Wat nu? Besluiteloosheid & frustraties.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Wat nu? Besluiteloosheid & frustraties.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:27

Ik heb net mijn eindexamens vwo achter de rug en heb nu dus vakantie. Maar er knaagt constant een stemmetje in mijn achterhoofd: ik heb namelijk nog totaal geen idee wat ik volgend jaar moet gaan doen en de tijd begint te dringen... Toch studeren? Maar wat dan? En waar? Niet studeren en een jaartje iets anders? Er zijn zó ontzettend veel mogelijkheden...Ik wil best een jaar reizen of spaans leren, maar om dat ook écht te gaan doen ligt de drempel eigenlijk toch erg hoog. En bovendien: dan doe je dat ook maar 'omdat je niks beters wist'...

Ik weet dat dit eigenlijk een luxe-probleem is omdat er heel veel mensen zijn die er niet eens kunnen gaan studeren oid, maar toch zit ik er echt heel erg mee: ik weet namelijk gewoon totaal niet wat ik nou verder wíl. Ik voel mezelf nu gewoon vooral leeg, zonder mening, don't care.... En dat is echt ongelofelijk frustrerend Scheve mond

Hebben jullie dat nou ook, dat je jezelf soms wel in elkaar kan slaan van frustratie en besluiteloosheid? Frusty

You can either agree with me or be wrong.


This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:05

Ja ik kan mijzelf zo af en toe ook wel voor mn kop slaan, Dat heeft in dit geval niet echt te maken met jou keuze of je gaat studeren of niet. Maar zelf kan ik nog al moeilijk kiezen. (tussen alles eigenlijk) en dan kan ik mijzelf wel voor mn kop slaan dat ik niet gewoon JA of NEE kan zeggen.. dan voel ik mij zo stom af en toe. EN ik maak het mij zelf totaal onmogelijk soms.. Stom he!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 20:09

Dat is dus precies wat ik ook heb! En niet alleen met dit maar met bijna alles Scheve mond Maar nu moet ik dus een vrij 'grote' keuze maken en daarmee ben ik dus rampzalig

You can either agree with me or be wrong.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:32

Nou ik stond dus ook zo: wat ga ik na mijn MAVO diploma doen.. Er stond een reis naar Amerika voor een half jaar in mn agenda .. Maar jammer genoeg was dat een beetje duur Verward . (nu moet ik ook zeggen dat ik die drempel die jij hebt ook wel heeeeeel erg hoog vond.. Dus toen heb ik van dat gespaarde geld een paard mogen kopen van mn moeder.. Vaak vraag ik mij af wat ik er nou tegen kan doen.. Tis namelijk ook niet erg goed voor je zelfvertrouwe enzo.. maar goed kben uiteindelijk wel goed terecht gekomen en de opleidingen die ik daarna gevolgd heb hebben mij wel super veel geholpen.. Kheb nu best eenhoop zelf kennis, maar ja die keuzes he?!?! Schijnheilig

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:35

als je nog niet weet wat je wil zou ik niet gaan studeren... gewoon omdat de kans vrij groot is dat je dan bij de verkeerde studie terechtkomt. Ga gewoon lekker doen wat je leuk vind, probeer over die drempel heen te komen, en dat jaar kan je dan gebruiken om erachter te komen wat je wel wilt...


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:54

Pff ik heb precies hetzelfde (gehad)! Na mn havo wist ik gewoon echt niet wat ik wilde doen.. leek wel of ik niet meer na kon denken ofzo.. iedereen heeft meerdere opleidingen die ze leuk vinden en ik wist gewoon helemaal niks! Ik ben toen een jaar gaan werken, wat echt een rotjaar was, ik wilde ook wel naar het buitenland maar vond de stap te groot..
Na dat jaar was ik er iig van overtuigd dat ik niet nu al wilde werken en ben met een opleiding begonnen die me wel leuk leek, dat was dus echt totaal niet wat ik wilde dus ben ik weer gaan werken. Nu ben ik dit jaar begonnen met een andere opleiding, het hele jaar heb ik weinig gedaan en getwijfeld of ik door wilde gaan, maarja ik wist ook niet wat ik anders moest! Ik heb volgende week mn laatste tentamen en als ik die niet haal moet ik van school af.. ik weet nu wel zeker dat ik echt heel hard ga leren om dat tentamen te halen want ik vind t toch wel een leuke opleiding en ik weet gewoon nog steeds niet wat ik anders wil!
Dus tja, twijfel zal er misschien altijd wel blijven, maarja ik heb straks wel een goed diploma en deze opleiding is ook maar 4 jaar, daarna kan ik weer verder kijken, heb nu iig iets te doen!
Als ik jou was zou ik gewoon lekker een jaartje niksen, beetje werken, reizen, en kijken wat je wil, je hebt nog alle tijd! Maar goed, ik weet precies hoe je je voelt!

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:13

ik heb vorig jaar mijn havo gehaald, en dacht een studie te hebben gevonden die mij leuk leuk. Helaas wist ik na een maand dat dit totaal niet het geval was. Ik heb ervoor gekozen om mijn propedeuse wel te halen(omdat ik anders ruzie met mijn ouders heb).

Ik zou in februari gaan reizen en daraom niet aan een nieuwe studie beginnen, maar het is net uit met m'n vriendje, dus nou toch maar weer op zoek...

Spero melior

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:18

Ik zou misschien een baantje zoeken, lastig zonder opleiding in deze tijd maar zo heb je wel de tijd en ruimte om na te denken wat je wilt...
ik ben na mijn vbo-dierhouderij min of meer gepust om SPW te gaan doen, nu ik in dit werk zit vraag ik me af waarom ik niet MEAO ben gaan doen want ik denk (denk denk denk...weet het dus niet zeker) dat mijn hart meer daar ligt.
Vorig jaar begonnen met een LOI studie maar door tijdsgebrek niet afgemaakt, stom stom...
Misschien als de bananenmarkt weer beter is dat ik dan de stap waag om een nieuw pad in te slaan...

Het zou in ieder geval zonde zijn om iets te gaan doen waar je later niks mee wilt of kan.

Ik ben ik en jij bent jij....maar samen zijn we WIJ!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:21

Doen wat je hart je zegt.... Denken wat je over 20 jaar nog wil doen..


BTW feyda heeft bij mij op sta gestaan.... doe maar de groetjes aan saskia Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:37

ik wou misschien bij de bereden politie, maar die hebben nu geen mensen nodig. Verder zou ik niet weten wat ik leuk vind. Werken heeft ook geen nut, want wie neemt er nu een 17-jarig meisje aan met een havo diploma en een hbo-propedeuse, zonder veel werkervaring?!

Spero melior

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:40

Als je bij de beredenpolitie wilt moet je eerst de opleiding volgen tot agent of hoger en dan minimaal 3 jaar werkervaring hebben voor je mee kan solliciteren.....ik kan het weten, wou het ook maar duurde al een jaar voor ik uitgenodigd werd voor een kennismaking..
Ik vond dat toch iets te lang duren, doe ik nog iets wat ik niet echt wil en misschien zit ik dan op mijn 40e dan pas bij de bereden politie..

Ik ben ik en jij bent jij....maar samen zijn we WIJ!

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:50

ik weet het, ik heb nu een hbo propedeuse, dus moet dat de opleiding politiedeskundige master volgen(hoogste die er is), maar ze zoeken alleen nog maar vrijwilligers in Groningen. Had trouwens gehoord dat het 5 jaar werkervaring was...

och ze willen me vast niet hebben bij de politie....ik doe mee aan demonstraties, actiekampen, zou binnekort een huis gaan kraken....

Spero melior

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:26

Ik heb dat probleem dus ook. Ik weet nog steeds niet wat ik precies wil. Ik heb net mijn examen VMBO gedaan (weet nog niet of ik geslaagd ben) en heb altijd gezegd dat ik daarna een jaartje ga werken. Om te sparen en een kamer voor mezelf te kunnen huren. Maar nu het zo dicht bij komt, begin ik ook te twijfelen. Werken of verder studeren. Ik heb er van wakker gelegen en heb nu besloten om toch maar op het ROC te kijken voor de opleiding SPW. Spreekt het me aan, ga ik toch maar studeren. Lijkt het me niks, moet ik nog maar eens heel goed gaan nadenken Scheve mond .

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:49

Ik heb nu precies het zelfde..Ben net gestopt met mijn opleiding omdat deze te zwaar was en heb nu ook geen idee van wat ik verder wil doen...Echt geen idee..Ben van plan te gaan werken totdat ik iets tegenkom wat me wel leuk lijkt..Maar heb ook een erg leeg gevoel Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:09

ik had en heb precies hetzelfde. Na mijn mavo mbo detailhandel gaan doen (leek mij het minst erge om te doen) bij de stages kwam ik erachter dat het niets was toch maar afgemaakt (met jaar vertraging en wisseling van school omdat ik er niet meer achter stond), daarna jaar hbo cmv weer verkeerde keuze wist bij god niet wat ik er mee moest net geen prop. gehaald, toen tijdje gewerkt hier en daar lukte ook niet, toen opleiding secretaresse via cwi (+ beroepskeuzetesten), daarna gaan werken voor het echie en nu bij mijn 4e baan sinds 2001 en nog niet naar mijn zin. Lukt mij gewoonweg niet om gewoon te werken om het geld houd het niet lang vol en word zo sjago.
Maak mijzelf helemaal gek omdat ik bijna 26 ben en gewoon depri word omdat ik niet weet wat ik wil. Dieren heeft mij altijd al getrokken maar ja wat en hoe? Kan niet meer stoppen met werken ben afhankelijk van mijn inkomen word gek Verdrietig
Gelukkig zie ik dat ik niet de enige ben.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 16:56

gouda schreef:
Gelukkig zie ik dat ik niet de enige ben.

Dt scheelt idd! Ik voel me nu iig wat minder een uitzondering Knipoog

Ik heb nu overigens weer een beetje hoop! Ik heb vandaag met 2 opleidingen gebeld die me allebei op zich wel wat lijken. Het éne is University college in Utrecht, wat heel breed is en waar ik in Januari zou kunnen beginnen: iets meer bedenktijd dus! En het andere is een kunstzinnig oriëntatiejaar: een jaartje iets heel anders dus maar dat lijkt me ook wel wat en daar ga ik woensdag kijken.

De wanhoop is nu dus gelukkig een klein beetje gezakt

You can either agree with me or be wrong.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:36

bij mij word alles alleen maar onzekerder. Ik wil nog niet gaan studeren tot ik zeker weet wat ik wil, omdat ik dat gewoon zonde van het geld vind, maar werk zal ik wel niet kunnen vinden, omdat ik te jong ben en weinig werkervaring heb.
En ik moet hier in september van mijn kamer af(waarschijnlijk) en ik kan verder niks betalen...en om in je 1-tje te gaan kraken zie ik ook niet zitten! en anti-kraak heeft een wachttijd

Spero melior

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:38

ik ga nu naar het derde jaar toerisme... wow best wel ver als ik het zo zeg!! haha maar ik weet het ook nog steeds niet...
Dit is het niet voor mij,maar de opleiding gaat nog wel en ik wil gewoon een diploma hebben!!

ik ben ook na de Havo een jaar ertussen uit geweest, toen aan een opleiding begonnen en gelijk weer gestopt, en toen een half jaartje naar Spanje geweest...

Tja toen kwam ik terug, twee jaar later, nog steeds hetzelfde probleem...
Maar ja toen toch begonnen, zo van nou ja reizen lijkt me wel leuk... okee doe maar toerisme dan...

moeilijk he dit?? ik kan je ook niet helpen sorry...

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers