[AR] Wat voor wagen voor shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

[AR] Wat voor wagen voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 14:30

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe 4 wielig wagen voor mijn shetje en misschien in de toekomst 2 span shetjes. Ik rij geen wedstrijden ofzo maar gewoon recreatief. Nu heb ik al veel site's van wagenmakers bekeken, maar zoek eigenlijk wat praktijk ervaring zonder verkooppraatjes.
Dus voor de mensen die ook met een shetje rijden wat voor kar hebben jullie? hoe groot? hoe zwaar? en natuurlijk hoe bevalt hij? zou je volgende keer precies hetzelfde kiezen of toch net ff wat anders?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:50

Wij hebben een shetlander marathonwagentje.
HIj is gemaakt voor shetlanders en weegt rond de 100kg.
Ik denk dat we de volgende keer weer precies dezelfde zouden nemen, we vinden het een erg fijn wagentje. OK dan!

Hiervoor hebben we een shetlander concourwagen gehad en die was ook heel erg fijn, alleen daar kon je maar met 2 personen op en er kon geen langboom aan, vandaar dat we die hebben verkocht.

Verder hebben we nog een 2 wielige trainingswagen en die is helemaal top, daar kan je heerlijk mee de bossen in en overal er mee tussendoor glippen, op dit wagentje kan je met gemak met 2 personen op. OK dan!
foto's van de marathonwagen en 2 wieler en de concourwagen staan in mijn profiel.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 09:48

Dank je. Mooie marathonwagen hoor!

Is er niemand anders die een wagentje achter z'n shetje heeft?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:53

Ja, kijk maar op mijn site. Daar staat een foto van Dennis voor zijn kar. Hij is er ook een slagje groter(die heeft Pinky_girl). Er zit ook een langboom bij Lachen.
Fijn karretje, maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor een maraton kar of concours wagentje gaan.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:55

Wij hadden er een, maar mennen niet meer met de shetten. Kijk maar op www.hansvandermee.nl
Niet goedkoop, wel erg goed.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 10:56

Ja dat karretje achter dennis had ik gezien, maar dat vind ik eerlijk gezegt niet mooi. Dat vind ik een een soort speelgoed karretjes als je begrijpt wat ik bedoel, ik zoek nu echt wat moois.

Bij ons in de ruitersportzaak hadden ze pas een aantal mooie wagens staan die kwamen uit Polen. Erg mooi en nog een beetje redelijke prijs ook, maar ik vond hem nog wat aan de grote kant voor mijn gevoel vandaar mij vraag hoe groot jullie wagens zijn. Maar we gaan daar nog een keer naar terug als degene er is die daar alles van weet want die was er toen niet.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:06

Ik heb een HW recreatie/marathon lichtgewicht wagentje, van ong. 90 kg. geschikt voor enkel en dubbelspan.
Er kunnen 2 volwassen personen op de bok en 2 volwassen achterop, hij is van traanplaat (die bodum) daarom is ie zo licht.

Ik heb mijn wagentje met veel geluk op www.marktplaats.nl kunnen kopen omdat ik er snel bij was, ik heb er 1400,- euro voor betaald met enkelspan tuig en dubbelspan zwaar marathon tuig, ik vind het nog steeds een koopje (hij was bijna nieuw is 10 keer gebruikt en garantiebewijs zat er nog bij) en ben iedere dag nog superblij met mn wagentje.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:15

ik zou voor een licht vierwielig wagentje gaan... soort recreatie wagentje... waar je mee in het bos zou kunnen en op de harde weg...

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:23

pff wat voor karretje. MinX heeft nu een vierwielig karretje, maar ik zou niet weten wat voor soort ofzo. Gewoon met 2 bankjes achter mekaar (boven iedere as 1 bankje) en geschikt voor enkel en dubbelspan.
En verder heeft ze een 2-wieler, maar die is niet zo handig: Daar zit je zegmaar onder een hoek van 90 graden t.o.v je paard. Beetje lastig mennen dat...
Maar die vierwieler, daar is ze wel over te spreken. Geloof dat ze die ook wil gaan overnemen van degene van wie ze m leent.
Groetjes, Larzana

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:17

heb zelf een 2 wieler, sjiek ding, niet zo'n bonk hout op wielen

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 20:31

Ik heb zelf ook een twee wieler, maar die heeft geen remmen geen vering en zit toch niet echt lekker moet ik zeggen. Daarbij kan hij ook niet voor twee span als de andere straks oud genoeg is om er ook voor te kunnen. Vandaar dat ik door ga naar de vierwieler.

Ik ben er inmiddels al uit wat voor wagentje ik neem. Bij de ruitersportzaak bij ons hadden ze opeens een aantal wagens staan. Zagen er erg mooi uit en voor een goede prijs. Dus praatje gemaakt met de verkoper. Ze worden gemaakt in Polen en ik kan bijna helemaal zeggen wat ik hebben wil en dat maken ze. Natuurlijk wel een beetje binnen de modellen die ze al maken.
Het wordt een wagonette model, een sjiek ding, maar toch een beetje stoer. Hij moet nog besteld worden dus het zal nog wel even duren voor dat hij er is, maar daar heb ik wel het gedult voor. Als hij er is komt er uiteraard een foto dus jullie moeten ook nog even gedult hebben.

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:21

Hoi hoi,

Ik reed hiervoor met een vierwielige wagen, maar heb nu een hele leuke tweewieler en dat rijdt veel lekkerder! Zit voor mij lekkerder, maar vooral mijn ponytje loopt er erg lekker voor!

Ik heb wel een foto om mijn computer staan, maar heb geen idee hoe ik die erop zet, maar ze hebben hem bij ruitershop de Bles in Leiden, staat vast ook wel op hun site: www.debles.nl

Groetjes Marianne

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:43

hoihoi..

ik heb een mini schetje hengstjhe.. ik rij hem gewoon enkelspan met een eigengemaakt 3 wielig wagentje.. sal kijken of ik hem op me profiel neer kan zetten..

eerder heb ik ook wel gement met een 2 wielig wagentje waar je dus ook mr met z'n 2e op kan... kun je wel super mee crossen in het bos.. goed voor recriatief dus..

xxx-jes marieke