Exterieur beoordeling en welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Exterieur beoordeling en welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 16:48

Dit is mijn nieuwe paard, natuurlijk stik trots. Het is de bedoeling dat ze op hele korte termijn gedekt gaat worden. De vraag is dus wat vinden jullie de punten welke verbeterd kunnen worden en welke hengst past daar dan het beste bij. De merrie is nu 4 jaar.
O ja, het doel is echt dressuur, dus hoe beter de gangen hoe mooier ik het vind.
Afbeelding
Op stand staat ze hier nu achter een beetje gestrekt, maar het was de best gelukte foto.
Qua afstamming:
Afbeelding
Ik ben benieuwd.


Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:55

Ik kan je geen advies geven zit namenlijk zelf met hetzelfde euvel heb ook topic geopend met dezelfde vraag.
maar wilde je wel even zeggen dat ik het een hele leuke merrie vind

Heb zelf toevallig ook 2 paarden gehad die wat verder weg ongeveer dezelfde bloedlijn hadden

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:09

Proficiat, heel mooie merrie. Ik vind dat ze van exterieur eigenlijk heel goed in elkaar zit. Het zou een paard kunnen zijn wat in mijn stal past. Ze mocht voor mij net iets meer hals hebben, niet van lengte maar massa. Ze is ook nog maar 4 en heeft misschien nog niet zo veel gewerkt, dat kan ook een verschil maken. Heeft ze enige negatieve punten in haar beweging die je zelf nog zou willen verbeteren? Of heb je bepaalde bloedlijnen die je wel of juist niet graag zou gebruiken?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:59

Afbeelding

Ik zou er zo'n type opzetten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:21

alabastro schreef:
Proficiat, heel mooie merrie. Ik vind dat ze van exterieur eigenlijk heel goed in elkaar zit. Het zou een paard kunnen zijn wat in mijn stal past. Ze mocht voor mij net iets meer hals hebben, niet van lengte maar massa. Ze is ook nog maar 4 en heeft misschien nog niet zo veel gewerkt, dat kan ook een verschil maken. Heeft ze enige negatieve punten in haar beweging die je zelf nog zou willen verbeteren? Of heb je bepaalde bloedlijnen die je wel of juist niet graag zou gebruiken?

Ik denk dat ze nu ongeveer 10 x bereden is geweest, dus niet echt veel in het werk. Qua beweging ben ik eigenlijk best tevreden, erg goed qua takt. De drag heeft qua ruimte een beetje vaart nodig, de galop is nog moeilijk qua balans op de volte (zal met werk best goed worden). Op de volgende foto, was er duidelijk wat afleiding
Afbeelding
Hier wat meer ontspannen:
Afbeelding
De bandbreedte van de foto provider lijkt bereikt, moet ik eens naar kijken


ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 11:34



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers