Tyrza clinic Austerlitz

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Tyrza clinic Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:37

En ook ik heb nu eindelijk een keer meegereden met een echte Tyrza-clinic Haha!

Gister paard alvast gevlochten enzo, gisteravond op het laatste moment nog geruild waardoor ik een uur eerder moest rijden. Maar gelukkig konden de hulptroepen ook wat eerder komen OK dan! Na een kort nachtje (tja, dat krijg je als je om 01.30 nog je tuig gaat doen) vanochtend vroeg uit bed en richting stal. Ze was gelukkig weer superbraaf met laden en was onderweg ook vrij rustig. Het uitladen gaat nog niet soepel genoeg, maar over het algemeen mag ik niet klagen Schijnheilig
Daar aangekomen was alles natuurlijk weer even heel erg spannend voor Regina. De eerste 10-15 minuten van de clinic was er dan ook weinig aan te rijden, ze liep heel gespannen en alles was eng. Maar ze ging iig niet meer compleet stuurloos de bak door Lachen Toen ze eenmaal de bak een beetje kende en wat meer begon te ontspannen was ze ook wel fijn te rijden. Ik moet zelf alleen heel erg opletten dat ik niet te afwachtend ga rijden, omdat Regina juist een paard is die het heel duidelijk nodig heeft dat ik de leiding neem.
En, net als Judith 3 weken geleden al opmerkte zit ik scheef (met name mijn schouders) maar dat blijk ik dus altijd te doen, ook als ik gewoon zit/sta...... Daar moet ik dus eigenlijk de hele dag op gaan letten.
Maar al met al heb ik heerlijk kunnen rijden, en weer wat nuttige tips mee gekregen. M'n instructrice is ook wezen kijken, en heeft dus ook gezien wat er nu goed en minder goed ging. Dus daar kunnen we weer mee aan de slag!

Regina was wel helemaal gesloopt na dat uur..... Ze kon daar gelukkig op stal staan de hele dag, zodat ik de rest kon zien. Maar ze is de eerste 1,5-2 uur niet echt aanspreekbaar geweest..... Na een krappe 2 uur kwam ze wel weer naar de deur om te kijken wat er was als ik langskwam en was ze er duidelijk weer helemaal boven op. Tja, een uur flink hard werken en daarbij de nodige stress is natuurlijk ook erg vermoeiend Knipoog

Kortom een hele geslaagde en leerzame dag
Tyrza, Mark en Janine bedankt OK dan!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:42

Klinkt als een energiek en enerverende dag voor jou en je paard. Leuk om te lezen dat het allemaal goed bevallen is...

Haha!


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:51


Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:54

klinkt erg leerzaam iig!

misschien dat ik binnenkort ook een keertje zo'n clinic meepak!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:55

Jammer dat ik je niet heb kunnen zien rijden, maar vond het erg gezellig om je weer te zien en spreken Lachen

Top iig dat je er weer wat van heb opgestoken OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:55

@Nimber, Als je de kans hebt, zou ik het zeker doen
Het is mij iig erg goed bevallen Lachen

@Mayo, we moeten maar snel eens wat afspreken Knipoog Dan mag jij Regina zelf ook eens proberen.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:57

Ik heb je zien rijden, want ik maakte deel uit van de fanclub van Tequila Haha!
Ik vond het er leuk uitzien hoor, je zit netjes op je paard en je hebt een vriendelijke manier van rijden. En het was goed te zien dat Regina gesloopt was aan het einde Ach gut
Lijkt me geen makkelijke dame!

Ik vond Tyrza ook heel leuk lesgeven. Als Mirage en ik (ooit) iets verder zijn, zou ik ook best eens mee willen rijden in zo'n clinic! *LOL*
Laatst bijgewerkt door MiraMar op 13-06-04 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:57

Richtje schreef:

@Mayo, we moeten maar snel eens wat afspreken Knipoog Dan mag jij Regina zelf ook eens proberen.....


Oh, dat lijkt me een leuke uitdaging We prikken binnenkort even een datum Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:08

Klinkt erg goed en op de foto's is ook goed te zien dat ze uiteindelijk wel gaat ontspannen.
Dat is toch een nadeel van een tuiger, als die z'n nek en rug op spanning zet is het een stuk moeilijker rijden.
Ilindra heeft er ook wel eens een handje van, vooral als er iets "interessants" ter zien is Wow!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:12

Ook ik vond het een erg leuke en leerzame dag! Gistermiddag het paard gewassen en vanochtend om 7 uur op stal om te vlechten. Alle spullen ingepakt (met dank aan Noble-Girl, zonder haar was ik door de stress denk ik de helft vergeten Schijnheilig )Daarna het paard opgeladen en richting Austerlitz gegaan.
Ook Tequila was in het begin wat gespannen, maar eigenlijk viel het me 100 procent mee, ze was nog steeds fijn te sturen. Ik heb hard moeten werken het uur, was ook echt kapot aan het eind. Tequila was erg braaf en liep lekker, al zijn er nog genoeg punten om aan te werken Bloos Ik moet een stuk consequenter worden tijdens het rijden en goed aan de stelling en buiging werken, dat gaan we ook zeker doen! Ik heb in ieder geval erg fijn gereden OK dan!
Na het rijden Tequila op de trailer gezet, daar heeft ze braaf ruim een uur op gestaan met een hooinet, echt super! Ik ben erg trots op mijn meisje, ze liep heel fijn en is op vreemd terrein best fijn te rijden Lovers
Bij deze wil ik Tyrza bedanken voor de fijne en leerzame les, Mark voor de organisatie, Marianne (MiraMar) voor de gezelligheid en Noble-Girl voor de mental-coaching, de gezelligheid, het (supergoede) rijden en het maken van de foto's OK dan!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 20:20

@miramar, bedankt! Het is zeker geen makkelijke, maar ze heeft wel een super karakter wat een hoop goedmaakt En zoals Tyrza, heel terecht opmerkte, je leert er wel van rijden, en als je op zo'n paard kan rijden kan je ook op een makkelijk paard zo wegrijden (nou ja, dat hopen we dan maar Knipoog)
Gewoon een keer meedoen, volgens mij kunnen jullie dat best al wel!

@Ilindra, dat is idd een nadeel, zeker als er zoveel te zien is Schijnheilig Maar goed..... het fijne karakter he Knipoog

@Tequila, ik vond tequila (voor zover ik dat heb kunnen volgen) ook wel verbeteren in de loop van het uur OK dan!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:23

zo richtje was tyrza streng ~~}>
is ze altijd hoor Haha!

leuk dat je er zoveel aan hebt gehad !!!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:24

Dank je wel! Ik vind jou echt een doorzetter, je paard is inderdaad niet de makkelijkste zeg maar Bloos Knipoog

Ik weet trouwens niet precies wie wie was in de uren na ons, maar ik heb ook lang niet iedereen gezien.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 20:27

Tyrza was wel lief hoor Ingrid Knipoog
ik moet trouwens nog steeds eens met jou mee voor foto's Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:28

Richtje schreef:
Maar goed..... het fijne karakter he Knipoog



Wij noemen dat "blije paarden" Schijnheilig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 21:12

blije paarden Verward
*voel me nu even heeeel blonT Bloos*

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:16

Leuk eh zo'n clinic van tyrza.... ik heb er ook echt veel aan gehad de vorige keer in Hellevoetsluis!
Fijn dat ze ook met laden zo goed ging... scheelt weer stress Knipoog

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:44

Hee Richtje,

Leuk jou ook eens ontmoet te hebben Knipoog Jammer dat ik je niet heb zien rijden. Maar dat komt vast nog wel eenkeer. Ik vond de clinic erg leerzaam van wat ik ervan gezien heb. Ik heb geloof ik meer staan beppen dan staan kijken *schaam* Bloos! Schijnheilig

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:49

Metellica schreef:
Hee Richtje,

Ik heb geloof ik meer staan beppen dan staan kijken *schaam* Bloos! Schijnheilig


Het was erg gezellig bij de bakrand ja Haha!

Alle dames en heren: bedankt voor jullie inzet en deelname. Ik vond het een geslaagde dag. Knipoog

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:23

Tyrza schreef:
Het was erg gezellig bij de bakrand ja Haha!

Alle dames en heren: bedankt voor jullie inzet en deelname. Ik vond het een geslaagde dag. Knipoog


Bloos

O nu voel ik mij helemaal Bloos! Bloos! Bloos!

Haha! Het was echt toppie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Miiej en 32 bezoekers