Kreupel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 23:05

Mijn favo paardje (Sharon, de enige waar ik regelmatig in de stand te vinden ben) is kreupel... Huilen

De laatste maanden zijn er al zeker 3 paarden weggegaan omdat ze maanden lang kreupel waren (1 terug naar oude eigenaar, 1 naar de slacht en de andere weet ik niet) misschien nog 2 andere maar dat weet ik niet zeker, eentje was al vrij oud en had wonden aan zijn achterbenen... En de andere weet ik echt niet, viel me niet op dat die weg was Bloos! ...

Maar Sharon is ook al een paar maanden kreupel geweest, en misschien moet ze ook wel weg als de manege er niet meer aan verdient Huilen ...

Ik ben de enige die op zaterdag (de andere dagen ben ik er niet...) de moeite neemt haar te poetsen, ik haal er vaak bergen klitten uit... Sharon is vroeger mishandeld geweest en is heel blij met de ontdekking dat kleine kindertjes je niet meer storen als je gaat bokken en happen... Eindresultaat: geen van die schattige poetsgekke kleine meisjes durft meer bij haar de stal in... Vind het toch wel zielig voor Sharon en ik poets haar ook regelmatig, heb ook zo ongeveer door hoe ze in elkaar zit en dat scheelt een hoop qua gedrag...

Maar stel dat ze weg moet... Huilen Ze is een van de weinige paardjes van de manege waar ik me echt aan heb gehecht (heb zelfs een foto op A3 formaat van haar Bloos )

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:56

Jeetje, wat k** voor je zeg....ik hoop echt dat haar kreupelheid snel over gaat....veel succes en sterkte!!

Trouwens, mijn favoriete manegepaard heeft een poos een peesblessure gehad. Toen heeft de eigenaresse van de manege gevraagd of ik haar elke dag wou verzorgen. (haar plek in smeren met een zalfje en afspuiten.) Natuurlijk wou ik dat! Toen na een aantal weken ging het alweer wat beter en mocht ik elke dag eventjes een kwartiertje stappen. Na weer een aantal weken veranderde dat al in een kwartiertje stap/ draf en na een poos mocht ze alweer galloperen en springen. Ik ben echt superblij dat ze weer helemaal de oude is.

Ik hoop dat Sharon weer heeeeel snel beter wordt!!

pemmie
Berichten: 80
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:11

het zal wel goed komen.
blijf goed voor haar zorgen en vertrouw er op dat ze blijft
als je er op hoopt blijft ze vast OK dan! Pling *LOL* Ach gut

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:34

alles komt goed Ach gut
maar dan ook echt alles Ach gut

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 19:31

Ze is nog steeds kreupel Scheve mond , ik kan volgens mij de komende nachten echt niet slapen... Ze is al een keer maanden kreupel geweest... Scheve mond

beerbun

Berichten: 317
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:38

mijn lievelings pony Lex is ook al 5 weken kreupel :'( ik mis hem echt want meestal rij ik op hem!!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:51

Yesssss, ze is niet meer kreupel, het verbaasde me echt hoe goed ze weer liep

Ze had vanochtend al een half uurtje in de beginnersles gelopen (dus geen galop), dat ging prima, dus ik mocht haar deze middag meenemen naar het bos, ze had er echt zin in . Haar galopje leek eerst nog wel een beetje raar, maar bij de tweede galop leek dat ook weer normaal .

Ik heb haar uiteraard ook weer verwend met 2 heerlijke poetsbeurten en ze mocht ook rollen Schijnheilig (en ik heb vanmiddag haar foto opgehangen Bloos )

En toch was het wel ff schrikken als zo'n oudje voor de tweede keer in korte tijd kreupel wordt...

Owja, beerbun, weet je al hoe het nu met Lex gaat? Scheve mond

Suus

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:07

Gelukkig maar!!
Fijn dat het weer zo goed gaat!!

ponie_lover
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:37

egt sielugh, dat soor dingen, leuk dat t goed gaat!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:41

Een kreupel paard is k*t.. gelukkig dat het weer zo goed gaat!

Die van mij is nu kreupel en het zit in haar hoef, met haar pezen en haar been is alles ok. Ze heeft geen hoefzweer, dus ze heeft óf haar hoefzool gekneusd óf er zit een scheurtje in haar hoefbeen Scheve mond
Ik hoop dus niet het laatste...

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:47

Ik ben blij dat het weer goed gaat met Sharon! Haha! OK dan!

Een van onze paarden is ook kreupel. We gingen haar verkopen en toen bleek ze kreupel te zijn! Ze galoppeert en draaft altijd wel door de wei dus wij waren verbaasd. Dus een test laten doen en het zat in de onderkant van de hoef. Toen die verdooft was liep ze perfect. Röntgen foto laten maken, maar niks te zien. Misschien moet ze ijzers, daar kan het ook nog aan liggen, dat ze bijv. een gevoelige zool heeft. Gelukkig is het een duur ras, dus als ze permanent kreupel zou zijn geweest dan zou ze altijd nog als fokmerrie kunnen dienen en dus niet meteen niet meer te gebruiken ofzo. Ze vind tot nu toe het rijden echter erg leuk (ze is pas net zadelmak) en verdient bij haar nieuwe eigenaar eigenlijk ook lekker rijden, dus ik ben blij dat er op de foto's niks te zien was, en dat het met veel rust en misschien ijzers dus weer over gaat. Lachen