Wat is er mis met een draver???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Wat is er mis met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:47

Verward zoals sommige misschien weten heb ik deze week een eigen paardje gekocht.Het is een hardstikke lieve mooie draver,mij maakt dat absoluut niet uit,vind ze erg mooi.maar tegen iedereen waar ik het tegen vertel,trekken gelijk de lip al op,en zeggen:wat moet je in godsnaam met een draver? Boos! Boos! Boos!
En: kan ie zeker niet galloperen? Boos! gadver,kan je ook niet veel mee!ik word echt een beetje pissig om die opmerkingen,zal dat jalousie zijn,of staat de draver niet goed bekend? Verward

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:48

hou het maar op jaloezie, want dravers zijn geweldige paarden

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:55

ach de één houdt niet van haflingers, de andere niet van shires en de andere niet van arabieren.
je hebt er altijd wel van die zeikerds bij zitten en de mensen die jouw paardje lopen af te zeiken zullen wel een heel makkelijk paard willen wat als een dooie door de bak loopt.
dravers hebben nou eenmaal wat meer pit, en dat vinden van die saaie mensen vaak niet leuk.

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:59

weet niet hoor, maar ik ken een draver waar ik heel af en toe wel eens op rijd, en die kan gewoon galloperen hoor. Weet niet wat er mis is met dravers. Vind ze wel wat weg hebben van arabieren alleen heten ze draver en zijn ze iets anders gebouwd. En als je het over een arabier hebt vinden ze het geweldig. Dus kortom dravers zijn net zo mooi.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:00

Er is niets mis mee, maar aangezien het anders is als een gangbare KWPNer vinden zij dat het niets is. Tssss ik weet wel beter Schijnheilig Ik rij er een, en we hebben er nog drie thuis en ik zou niet anders willen.

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 19:00

ja weet je wat het is,ik vind het gewoon ook een uitdaging om wat met hem te gaan leren,hij is 6,en kan nog aardig wat leren ,en hoop dat we samen verder komen.|Dat vind ik leuker dan een of ander Z paardje die al zn proefjes wel loopt en je er als een zoutzak op zit de knopjes te bedienen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:21

Waarom moet iedereen gelijk zeuren die anderen het ras van zijn/haar paard niet leuk vinden. Maak je niet zo druk, het gaat er toch om wat je zelf vindt?!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:43

Ik wens je heel veel plezier met je draver. Het zijn vaak erg fijne paarden, vooral als je recreatief rijdt. Het is jouw paard en jij bent er trots op. Laat je niet uit het veld slaan door mensen die hun neus ophalen voor jouw paard. Dat zijn meestal mensen die een duur stamboekpaard hebben voor het uiterlijk vertoon, jij weet dat het daar niet om gaat, jij weet dat het plezier dat je met je paard hebt en de uitdaging om er wat van te maken, veel belangrijker zijn! Succes!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:54

Ik vind het wel logisch dat mensen zo reageren, want ik heb zelf ook 2 dravers gereden, en het is over het algemeen moeilijker om ze dressuurmatig correct te laten lopen, vooral in het begin. Ook het feit dat ze galopperen moeten leren, en met draven in het begin vooral erg hard gaan, is moeilijk voor sommige mensen. Maar het is er zeker goed uit te rijden! en dan heb je er een fijn paard aan over, als het je lukt! die 2 die ik heb gereden zijn ook goed terecht gekomen! heel veel plezier met je paardje!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:01

helemaal niets!!!!!

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:10

ik heb zelf ook een dravertje en wat jij zei klinkt mij heel bekent in mijn oren dat zeggen mensen ook over mijn paardje niks van aantrekken en lekker je eigen gang gaan met je paard het is een superras vind ik zelf en het zijn hele lieve paarden.
laat de anderen maar zeggen wat ze willen als jij er maar wijs mee bent!!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:29

Ik heb dravers verzorgt en ik vind dat ze meer pit en karakter hebben dan alle anderen rassen, zelfs meer dan Shetjes.
Een draver laat niet met zich sollen en is je beste vriend (en dat laatste geld natuurlijk voor bijna alle paarden)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:02

ik ben het met iedereen hier eigenlijk wel eens:
er is niks mis met dravers
en het is leuker om iets op te bouwen en te bereiken met zo'n paard dan een duur gefokt paard, neem dat maar van mij aan!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:09

Ik vind dravers prachtige paarden!
Heel mooi van bouw ook.

cali
Berichten: 94
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:09

met dravers is niets mis!
Ik rijd er zelf ook 1, we hebben zelfs een keer meegedaan met een dressuur wedstrijd,en zaten nog in de prijzen ook!
Op stal werd er ook wel eens minachtend naar haar gekeken, ze is misschien niet de mooiste maar ze is wel de betrouwbaarste op stal, je kan alles met haar doen en ze kan gewoon galopperen!
Dus trek je niets van andere aan! OK dan!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:11

met een draver kan je ook winnen van pony's/paarden van €20000 hoor heb het bewezen (geloof ik) Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:20

Tsja, al zou ik zelf nooit een draver kopen, dat moet iedereen voor zich zelf weten.
Mij zal je niemand zn paard horen afkraken, ik ken ook genoeg mensen die mijn mérens 10x niks vinden. Ik zit er niet mee, ik moet er elke dag naar toe, zij niet Tong uitsteken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:24

Veel plezier met je draver Lachen.

Ik heb veel op dravers gereden, vooral op het strand Lachen. Perfecte paarden als je gewoon lekker wilt rijden en wellicht endurance wilt gaan doen Lachen.

Tsja goh, ik heb een KWPN-er en er zijn ook mensen die dat niets vinden (hij kan er toch niets aan doen dat hij nou eenmaal zo geboren is).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:37

Die reacties hebben wij ook regelmatig gehad (terwijl wij nog niet eens een hele draver hebben Tong uitsteken) en ik dacht dan altijd maar: 'je weet niet wat je mist'. Haha!

Ben erg blij met onze veelzijdige Dravebier! Cool

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:54

Ken de reacties maar al te goed....
Geef mij maar een draver! Ze zijn lief, pittig onder het zadel en hebben een heel eigen karakter.
Volgens sommige mensen hebben ze ook een kronkel in de kop, maar "zo baasje, zo paard" Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 01:00

tja veel mensen hebben een hoop vooroordelen over rassen
dingen die ze hebben van horen zeggen
en niet eens zelf meegemaakt hebben
ja er zijn dravers die wat moeilijk galloperen en ja er zijn dravers met slijtage
maar er zijn meer dravers waar niets mis mee is
helaas zitten mensen vaak vastgeroest in bepaalde denkbeelden en blijven ze zo banketstaaf doen

niets van aantrekken , jij hebt een paard wat jij leuk vind en waar jij lol mee hebt
de rest van de wereld mag het lekker zelf uitzoeken
als jij maar weet wat je hebt

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:30

Ach het is de zelfde reactie die mensen met een fjord/haflinger enz soms krijgen.
Je wijkt af van het normale denk patroon: Kwn'ers zijn voor dressuur en springen.
Fjorden en haflingers voor voor de kar en dravers om voor de sulky te lopen.
Zolang jij plezier hebt met je paard moet je je niks van anderen aan trekken.
Ik krijg die reacties eigenlijk niet meer. Iedereen ziet hoe lief Inka is en op het moment heeft ze ook het figuur van een draver niet meer aangezien het gras erg lekker smaakt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:40

Westernfreak schreef:
Ken de reacties maar al te goed....
Geef mij maar een draver! Ze zijn lief, pittig onder het zadel en hebben een heel eigen karakter.
Volgens sommige mensen hebben ze ook een kronkel in de kop, maar "zo baasje, zo paard" Lachen



Dit komt me heel erg bekend voor... ik heb een halve draver, maar de reacties in mijn omgeving komen overeen met wat je hier zegt, als ik zeg dat Banjer halve draver is...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:51

Ach, ik ken het.
Iemand: "Wat een ontzettend gave pony heb jij zeg! En wat loopt hij mooi! Is vast een NRPS?"
Ik: "Ehm nou nee, een Draver"
Iemand: *Trekt neus op* "Goh ja dat zag ik al"
Verward

Hier 2 recente foto's van mijn draver in stap, zal kijken of ik vandaag een slachtoffer kan vinden voor meer rijfoto's, onder andere de keurige galop Lachen .

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/32363/incoming/racer(3).jpg[/img]
Ja Dravers kunnen gewoon wijken Lachen

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/32363/incoming/racer2(2).jpg[/img]
Op de volte Lachen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:58

In de link uit mijn onderschrift staan foto's ook van de galop, het is niet super, maar ze kan galopperen!