Mijn hond 2e op de keuring, TROTS!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Mijn hond 2e op de keuring, TROTS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:52

Zondag 6 juni ben ik naar de jaarlijkse clubmatch geweest van het ras van mijn hond: Heidewachtel ( jachthond).
Dat is een heel belangrijke dag als je met je hond wilt gaan fokken. Op deze dag kan je hond een prijs winnen en dat is natuurlijk dan weer gunstig voor de verkoop van de pups en daarmee ook het prijsje natuurlijk. Nou is het niet zo dat ik perse wil fokken, mag ook niet van ons mam.
Maar goed. Er waren iets van 5 klassen: puppy klasse, jeugdklasse, jonge honden klasse, open klasse, veteranen en fokkersklasse. In elke klasse werd dan de beste hond gekozen, en dan tussen de teven appart en bij de reuen appart. Daarna werd tussen de beste teven van de jeugdklasse, jonge honden klasse, open klasse en veteranen de mooiste weer gekozen. Dan hield je dus een beste teef en een beste reu over, dat waren dan de kampioens teef en reu. Tussen deze twee werd dan ook weer de mooiste gekozen en dat was dan de clubmatch kampioen, een heel belangrijke en fel begeerde titel dus.

Nou werd mijn lieve lieverd tweede van de jonge honden klasse dus ik was natuurlijk heel erg trots. Daarna moest ik nog heel de dag blijven want als de eerst van mijn klasse de kampioensteef werd dan was ik reserve kampioensteef geworden ( Balouka tenminste). Dat was even een heel spannend moment toen de kampioensteef werd aangewezen want het was net de buurvrouw geworden van de beste teef uit mijn klasse en het leek net of ze naar haar ging. Heel spannend dus.

Nou ja in ieder geval het is allemaal een beetje wazig, maar ik was tweede van de 7 en dat was ook een heel belangrijke titel, en ik kreeg een beker! Volgend jaar weer en dan voor de eerste plek, en nou natuurlijk mijn moeder overtuigen voor toch één keer een nestje!

Hier een foto van mij trots met mijn hond.
P.S Sorry voor de pixels maar het kon niet anders.

Afbeelding

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:14

Leuke hond he! En zitten er ook jachthonden bloedlijnen in?
Luistert ze ook goed?

De hond is de betere mens

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:32

Leuke hond hoor,wij zijn in maart en april ook met onze hond naar een show geweest en ze heeft daar twee keer een uitmuntend behaald dus wij kunnen er ook mee gaan fokken als we willen.Zouden dan alleen nog heupfoto's moeten laten maken en haar ogen testen,maar wij hebben daar geen behoefte aan want het is wel erg veel werk zo'n nest puppies.
O ja wij hebben een Welsh-Springer Spaniel zie profiel voor foto's

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:52

ahh, wat een schatje Haha!
je hoofd is een beetje vervormd door die pixels Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:40

Wat een leukerd!
Gefeliciteerd!!


Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:34

Gefeliciteerd!

Even een vraagje was het daar toevallig bij de heksenlaak in Barchem? Onze hond (Grote Munsterlander) gaat volgende week ook nog naar de keuring dus, ik dacht misschien wel op de zelfde plaats

Maar nogmaals gefeliciteerd he! Lachen

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:46

hoi allemaal! Leuke reacties, ik was ook wel echt heel trots ja.
Desiree het is idd een jachthond. Haar moeder is kampioen geweest van de benelux en haar vader had verschillende titels in de jachtwedstrijden, Balouka zelf is een beetje erg onderdanig-dominant zoals ze dat noemen en ik moet nog veel oefenen om mijn diploma te halen. we zitten nou dus nog op de jachtcursus.

Abeau, het was niet op die plek nee die jij noemde. Bij ons was het in Hoenderloo op de hoge veluwe op de manege Fjord heste gärde, vlak tegenover de veluwe ranch waar mensen van bokt volgens mij ook zitten.
Leuk trouwens dat jullie een grote munster hebben, zie je ook niet zo vaak. Ik wilde ook wel graag een grote munster maar we zijn uiteindelijk toch maar weer voor de kleine gegaan.

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:59

Oh man Roos, wat heb je met die foto gedaan!?
Ik zal eens kijken of ik een betere in het topic kan zetten voor je, dit is niks!

Natuurlijk ik als zus ook apentrots op het resultaat en die brave Balouk! Lovers

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:02

Geen punten te verkrijgen daar dus? (Clubmatch toch?)

Wij zijn ook in het bezit van honden waar we ook show's mee lopen Haha! www.milagi.net/kuroaka is onze website.

Gefeliciteerd met je 2de plaats. Wij zijn ook reuze trots op onze honden Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:04

Hmm mijn oom en tante hadden (of hebben?) ook een hond waarvan de moeder kampioen is geweest... die lijkt wel erg veel op dit ras. Zal eens informeren een keer of het niet dezelfde moeder is *LOL*.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, evelien1000, kaatje89, Tigerboy, Urona447 en 174 bezoekers