moet dragen, maar dan moeten ze wel zorgen voor fatsoenlijke dekjes. Ze hebben niet eens dekjes voor een dressuurzadel! Daar moet je dan wel een veelzeidigheisdekje onder doen die nog niet eens onder een veelzeidigheids zadel past.
Dus dan koop je een eigen dekje omdat hun niks fatoenlijks hebben en dan gaan ze ook nog zo doen!
Ik zeg nogmaals als hun mij een dekje geven vind ik het geen probleem!

Maar daar gaat het hier niet om wat jij vind en wat ik vind. Ik vraag of je kan worden uitgesloten enz.


dat is idd wel een hele rare keuze Verward wij hebben goede dekjes, maar sommige maken daar misbruik van!!ik noem dat dan eerder verwende kinders

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 14:55

Ja oke maar wij hebben geen goede dekjes en jasjes. Maarja nou moeten wij die zeld kopen enz