Mijn zusje van pony gevallen en zadel proberen te verkopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Mijn zusje van pony gevallen en zadel proberen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 17:01

Ik ging vandaag bij mijn zusjes les kijken.
Ze reden in de buitenbak. Opeens vallen er stenen van zo'nw agen ofzo dus er schrokken een paar pony's. Die van mijn zusje helemaal flippen dus die valt eraf. Wij met een hele groep die pony proberen te vangen maar steeds wegrennen. Toen kreeg een jongen hem te pakken. Toen mocht ik erop Haha!
Maar dat beest heen en weer springen enzo toen ik probeerde op te stijgen. Ik ga zitten en sjoeffff maar had hem snel terug en toen was hij weer helemaal rustig. Sloom zelfs, daarna was ik ook kapot. Jerai is vermoeiend maar dit beest.. Poeh precies tegenovergestelde van Jerai, deze was super sloom. Maar we gingen springen en dat kon hij wel super!! Dus was wel gaaf. Zie je mij zo rijden met spijkerbroek en hoge hakken *LOL* Mahja ging verder wel goed. Mijn zusje heeft daarna nog wel uitgestapt.

Ik ga dus mijn zadel en hoofdstel verkopen.
Vandaag had ik het dus meegenomen naar de manege. Dus ik naar de eigenaresse. Zij bekijken... Ow een gewoon hoofdstelletje zeker op de markt gekocht? Tfoe, ik zo: nee bij Horseland!! Zij heel verbaasd: ow? Ze zat dat ding gewoon af te zeiken terwijl het toch een mooi hoofdstel is vind ik.
Zegt ze: ik geef voor alles (=zadel, hoofdstel, sjabrakje en bont dekje voor rug) 250 gulden. Ik zeg: ja daag. Want ik had gezegt 300 gulden voor het zadel. En het hoofdstel 40 gulden. Want ik heb het zadel zelf 2e hands voor 530 gulden!!! En dan nog een sjabrakje van zo'n 30 piek, en dat bonte ding was 25 piek. Hoofdstel iets van 50 peik en dan nog een bitje erbij van 28 piek. En dan bied zij 250, nee sorry iets te weinig!! Haha! Nou dan moet je verder zoeken zegt ze. Ik: Oke

Poeh lekker mijn spullen afkraken he Boos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 17:29

Waarom houdt je het zadel niet? Een zadel kan altijd van pas komen, desnoods voor een of andere vage kennis. En als je et goed onderhoud dan blijft et ook heel lang goed!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 17:32

Het ligt nu een beetje in de schuur, en ik kan het geld goed gebruiken... Moet namelijk gaan betalen voor Jerai en dan kan ik dat geld gebruiken tot ik een baantje heb gevonden. Kan ik iig de eerste 3 maanden ff vooruit Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 18:09

Natuurlijk gaat ze het zitten 'afkraken', want dan heeft ze misschien kans om het zo goedkoop te krijgen. Ze moet natuurlijk jou overtuigen van het feit dat het zadel etc. zo weinig waard is!

Maar als ik jou was zou ik zadel en hoofdstel gewoon afzonderlijk verkopen, via marktplaats, en op maneges in de omgeving briefjes ophangen bijvoorbeeld.
Ook in een weekkrantje uit jullie streek/plaats kun je eventueel een advertentie plaatsen?
Veel succes!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 18:22

Merkloze spullen? Of B-merk?
Een zadel van een goed merk behoudt z'n waarde heel lang, merkloos daalt bijzonder snel in waarde, is gewoon minder gewild en vaak in mindere staat, puur door kwaliteitsverschil, je kunt het nog zo goed onderhouden, het slijt vaak gewoon sneller en ziet er dan minder goed uit, ook al is het nog prima bruikbaar.
Als het merkloze spullen zijn vind ik het nog niet eens zo slecht bod. Het blijft een bod, je kunt altijd onderhandelen, ga uit van de prijs die je in je hoofd heb, dan kun je ergens halverwege vast wel bij elkaar komen.
Dat bont ding is zeker geen echte schapevacht? Die zijn ook veel geld waard, zijn iets van 250 piek nieuw (en zooooooooo fijn!!!!), 2e hands nep-bontje willen maar weinig mensen hebben omdat ze nieuw gewoon niet zo duur zijn, idem dito voor sjabrakken.
Voor een 3e hands zadel, waar jij ooit 530 gulden voor betaald hebt, zou ik ook niet snel meer dan 250 gulden betalen, is ongeveer de helft van wat jij betaald hebt, heel reeël. En de rest van de spullen is ook echt niet meer waard dan 50 gulden, dus veel meer dan 300 zul je er niet snel voor krijgen! Als het dus inderdaad merkloze spullen zijn dan he!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 18:49

sorry maar ik vind wel dat margreet gelijk heeft, ik heb ook een 3ehands zadel, ziet er nog goed uit behalve dat sommige stukken wat verkleurd zijn maar daar heb ik met hoofdstel dat ook 3ehands is; 100 gulden voor betaald, welleswaar van bekende maar toch ga ik met magreet mee

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:01

Precies, dat bedoel ik Yentl. Het kan nog heel goed bruikbaar zijn en iemand kan er nog heel veel plezier van hebben, dus in die zin heeft het nog wel waarde, maar veel geld is het gewoon niet meer waard!
Ik had een oude, maar nog zeer goede Kieffer te koop staan, € 350, was binnen 3 dagen verkocht! Puur omdat dat een goed zadel is dat z'n waarde lang houd (oude Kieffers zijn gewild! Want die zijn beter dan nieuwe!). Als het een net zo oud zadel maar van een onbekend merk/B-merk was geweest, dan had ik het voor de helft nog niet kwijt kunnen raken!

Dit is niet bedoeld om haar spullen af te kraken, maar gewoon om te illustreren dat het niet realistisch is om bedragen die veel hoger zijn dan 250 gulden te vragen. (er van uit gaand natuurlijk dat het inderdaad om een merkloos/B-merk gaat, maar dat zal haast wel anders had ze het merk wel vermeld)

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 19:20

Ik ben dus helemaal niet in zadels en prijzen thuis, maar het is dus idd geen merk.
Maar ik heb het zadel niet veel gebruikt en goed onderhouden, ziet er nog goed uit. Het hoofdstel ziet er ook nog wel goed uit en het bit ook want dat is ook niet veel gebruikt (wegens maar 2x per week rijden en het krijgen van een veulen).
Ja duh dat bonte dekje is geen schapenvacht *LOL* anders had ik gelijk effe ingeslagen, 25 piek kopen en ze dan voor 50 piek verkopen Haha!
Maar ik ga echt niet zadel EN hoofdstel voor maar 250 gulden verkopen. Ik heb wel gezegt: Oke dan 300 gulden. Maar dat deed ze ook niet... Nou dan niet