Donja @ kringkampioenschap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Donja @ kringkampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 14:08

Gister was er een kringkampioenschap in Bergen voor de pony's. Ik deed mee voor de ervaring, het leek me leuk om tussen allemaal C pony's te rijden. Het veulen (Feniño) ging, nadat hij vorige week zo braaf was geweest ook mee. En hij was gister echt niet braaf Boos! Hij is helemaal verlieft op kleine pony´s, vooral witte shetlanders waren erg interessant Verward Hij dus hinniken naar alle pony´s en m´n vriendin mee sleuren die Feniño vast had. Hier werd ik helemaal zenuwachtig en Donja dus ook. De proef ging dus echt voor geen meter, ik had helemaal geen controle meer over de achterhand, die slingerde overal achteraan. Bij de hoek waar het veulen stond wilde Donja steeds tussen de bordjes door Ach gut
Genoeg gepraat, hier de foto's Cheese! Ze staan trouwens niet op volgorde


Afbeelding
Inrijden


Afbeelding
Halthouden 1ste proef, ze wou niet echt stilstaan



Afbeelding
Poging tot middendraf

Afbeelding
Galop, mooi moment Schijnheilig

Afbeelding
Hals laten strekken



Afbeelding
Volte in galop, kont naar binnen, te weinig stelling

Afbeelding
Ik heb geen idee wat dit moet voorstellen Verward

M'n proeven gingen dus echt zwaar beroerd. Ik kon geen onderdeel verzinnen waar ik een voldoende op zou kunnen hebben.
Ik had in de eerste proef 144 punten in de tweede 149 punten. Het viel me nog reuzen mee Haha!
Ik heb over 2 weken een onderlinge wedstrijd, dan krijgt het veulen nog 1 kans en dan ga ik meteen vragen of m'n instructrice me wet aanwijzingen wilt geven met het inrijden . Ik hoop dat ik zo ook een beetje wedstrijden leer te rijden Bloos Tips zijn welkom!

Nienke: Bedankt voor op Feniño passen. En sterkte met je blauwe plekken Ach gut
Bianca: Bedankt voor het voorlezen
Jennifer (toch?): Bedankt voor het maken van de foto's!


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:10

erg mooie pony (heb gewoon een zwak voor palomino's Haha!)
ziet er er toch best netjes uit Lachen

die laatse foto is geloof ik van hand veranderen.

alleen jammer dat je voor het oog wat groot aan het worden bent.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 14:22

Als het van hand veranderen zou zijn, moest het in middendraf. Ik zie er niet bepaald middendraf in, maar het is een moment opnamen, misschien daarom Knipoog
Ik vind het zelf ook heel jammer dat ik een beetje te groot voor haar aan het worden ben Verdrietig Ook hou ik nog niet op met groeien Bloos Daarom had ik er maar voor gekozen om dit jaar wedstrijden te rijden, ookal heeft ze het veulen. Als ik nog een jaar zou wachten, bestaat er een kans dat ik echt te groot ben Scheve mond

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:28

hele leuke pony!!
vind alleen de combinatie niet zo mooi, je mag wel vast gaan uitkijken naar een grotere pony Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:39

prachtige pony, maar waarom ging het niet goed dan? Liep ze erg tegen de hand of waren juist je figuren niet netjes?
Je wordt inderdaad een beetje lang voor je pony, maar daarom is ze natuurlijk niet minder mooi, lief en leuk!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:48

Mooie pony zeg Haha!
jammer dat het wat minder ging..

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 14:56

Nimmedor schreef:
hele leuke pony!!
vind alleen de combinatie niet zo mooi, je mag wel vast gaan uitkijken naar een grotere pony Knipoog

Ja, idd. Ik zit alleen in dillema's. Want ik wil Donja echt Niet kwijt. En het veulen is er ook nog. Ik kan natuurlijk 3 jaar wachten en kijken of hij groot genoeg wordt voor mij. Ik kan er natuurlijk over een halfjaar een veulen bij nemen die later groot wordt. Dan heeft Feniño ook een paardje om mee te spelen. Alleen dan kan ik pas over 3 jaar 'echt' wat met die paardjes, alleen dan heb ik net m'n VWO afgemaakt en ik weet nog niet wat ik daarna wil gaan doen Scheve mond
Ik kan natuurlijk ook een twenter of een ander paardje kopen die een stuk groter is dan Donja. Alleen dan moet Feniño wel naar een opfokstal. En Donja is een erg dominante pony, ik weet niet of ze een vreemde pony op haar terrein toelaat. Wat zouden jullie doen? Ik kom er echt niet uit Scheve mond

Olympi
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:57

dat is echt zielig!
een veulen meenemen op wedstrijd Boos!
dat doe je toch niet Boos!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:00

Olympi schreef:
dat is echt zielig!
een veulen meenemen op wedstrijd Boos!
dat doe je toch niet Boos!


pennygirl in tha house Slim

Olympi
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:02

helemaal niet Boos! ik lees de penny niet eens man

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:02

xxNicolienxx schreef:
Ja, idd. Ik zit alleen in dillema's. Want ik wil Donja echt Niet kwijt. En het veulen is er ook nog. Ik kan natuurlijk 3 jaar wachten en kijken of hij groot genoeg wordt voor mij. Ik kan er natuurlijk over een halfjaar een veulen bij nemen die later groot wordt. Dan heeft Feniño ook een paardje om mee te spelen. Alleen dan kan ik pas over 3 jaar 'echt' wat met die paardjes, alleen dan heb ik net m'n VWO afgemaakt en ik weet nog niet wat ik daarna wil gaan doen Scheve mond
Ik kan natuurlijk ook een twenter of een ander paardje kopen die een stuk groter is dan Donja. Alleen dan moet Feniño wel naar een opfokstal. En Donja is een erg dominante pony, ik weet niet of ze een vreemde pony op haar terrein toelaat. Wat zouden jullie doen? Ik kom er echt niet uit Scheve mond



Ik had als ik jou was, en dat je verder wil in de paardensport donja verkocht, en het veulen gehouden.
Als je donja naar goede mensen verkoopt dan ben jij blij en zij ook, jij kan voor het geld sparen voor een paardje, daar groei je nooit vanaf en dan had ik ook een al ingereden paardje gekocht van een jaar of 5/6 daar heb je het meest aan.

Denk er maar eens over na, want donja word er ook niet gelukkig van dat als je nog langer word dat je niet meer op haar rijden kan, kan beter een jonger meisje haar alle aandacht geven dat nodig is.

Nog een veulen er uit fokken had ik niet gedaan, veulen word meestal net zo groot als de moeder, al zelfs je zou haar laten dekken door een paard dan krijg je niet zo'n hele grote, en zulke geboortes zijn ook riskant omdat het veulen dan groter is dan de merrie aankan.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:02

joyce B schreef:
prachtige pony, maar waarom ging het niet goed dan? Liep ze erg tegen de hand of waren juist je figuren niet netjes?

Het halthouden ging geen één keer goed, d'r achterhand slingerde alle kanten op. Ook zwaaide Donja's achterhand in elke wendig uit. Ik ben ook om een paar bordjes heen en uit de rijbaan gereden Schijnheilig In de tweede proef keek ze de hele tijd naar buiten, hierdoor sprong Donja in contra aangalop. Ook kreeg ik voor veel onderdelen een 5, als commentaar stond 'nagevelijker'.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:04

Olympi schreef:
helemaal niet Boos! ik lees de penny niet eens man



je geeft wel penny reacties Tong uitsteken je hebt duidelijk niet zo veel verstand van paarden, rijd eerst de 10 ritten kaart op de manege maar eens af misschien dat je dan meer leert Knipoog

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:05

Nimmedor schreef:

Nog een veulen er uit fokken had ik niet gedaan, veulen word meestal net zo groot als de moeder, al zelfs je zou haar laten dekken door een paard dan krijg je niet zo'n hele grote, en zulke geboortes zijn ook riskant omdat het veulen dan groter is dan de merrie aankan.


Ik bedoelde niet nog een veulen uit Donja fokken, maar d'r een veulen van een andere merrie bijnemen Knipoog

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:06

Olympi schreef:
dat is echt zielig!
een veulen meenemen op wedstrijd Boos!
dat doe je toch niet Boos!

Hoezo doe je dat niet? Beargumenteer je antwoord eens?!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:06

xxNicolienxx schreef:
Ik bedoelde niet nog een veulen uit Donja fokken, maar d'r een veulen van een andere merrie bijnemen Knipoog


niet goed gelezen Bloos maar dan moet je nog 3 jaar op donja doorrijden of als je een twenter neemt 1 jaar....
weet je zeker dat je dat wel wil?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:09

Olympi schreef:
helemaal niet Boos! ik lees de penny niet eens man

>;)

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:09

Nimmedor schreef:
niet goed gelezen Bloos maar dan moet je nog 3 jaar op donja doorrijden of als je een twenter neemt 1 jaar....
weet je zeker dat je dat wel wil?

3 jaar wil ik denk niet, duurt me toch wat te lang, bij Feniño niet, maar bij een ander paardje wel. Een jaar wachten, vind ik geen probleem. Dan zou ik met behulp van m´n instructice (of andersom Tong uitsteken ) hem/haar willen inrijden. Ik rijd liever een paardje goed in dan een paardje corrigeren, zoals ik bij Donja nog steeds moet doen Schijnheilig

Olympi
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:12

xxNicolienxx schreef:
Hoezo doe je dat niet? Beargumenteer je antwoord eens?!


al die stress enzo! dat is toch hartstikke zielig!
straks word ie nog ziek

Olympi
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:13

beautyfull_mickey schreef:
>;)


echt niet!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:14

Leuke pony zeg! Jammer dat het wat minder ging! Succes met de onderlinge!

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:17

Olympi schreef:
al die stress enzo! dat is toch hartstikke zielig!
straks word ie nog ziek

Het veulen vindt het allemaal juist leuk. Vaak te leuk. Hij is gek op andere paarden. Alleen Donja vind het niet zo leuk dat Feniño naar andere paarden hinnikt en die andere pony's terug hinniken Schijnheilig
Het is zieliger om hem thuis te laten, hor!
Jou moeder nam je toen je klein was toch ook wel mee naar een verjaardag? Je werd dan toch ook niet gek van al die stress en werd er toch ook niet ziek van Verward Het is toch zieliger om je thuis in je bedje te laten liggen of niet >;) ?

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:18

moowsy schreef:
Leuke pony zeg! Jammer dat het wat minder ging! Succes met de onderlinge!

Dank je wel Haha! Zal wel lukken daar *hoop ik*. Iedereen is daar niet zo heel erg goed Knipoog

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:01

Je hoeft je geen zorgen te maken over het rijden als je straks te groot word voor Donja, er zijn genoeg paardjes voor je om te rijden. Misschien kan je zelfs meehelpen met Vasco Schijnheilig . Verder is Daraxo er ook nog en heel misschien Roxette.
Ik vond het leuk om mee te gaan en dat ik je kon helpen door je voor te lezen. Misschien kom ik bij de onderlinge wedstrijd ook wel kijken.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 18:09

blieb01 schreef:
Je hoeft je geen zorgen te maken over het rijden als je straks te groot word voor Donja, er zijn genoeg paardjes voor je om te rijden. Misschien kan je zelfs meehelpen met Vasco Schijnheilig . Verder is Daraxo er ook nog en heel misschien Roxette.
Ik vond het leuk om mee te gaan en dat ik je kon helpen door je voor te lezen. Misschien kom ik bij de onderlinge wedstrijd ook wel kijken.

Ja, dat is waar. Ik wacht wel af hoe groot ik wordt Knipoog Ik hoop gewoon dat ik nu stop met groeien Schijnheilig
Ik vond het ook heel leuk dat je mee ging, bij de onderlinge ben je natuurlijk ook welkom Lachen Kan je ook nog eens lachen als ik de mini-cross ga rijden, als ik tenminste aandurf Nagelbijten / Gniffelen