Jagen is echt geen goedkope hobby
Wel heel vriendelijk dat ze het aangeven wanneer ze gaan jagen enzo
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Jagen is echt geen goedkope hobby
Wel heel vriendelijk dat ze het aangeven wanneer ze gaan jagen enzo
_Tara_ schreef:Maar als die jagers dat stuk land toch pachten zeg maar, dan hoeven ze toch niet keer op keer toestemming te vragen?
jesito schreef:Ik zag op een andere site staan dat het dier savonds gevonden is met de schotwond boven zijn oog en is behandeld door een dierenarts, het dier leek op te knappen maar ging ineens heel hard achteruit en is alsnog gestorven.
)
De gevolgen waren ronduit dramatisch (zoals alle jagers al voorspeld hadden
) en uiteindelijk is de regering ook tot dit inzicht gekomen.
.
Jeanine84 schreef:Komtie he!
1 van de journalisten van berkelstream.nl heeft onderzoek gedaan en er blijkt helemaal geen paard neergeschoten te zijn! Het gaat hier om een burenruzie en dit is verzonnen om elkaar zwart te maken..
Ik citeer:
ze hebben samen met 112achterhoek en rtv gelderland research gedaan en er was geen enkele dierenarts uit de regio gebeld hierover en ook de politie wist nergens van!
lindake schreef:Jeanine84 schreef:Komtie he!
1 van de journalisten van berkelstream.nl heeft onderzoek gedaan en er blijkt helemaal geen paard neergeschoten te zijn! Het gaat hier om een burenruzie en dit is verzonnen om elkaar zwart te maken..
Ik citeer:
ze hebben samen met 112achterhoek en rtv gelderland research gedaan en er was geen enkele dierenarts uit de regio gebeld hierover en ook de politie wist nergens van!
Als dit uit een betrouwbare bron komt... vind ik het schandalig dat er zo'n gruwelijk verhaal gebruikt wordt om elkaar zwart te maken...
en het is door de genoemde websites ook verwijderd en ook de tubantia heeft het van hun site gehaald! Stennisje schreef:jesito schreef:Ik zag op een andere site staan dat het dier savonds gevonden is met de schotwond boven zijn oog en is behandeld door een dierenarts, het dier leek op te knappen maar ging ineens heel hard achteruit en is alsnog gestorven.
Er is toch aan de grootte van de schotwond en de kogel te zien of een kogel van ver af of dichtbij is afgevuurd?
Bovenstaande doet me namelijk meer denken aan een pistool/geweer op het arme dier zijn hoofd, dan een rondvliegende kogel. Daarmee wil ik het laatste ook weer niet uitsluiten.
Ik hoop dat men kan achterhalen wat er gebeurd is.
Jeanine84 schreef:Komtie he!
Ik citeer:
)
ElCid schreef:Sorry, het zijn niet mijn vrienden. Ik vind de drijfjacht zpals die hier meestal wordt gehouden een misselijk stukje oneerlijk dieren vermoorden. De konijnen hier zijn al bijna helemaal weg, soms zit er wel eens een haas. Gelukkig hebben we nog wel een groepje reeen die hier grazen, maar daar mag dan ook iet door iedere malloot op geschoten worden.
Ik heb altijd het gevoel dat de jacht iets is voor ( meestal) mannen die blijkbaar iets moeten compenseren, en 3 x raden wat dat is...............
De jager die zich op mijn land waagt is nog niet jarig!! Durven ze wel met een stuk of zes man en honden tegen 1 konijntje, wat een moed!
ElCid schreef:Wildbeheer is iets anders dan branie schoppende, brallende lui die zich erg stoer voelen met een geweer in hun hand. Ik heb meegemaakt dat er mijn kant op werd geschoten door een "jager" toen ik aan het buitenrijden was; waarom? Omdat ik op een stuk openbare slootkant wat hij "pachtte" / mocht gebruiken of hoe je het wil noemen , bloemen aan het plukken was, wat volgens deze heer niet mocht.
Ik heb het meegemaakt dat in een van de bomen die hier naast mijn rijbak staat een kraaiennest zat, waarop richting mijn bak, waar de paarden in stonden, werd geschoten. Toen we naar het hek toeliepen reden de heren snel weg; stoere jongens, hoor.
ElCid schreef:Sorry, het zijn niet mijn vrienden. Ik vind de drijfjacht zpals die hier meestal wordt gehouden een misselijk stukje oneerlijk dieren vermoorden. De konijnen hier zijn al bijna helemaal weg, soms zit er wel eens een haas. Gelukkig hebben we nog wel een groepje reeen die hier grazen, maar daar mag dan ook iet door iedere malloot op geschoten worden.
Ik heb altijd het gevoel dat de jacht iets is voor ( meestal) mannen die blijkbaar iets moeten compenseren, en 3 x raden wat dat is...............
De jager die zich op mijn land waagt is nog niet jarig!! Durven ze wel met een stuk of zes man en honden tegen 1 konijntje, wat een moed!