Vrijheidsdressuur met Pjelk en Arios

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Vrijheidsdressuur met Pjelk en Arios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 21:20

Ik had vanmiddag met Doortje afgesproken weer eens wat Vd te doen met de pony`s. Vorig jaar hebben we samen een workshop vrijheidsdressuur gedaan bij t Balingehof en sindsdien zijn we er beide wel mee bezig. Zo af en toe spreken we af elkaars vooruitgang eens te bekijken EN om mooie foto`s van elkaar te maken.

Afbeelding
Hoi! Wij zijn Arios en Pjelk

Na de nodige aandachtsoefeningen (stilstaan en komen) konden we met het echt werk beginnen.
Afbeelding
Arios voetje!

Afbeelding
Voetje achter

Afbeelding
Pjelk kan ook goed voetjes geven

Buigen is nog wat moeilijker
Afbeelding
Joehoe, Pjelk Kijk dan een SNOEPJE!

Afbeelding
OW daar Haha!! . Pjelk doet tegenwoordig steeds zijn voorbenen krom bij de buiging. Wel jammer al kan hij ze soms ook best recht houden.

Arios kan mooier buigen dan Pjelk:
Afbeelding
Een nette buiging van Arios

Afbeelding
En ook het compliment kan Arios heel netjes OK dan!

Pjelk bezig om een compliment te gaan maken.
Afbeelding
Ook dit kan Pjelk niet zo goed als Ari maar...

Dit kan Ari niet!
Afbeelding
VOOR!

Afbeelding
Nog een stapje verder en...

Afbeelding
TADAAA Pjelk in de beste berggeit positie die hij op dit moment kan Party!! !

Afbeelding
Na het harde werken moest Arios nog even de heerlijk stoffige bodem van mijn paddockje testen

Afbeelding
En ja je moet toch wat om twee niet al te vriendelijk tegen elkaar zijnde paardjes samen op de foto te krijgen Schijnheilig ?

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:30

leuke foto's hoor maar horen ze niet ergens anders!!!!!!!!!!!!!!! Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:33

Één ding, bij jouw pony gaat z'n hoofd tussen z'n benen bij het compliment, die horen ervoor Lachen . Ik weet niet of het toeval is dat het zo net op de foto komt, maar voor als je het niet wist Knipoog
Ziet er goed uit!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:38

Stoer zeg.....Misschien ga ik zoiets ook nog wel doen....als ik ooit meer tijd krijg!
We hebben vandaag Rosa (fjord) gehaald!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 21:47

Mientjeuh"]
Één ding, bij jouw pony gaat z'n hoofd tussen z'n benen bij het compliment, die horen ervoor Lachen . Ik weet niet of het toeval is dat het zo net op de foto komt, maar voor als je het niet wist Knipoog
Ziet er goed uit!
[/quote]

Nee, Pjelk doet het compliment eigenlijk altijd zo omdat ik hem met een snoepje lok. Ik vermoedde al dat zijn hoofd hoger moest maar hoe laat ik hem dat doen?

[quote="Anke schreef:
Stoer zeg.....Misschien ga ik zoiets ook nog wel doen....als ik ooit meer tijd krijg!
We hebben vandaag Rosa (fjord) gehaald!


Jee wat leuk! Fjordjes (of eigenlijk heel veel paarden) kunnen best goed VD dus vooral proberen!

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:23

heele gave foto's.. Maar zoals gezegd, die horen hier eigelijk niet thuis.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 08:10

Wow ziet er goed uit mellien Pjelk staat er ook lekker bij!!!

:){

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 12:33

maartjuh schreef:
heele gave foto's.. Maar zoals gezegd, die horen hier eigelijk niet thuis.


Moeten ze dan bij uit het zadel ofzo? Raar, ik zie hier toch echt wel vaker foto`s van vrijheidsdressuur...
Verder bedankt voor de leuke reacties!

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:27

he leuk dat jullie bij t balingehof zijn geweest. mijn paard heeft er 4,5 mnd in training gestaan voor heel veel problemen, ze zijn echt super goed met paarden. wil ook graag vd doen maar mijn paardje is daar niet zo geschikt voor helaas. zijn jullie met eigen paard geweest of met paarden van daar?

momenteel paardloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:40

VD is gewoon werk, is gewoon training, dus waarom zouden ze hier niet mogen? Onzin.

Kan de foto's helaas niet zien, dus daar kan ik geen commentaar op geven.
Marlo: In principe kan elk paard VD leren, dus waarom die van jou niet?


marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:42

stef:
mijn paard heeft nogal een verleden achter de rug, alhoewel ik niet weet wat er precies is gebeurt, het is 'verwoestend' geweest wat betreft zijn vertrouwen in mensen op het trainingscentrum balingehof zeiden ze ook dat hij 1 van de moeilijkste paarden was die ze in 15 jaar hebben 'getraint'
ik kan goed met hem omgaan maar volledig vetrouwen geeft hij me niet, hij zal altijd in zijn 'achterhoofd' hebben wat er is gebeurt. bijv. opstijgen was geen spraken van in het begin een en al angst was het. nu gaat het soms goed soms redelijk en heel soms schiet hij er nog vandoor zoals hij altijd deed, de spanning wordt te groot voor hem en hij valt terug in zijn oude gedragspatroon. daarom heb ik mijn pols gebroken, hij schrok ergens van, ik viel half op zijn nek, en hij draaide gewoon door bokken rennen totdat ik eraf lag. en ik weet dat hij niet gemeen is, maar door iets dat er gebeurt is met hem kan hij zo gespannen raken dat je niks meer 'te vertellen hebt' en hem ook niet kan kalmeren. hij is heel alert, ziet alles en heeft niet genoeg vertrouwen om zich bijvoorbeeld te laten zakken voor buiging/ compliment ik ben wel met andere oefeningen bezig geweest zoals touw om hem heen over plastic lopen, maar hij raakt zo gespannen kan zich niet meer ontspannen en neemt de benen.
heel verhaal maar zo heb je een idee wa voor paard dit is.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 21:11

Nou, de foto`s doen het weer OK dan! !
marlo: Ik was toen met Doortje samen die bovenstaande pony Arios mee had, naar het Balingehof. Ik had zelf mijn Shetlander Beau mee.
Fijn dat ze je paard en jou daar zo goed hebben kunnen helpen! OK dan! Het waren ook wel leuke mensen vond ik.

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

LouLi
Berichten: 348
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:09

leuk die vrijheidsdressuur,ik ben juist begonne met mijn pony te leren buigen. Mooie ponytjes ook:)

Volg ons Frans avontuur:
https://www.unjardinvert.com/

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:23

Als Pjelk niet diep genoeg komt met het compliment kan je zijn hoofd langs zijn been lokken in het begin. In iedergeval niet tussen zijn benen, daar kan veel meer fout mee gaan.

Maar ziet er verder goed uit hoor Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:17

stoere fjord Haha!
mijn pony snapt het compliment dus echt niet haha

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:16

ziet er leuk uit
die laatste foto is echt schattig.

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:45

nu zie ik de foto's wel en ga betreft het compliment mee met de rest. Hoofd naast of voor de benen, niet tussen

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:12

Ziet er leuk uit. Ik zou ook graag een cursus willen doen bij de Balingehof. Zou je mij je ervaring willen pb-en?

Heb je er ook meer cursusen gedaan of alleen vd? Ze geven nog meer leuke cusussen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers