Nog mensen op vakantie naar Egypte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Nog mensen op vakantie naar Egypte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 22:14

Ik ga over iets meer als een maandje lekker 15 daagjes vertoeven in Egypte, dit word mijn 2e bezoek en nu wil ik wat van het land zien...dus 1 week in het hotel en 1 week op cruise..
Misschien ook nog even een rondje rijden, maar kijken hoe de paardjes eruit zien en hoe warm het is.
we gaan ook naar luxor dus misschien ga ik ook even bij Brooks kijken, iemand daar ervaring mee?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:16

Heerlijk.... zal wel warm zijn daar, rond die tijd Lachen !
Wij zijn vorige zomer naar Tunesië geweest rond dezelfde tijd, was ook erg warm maar dat was ook de bedoeling => zon, zee, strand ! Was echt heerlijk!!
Egypte staat ook op mijn verlanglijstje, ik zou dan ook iets van piramides willen bekijken!
Veel plezier daar *LOL* !

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 22:20

Dank je gaat ook zeker lukken want is een geweldig land.
We gaan ook zeker piramides bezoeken, heb al gehoord dat je dat sóchtends doet zodat je smiddags in de zon op de boot kan zitten...of in de schaduw.
Tunesie wil ik ook eens heen, geen last gehad van opdringerige mannen?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:25

Nee, wij hebben geen last gehad.
Maar
a) ik was samen met mijn vriend Haha!
en b) het was all-inclusive, met 4 zwembaden en direct aan het strand, allerlei sport-faciliteiten op het hotel-terrein (groooot) aanwezig, 's avonds waren er daar ook shows, en het terrein was niet toegankelijk voor mensen die er niet op vakantie waren. Wij zijn die hele week niet buiten dat gebied geweest *LOL*
O jawel, 1 keer hebben we ons "buiten" gewaagd en werden we meteen belaagd door taxi-chauffeurs, verkopers etc.
Ik kan me goed voorstellen dat de mensen daar ERG opdringering kunnen zijn, ik heb die verhalen ook gehoord , maar wij hebben het echt super gehad omdat we niks ander hebben gedaan dan 7 dagen luieren, zwemmen, bruinen, genieten en lekker eten bij dat hotel Haha!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:27

Opdringerige mannen heb je ook in Egypte, hoor. Meer dan je leuk vind.
Beetje dom om eind July naar Egypte te gaan! het is daar bloed heet en absoluut niet uit te houden. Neem luchtige kleding mee. Waar ga je precies naar toe? Waar begin je?
Paarden zijn over het algemeen arabier achtig of iig van die maat, klein, mager en de kreupelen zijn in het algemeen in de meerderheid. Is niet persé uit onwil, maar wege armoede. Brooks is er ook al actief, als je de woestijn graag in wilt, rijdt ik je aan om op een kamee lte gaan, vlakbij de piramides zit Charly, echt een leuke man is dat. En de rest van z'n gezien ook . Verder heb je nog ergens een pb staan, met ontzettend veel info over wat i kgedaan heb en hoe het land in elkaar zit, zal eens kijken of het er nog ergens in staat, let wel was voor een andere bedoeld, dus er zouden dingen tussen zitten die aan jou gericht lijken te zijn, maar niet zo is Knipoog Ik wens je veel plezier!
Ik heb zelf een rondreis gedaan, dus als je nog vragen heb over specifieke plaatsen e.d. vraag maar. Ik heb ook een paar foto's in m'n profiel staan, bovenaan.

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 22:33

ik ben vorig jaar ook rond deze tijd geweest en toen was t ook warm, wel goed vol te houden.
Ikzelf heb geen last gehad van de opdringerigheid, ik stoor me er niet zo aan, als ik naar binnen wil in een winkel ga ik en zo niet dan niet...nuchtere hollander...of kijken kijken niet kopen zoals de egyptenaren zeggen.
We beginnen in hurgharda en daarna naar luxor om de cruise te beginnen, daarna weer terug naar hurgarda.
Wat heb jij allemaal gedaan?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:56

Als je een Nijlcruise gaat doen, vanuit Luxor en je wilt de piramides bekijkeken, dan moet ik je ernstig teleurstellen, die zul je daar niet zien!

De nijlcruises vanuit Luxor, gaan vrijwel allemaal naar het zuiden richting Aswan. Dat is zeker een aanrader. Prachtige tempels e.d. Maar de grote piramides vind je in het noorden, nabij Cairo.

Als je zowel een Nijlcruise wilt maken, als piramides zien, dan kan je een vierdaagse cruise van Luxor naar Aswan maken, een binnenlandse vlucht van Aswan naar Cairo nemen, een paar dagen Cairo en omgeving en vervolgens naar ofwel Hurghada of Sharm -el-sheik voor een weekje strandvakantie. Zoiets bieden de meeste touroperators die Egypte in hun pakket hebben wel aan. Ik zou trouwens niet aanraden om alleen maar naar de goedkoopste reis te kijken. Een kwalitatief goed hotel en cruiseschip is met het oog op hygiene zeker wel een aanrader. Anders is de kans groot dat je je vakantie op het toilet door brengt als je een beetje zwakke maag en darmen hebt.

Ik zou er persoonlijk niet in juli willen zitten. (hoewel ik best tegen warmte kan) En van paarden kijken in Egypte wordt je niet bepaald vrolijk. Ik heb er een paar rond zien lopen die er niet al te slecht uitzagen en moet bekennen dat ik het ook niet kon laten om op een egyptische arabier langs de piramides te gelopperen. Maar de meeste paarden die daar voor de karren en koetsen lopen.........
Het is niet voor niets dat het Brooks hospital daar overloopt van het werk.

Maar goed, het is wel een heel interessant land en als je met je rug naar de lelijke flats van Cairo staat en je ziet de wereldberoemde, enorm grote en duizenden jaren oude piramides voor je, dan weet je dat je naar iets heel bijzonders staat te kijken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:58

Mijn ouders zouden theoretisch nu in egypte zitten. Helaas bleken hun de enige te zijn die met die maatschappij vlogen, en dan kon het nog wel doorgaan, maar dan zouden er weer extra kosten bij komen etc. Dus zitten ze nu op malta

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:06

Suzan zegt over die cruises dat klopt, je kunt/had dan beter vanuit Caïro naar beneden laten zakken. Je hebt ze wel hoor, die vanuit Luxor naar Cairo varen, maar die zijn redelijk dun bezaaid. Ik ga dat pbtje eens opzoeken.
edit helaas pbtje is al weg.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:24

Oh man Egypte daar ben ik al vaak geweest.
Ik heb echt heel veel van het land gezien en ook brooks heb ik een bezoekje gedaan ik Luxor( je moet even sterkt in je schoen blijven staan als je dat ziet)
Ik ben een keer in Julli/augustus geweest toen was het er rond de 50 graden, en dat is echt geen pretje als je door dat land reist.
Ben ook in de maand januari, februari en november geweest en dat is beter te doen.
Ik heb me niet echt gestoort aan die mannen daarzo daar moet je gewoon door heen prikken, ik kan het juist ontzettend goed vinden met de mensen daarzo.
De paarden zien er niet allemaal belabberd uit, als je naar de prive stoeterijen gaat dan zie je gelijk dat ze daar wel een goed leven hebben.
Cairo vindt ik een stad die erg bijzonder is, je hebt er duidelijk arm en rijk
van slobbewijken tot prachtige villa's.

Veel plezier ik hoop niet dat het te warm voor je is.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:33

Ik ga 18 juli naar Egypte. We gaan een 21-daagse rondreis maken met Djoser. (Nijlvallei, Rode zee en Sinai). Ik heb ook gehoord dat het er heel warm is in die tijd, maar soms kan je niet anders. Wij wilden een keer naar Egypte en we kunnen alleen in de zomervakantie.
De excursies worden verschoven naar de ochtend/ avond en de rest van de dag ben je vrij, zodat je niet in die vreselijke hitte excursies hebt.

Dit is de link naar onze reis: http://www.djoser.nl/www/bestemming/ind ... mming=0008

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:46

Djoser vind ik echt heel goed.
Ik hoop dat je er veel plezier beleeft.
Maar pas echt op met de hitte overdag je kan er echt beroerd van worden.

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:46

Ik ben met Litho geweest..net zoiets als Djoser.. Bij Luxor kun je prima rijden..ik heb op een suuuuuuupersnel arabiertje gereden..ik voelde met net een torpedo Haha!