Het word steeds gekker, deel III

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Het word steeds gekker, deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 20:33

Weer van voren af aan:

Wij laten ons hooi altijd brengen door een boer hier in het dorp, de man heeft sinds een jaar of 3 eigen pony's, haflingers wel te verstaan...

In eerste instantie had hij het waanzinnige idee gekregen om zesspan te gaan rijden, dus in no time werden er 6 haflingers aangeschaft, ik bedoel: land zat, haflingers zijn niet zo duur dus wat let je...
Nou:
Misschien het feit dat hij helemaal niet kan mennen???

Eerst 1 pony voor de kar, dat ging nog wel...
Hier en daar sneuvelde er een autospiegel, maar als je snel wegdraaft is er niemand die dat in de gaten heeft.
Nou, hij had de smaak te pakken en dus moester er 2 voor de kar....
Die trek je gewoon met hoofden bij elkaar en dan gaan ze best wel rechtuit!

Dat met de hoofden bij elkaar trekken was nog niet zo heel eenvoudig omdat hij in zijn gauwigheid was vergeten de leidsels te kruisen, hij had dus in zijn ene hand 1 leidsel waarvan hij de uiteindes aan beide kanten van het linkerpaard had, en aan het rechterpaard andersom.
Levensgevaarlijk dus! Gelukkig was er een verstandige voorbijganger die hem op het gebrek kon attenderen...

Maar dit kreeg hij ook snel genoeg onder de knie vond hij zelf en dus moesten er 4 voor de kar komen.
De plaatselijke marathonkampioen vierspanrijden werd er bij gehaald (die man heeft nog internationaal gereden) maar die weigerde bij hem op de kar te gaan zitten. Zegt genoeg....
Dat vond de boer schijnbaar ook en hij verkocht vast weer 1 haflinger want dat zesspan zag hij toch voorlopig nog niet zitten.

Aangezien de man toch genoeg land heeft kon hij mooi alle merries laten dekken.
Maar ja, als je ze laat dekken betekend het ook dat ze op een gegeven moment hoogdrachtig zijn...
En met dit weer wil je toch rijden nietwaar?
Gelukkig was er 1 gust gebleven, maar om nou enkelspan te gaan rijden??? tsssss, ze zien je al aankomen!!!

De boer kreeg een lumineus idee!


Hij had nog een beestje staan die dit jaar 2 moet worden, en ja hoor, die zette hij gewoon naast die oudere merrie en het beestje liep zo mee!
Echt fijn! Want zometeen komen de eerste ritten weer (zijn ritten van een hele dag) en nou hoeft hij tenminste niet thuis te blijven.

Nou, verhaaltje klaar, hooi is gelost en de boer rijdt weer happy weg met zijn trekker,
en laat mij tandenknarsend achter...

Het moet niet NOG gekker worden!!!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:55

Mijn enige commentaar:
Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:58

Allemachtig.... dat mensen ZOOOO dom kunnen zijn en dus blijkbaar echt niet inzien waar ze mee bezig zijn. Diep triest Frusty Frusty Frusty

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 22:07

Ik ken dit soort mensen.

Daar word je DOODZIEK van.

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Doe ik daarvan.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 22:17

je beschrijft het goed, je zou er zo een penny verhaal van kunnen maken..
want zo komt het op mij over, iemand die dit in het echt doet is maar 1 ding: Misselijk

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 11:03

MaN, die man is *(*&%*#@ GEK !!!!!!!!
Misselijk Misselijk Misselijk Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Koe Koe Koe

Maar Sjuimpje, kun jij er niks van zeggen? Laat mensen uit de buurt er ook wat van zeggen, of mensen die hij kent....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 11:43

Lips are sealed

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 12:59

En dan vraag ik me af waarom die man geen ongeluk krijgt en mensen die altijd goed met hun paarden bezig zijn wel.
Kun je je niet voorstellen he? Ze zeggen weleens:
Geluk is met de domme. Treft die man het even!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 13:14

Clautje:
Ooit wel eens geprobeerd om een boer wat aan zijn verstand te brengen???
Dit is echt een prototype van een eigenwijze kurftite boer!

Ik (en meer met mij) hebben natuurlijk ook gezegd dat hij eerst eens les zou moeten nemen, die man heeft nog nooit van hert achenbach systeem gehoord om maar en iets te noemen.

Verder heb ik hem ook verteld dat dat nu wel heel leuk kan gaan met zo'n jong dier, maar dat dat dan ook maar van korte duur is, omdat het beestje over een jaar of wat compleet in de vernieling zit!

Maar ja, zoals ik al zei, probeer dat maar aan zijn verstand te brengen! Boos!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 13:48

Sjuimpje schreef:
Ooit wel eens geprobeerd om een boer wat aan zijn verstand te brengen???
Dit is echt een prototype van een eigenwijze kurftite boer!


oja van die ouderwetse types die alles beter weten en toch wel gelijk hebben, die ken ik. Frusty

Herbie
Berichten: 37
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 14:09

Wat erg! Die man moet echt knetter gek zijn! Frusty

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:29

*zucht* Frusty

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:49

Sjuim dit is weer zo'n voorbeeld van hoe het niet moet, die man leert het toch nooit.
Wij hebben der hier ook 1 in het dorp, haflo arabiertje, 2 jaar oud, hup voor de wagen, o ze wil niet links af, nou de zweep erop dan maar
De manege eigenaar van hier heeft hem zelfs gezegd als ie dat weer deed, mocht hij daar niet meer rijden.
Die pony staat op een stukje grond van 2x2 en nu is ze 5 jaar oud en heeft hij er een tweede bijgekocht, op dat piepkleine stukje.
Zijn kleindochters scheuren daar op die pony's rond, met een sleetje erachter, nou je kan het zo gek niet bedenken.
Dat daar geen ongelukken gebeuren is een wonder, maar ja het zal wel
Ik zeg er echt niets van hoor, want dat snapt die man echt niet.
Vind het ook heel erg wat daar gebeurd, maar soms moet je maar doen of je het niet ziet, beter voor jezelf
Verward Verward

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 08:50

Ah ja, bij deze man is de moeder van mijn lieve haflinger Renke tragisch om het leven gekomen Huilen

Ik wil niet zeggen dat die man daar schuldig aan was. Had misschien overal kunnen gebeuren.

Zij was in de wei met haar hoefijzer achter het halster blijven hangen en is uren bezig geweest om zich los te trekken. Dat is niet gelukt en van de inspanning en verwondingen is ze overleden.....................

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:38

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty
Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

mijn enige antwoord Misselijk

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 13:10

jantina schreef:
En dan vraag ik me af waarom die man geen ongeluk krijgt en mensen die altijd goed met hun paarden bezig zijn wel.
Kun je je niet voorstellen he? Ze zeggen weleens:
Geluk is met de domme. Treft die man het even!


Precies!

Boos! Misselijk Frusty

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 18:50

Klopt Marianne,
dat diertje had het hele hoofd kapot geslagen...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 19:30

BLEHHHH!!!!!*&^%$)(*^%%$

Hier moet ik echt heel erg van Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:45

bij ons op stal staat een jaarling die eind juni twee word en ze gaan hem in de grote vakantie inrijden!!
wij vroegen of ze hem eerst gingen longeren maar da was nie nodig want hij zou het zo ook wel doen. en zij is echt niet een van de lichtste!! Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty