even spuwen over "domme mensen" (sorry, sorry)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinkerbell8
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: omgeving R'dam

even spuwen over "domme mensen" (sorry, sorry)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 21:13

Hallo,
Ben altijd heel impulsief (en bot) in mijn reageren.
Probeer dit dus af te leren.
Maar zeg nou eerlijk, er bestaan echt oerdomme mensen met paarden?
Een veulen van 3 weken moet stil aan het halster vast staan en krijgt dan maar klappen op zijn hoofd, je paard in de wei- jij erbuiten en dan aanlijnen en nog zo 600 m moeten lopen. Nou ja kan en nog veel meer dingen, maar kan niet te persoonlijk worden.
Vind het dus ontzettend moeilijk om dan me mond te houden. Zijn ook van die mensen die dan 1,5 jaar eens per week op een manege hebben gereden en nu de gelukkige eigenaar zijn van een paard maar doen alsof ze 30 jaar ervaring hebben.
HELP!!!!!
TOT HOEVER MOET IK ME INHOUDEN
en nuttige tips om het minder bot te laten klinken zijnb altijd welkom

Het paard spiegelt zijn verzorger!!!!!


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:16

je kunt toch iemand advies geven en ze tegelijk in hun waarde laten...
en stellen ze daar geen prijs op, dan is dat hun probleem (en helaas van het veulen)

Tinkerbell8
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: omgeving R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 21:20

Verstandelijk gezien ben ik het helemaal met je eens. Maar als ik dan aan die paarden denk.............
Vind dit dus heel oneerlijk tegenover het dier, en dan gaat me bloed al sneller stromen Verward

Het paard spiegelt zijn verzorger!!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:23

je hebt mensen met paarden....... helaasm probeer die mensen te begeleiden

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:35

ach ja als het echt de spuigaten uitloopt kun je je best eens laten gaan, dat kan best indruk maken, maar hou je verstand er wel bij, anders gaan ze het tegen je gebruiken.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:42

Hi,

Ik ben een van de mensen die geen verstand van paarden heeft en amper kan rijden maar sinds 2.5 jaar de gelukkige eigenaresse van een paard is. Mijn enige ambitie is om samen plezier te hebben en haar niet onder het rijden te hinderen door haar in de mond te rukken of ongecontroleerd op haar rug te ploffen bv.

Ik zou het juist op prijs stellen als iemand met ervaring mij op stommiteiten zou gaan wijzen en als dat dan op een wat bottere toonval gebeurd, so be it !! ik heb liever dat mensen het voor mijn paard opnemen dan dat ze rekening met mijn gevoelens houden. Ik kan terug praten, mijn paard niet.

Jij neemt het op voor het paard, ga zo door !!!!


Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:25

Yfande, jij bent iemand die ok aan het paard denkt. Totaal geen problemen mee als mensen als jij fouten maken, advies zou je aannemen. Maar er zijn werkelijk mensen die totaal GEEN verstand van paarden hebben, maar ook geen advies aan willen nemen!
Ik heb er ook moeite mee gehad, dacht ook aan de paarden. Toch heb ik het mezelf afgeleerd om me er druk over te maken. Als ik dingen fout zie gaan, geef ik rustig advies hoe het beter kan. Ik zal hetnog een keer doen, en nog een keer. En dan hoop ik maar dat het goed gaat. Sommigen willen nou eenmaal niet geholpen worden, of moeten eerst met hun hoofd tegen de muur lopen voordat ze luisteren. Het gaat ten koste van die paarden, ja. Maar ruzie gaat net zo goed ten koste van die paarden en vaak nemen ze dan nog niet je advies aan.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:45

Ik ben ook iemand die moeilijk zijn mond kan houden .Maar meestal houd ik het wel beleefd.Ik begin mijn commentaar dan ook meestal met:Persoonlijk zou ik dat anders doen, of met,Ik kwam er achter dat het zus en zo makkelijker gaat.En vaak accepteren de mensen dat ook .Nu komen ze me ook vaak om raad vragen. Haha! .Maar soms vlieg ik ook uit mijn krammen hoor.Zo'n situatie met zo'n veulen dan is er van mijn beleefde ik dus niks over.Ik heb het verleden week nog gehad op de manege waar mijn dochter rijd.Daar is een waanzinnig irritant kind ze hangt me al lang mijn voeten uit ze is niet alleen wreed en brutaal tegen de andere kinderen maar ook tegen de pony's.Nu reed ze die dag op een pony die wat luier was als de rest , ze reed hem dus al met sporen terwijl ze al helemaal nog niet behoorlijk rijd en onder de les sloeg ze hem iedere keer in zijn gezicht .De instructrice zag het niet dus heb ik een paar keer geroepen .Toen ook haar mama niks zei ,heb ik de moeder aangesproken dat als ze mijn dochter was geweest ,ik ze van die pony afgesleept zou hebben en haar een geweldig pak slaag zou verkopen.Paardrijden heeft te maken met liefde en niet met je argessief afreageren op dieren.Ik heb daarna goede rel geschopt bij de instructrice en kreeg enorm veel bijval van de rest van de ouders.Dus soms is ongezouten de waarheid zeggen niet slecht.Je moet er alleen erg in houden dat jou waarheid niet altijd de mening is van iemand anders.

Plutinda
Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:58

Citaat:
Zijn ook van die mensen die dan 1,5 jaar eens per week op een manege hebben gereden en nu de gelukkige eigenaar zijn van een paard maar doen alsof ze 30 jaar ervaring hebben.
HELP!!!!!
TOT HOEVER MOET IK ME INHOUDEN
en nuttige tips om het minder bot te laten klinken zijnb altijd welkom


Hoe lang moet je dan volgens jou les hebben gehad op een manege voordat je met een eigen paard zou moeten beginnen??? Ik weet het namelijk niet. Ik rij al een hele tijd. Maar eigenlijk zou ik niet weten hoe de hele verzorging van een paard eruit hoord te zien. Dus nu ben ik dan een dom iemand. Probeer mij dan maar eens zonder heel bot te zijn te antwoorden. Dan heb ik antwoord op mijn vragen, en bekritiseer ik jou op je antwoorden. Goed?

Groetjes Plutinda

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:27

mijn ervaring met paardenvrouwen is dat ze vaak goedbedoeld commentaar leveren. Het is tenslotte vaak een vrouwending en vrouwen zijn goed in bemoeien.
Bij mishandeling mag je natuurlijk ongezouten kritiek leveren.
Als je aan een eigen paard begint heb je veel te leren dat doe je samen met je paard en door jezelf te verdiepen in een aantal zaken. Veel vragen stellen aan anderen maakt je vaak wijzer .

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:29

Als jij iets ziet wat je niet aanstaat kun je er op een t[url]actische[/url] manier wel wat van zeggen hoor.

Ik pak het altijd op de volgende manier aan: "goh, waarom doe je dat zo?" (geef iemand de tijd om antwoordt te geven...)
"ik doe het altijd zo..... omdat...... "

Op deze manier help je iemand toch voort terwijl je de persoon wel in zijn waarde laat. Als ze zich niks van je advies aantrekken, so be it, je hebt het iig geprobeerd.

Tinkerbell8
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: omgeving R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 04:15

Ben blij om te lezen dt ik niet de enigste bent die om dit soort dingen uit zijn vel kan schieten.
Gaat ook al beter als een half jaar geleden!

Voor Plutinda:
Eerlijk is eerlijk, je maakt het me nu heel gemakkelijk. Krijg van jou nu de vrijheid.
Onder de domme mensen versta ik die mensen die doen alsof ze heel veel ervaring hebben, maar nog maar zo weinig weten en niets van een ander aan willen nemen.
Wil zeker niet de mensen afvallen die op een manege rijden.
Om op jouw vragen terug te komen:
Je geeft zelf al aan dat je niet precies weet wat er bij de totale verzorging van een paard komt kijken.
Punt 1: je stelt je al open voor advies(heel anders als de mensen waar ik het over heb) en punt 2: als je op eens in de week op een manege rijd heb je weinig mogelijkheden om achter het totraalbeeld te komen. Vaak blijft het bij poetsen, op- en af-zadelen en vaak alleen maar rijden.
Ben zelf van mening dat je aan een aantal basis voorwaarden moet voldoen eer je aan een paard of pony begint.
Denk aan:
kennis van verzorging
kennis van ziektens en gezondheid
kennis van omgang met een paard
kennis van voer en voergewoontens
stabiele financieele basis(vaak wordt op smid en vee arts bezuinigd)
flinke dosis verantwoordelijkheidsgevoel
Gouden tip: neem eerst een verzorgpaard of lease, zou kun je er beter achter komen of dit ook echt iets voor je is.

Heb nou de tijd gehad om het tactisch te brengen

Het paard spiegelt zijn verzorger!!!!!

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:06

ik haal altijd mijn schouders op en denk:

"ach, ze weten niet beter..."

je zult nog heel vaak en heel veel dingen tegenkomen waar je het niet mee eens bent, maar je zult je dan moeten omdraaien en je commentaar moeten inslikken..
helaas. het is niet anders, zo is de wereld

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:40

eigenlijk zou iedereen die een paard wil kopen, een test moeten afleggen, in zijn en haar bekwaamheid tegen over het paard. Maar helaas zo werkt het niet. Denk dat het ook onmogelijk is, maar goed. Ga met die mensen praten, en over denk je woorden, of print een stukje van internet, Hoe voed ik mijn veulen op. Succes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:58

denk dat voor elk huisdier wel een test gedaan zou moeten worden.
Maar ik persoonlijk vind dat iedereen maar lekker zelf aan moet modderen, adviezen word meestal niks mee gedaan, en weet nog toen ik zelf net kwam kijken ik ook fanatiek aan de zogenaamde paardenmensen dingen vroeg... hahahahhahahha heb er wat van geleerd maar men, wat zat men er ook vaak naast... echt geweldig..
denk dat iedereen lekker naar zichzelf moet kijken want we maken allemaal fouten en daar leren we van... Daarom zijn we ook hier...
Als het levensgevaarlijk wordt, ok zeg er wat van, maar voor de rest lekker bij jezelf blijven.
Wat betreft zon klein veulentje slaan daar zou ik dan ook wel wat van zeggen

Geniet nu, het is later dan je denkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Balou_k, fnpetter1990, Isa_Sofie, lina1998, M1994, meggiemeg, meijboom, MerelV, MyWishMax, pol013, Sky_As, Suliko en 149 bezoekers