Wanneer eerste eigen paard/pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Wanneer eerste eigen paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 19:40

Wanneer kreeg/kocht jij je eerste paard/pony? (kan geen poll maken anders deed ik dat wel Nagelbijten / Gniffelen ). En vertel er ook wat over

Het spijt me als er al zo'n topic is (geweest) gooi deze dan maar dicht . Ik kon geen topic vinden over wanneer iedereen hier zijn eerste paard/pony kreeg of kocht. Als dat er is, sorry kon het niet vinden Bloos

Maar goed, ik heb (nog) geen eigen paardje, maar ben hard aan het sparen

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:46

Nou ik heb ook geen eigen paard maar ik ben wel heel hard aan het sparen ik heb gegokt dan als ik 15 ben een eigen paard heb hopelihjk heb jij hem wat eerder *LOL* *LOL* *LOL*

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:49

Ik was 19 toen ik mijn paard kocht. Al mijn spaarcentjes weg in de meest impulsieve actie van mijn leven. Maar ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Gelukkig kan ik alles met gemak zelf betalen, anders zou het wel eens een heel ander verhaal kunnen zijn. Ik ben wel blij dat ik al wat 'ouder' was toen ik hem zelf kocht, en dat mijn ouders dat nooit hebben gedaan. Juist nu besef je wat het daadwerkelijk allmaal kost, en waardeer je het des te meer.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:50

Ik heb eerst een haflingertje een hele tijd verzorgd en toen de eigenaar hem weg wilde doen hebben wij hem overgenomen!! Ik was toen 15 jaar. Het was een haflingertje van 19 jaar die vooral voor de kar beleerd was, maar ik reed haar gewoon recreatief onder het zadel.
Helaas heb ik haar maar iets minder dan twee jaar bij me kunnen hebben want ze is toen overleden aan darmkanker Verdrietig

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:53

Ik kreeg op m'n 10e mijn eerste pony Lachen

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:55

Ik ben dus ook aan het zoeken naar een eigen knolletje Lachen
Ben nu 23 en rijd sinds mn 12de op verzorgponies.
Ik vind ook wel dat als je op je 12de heel erg bent bezeten van paarden, je denk ik nog niet toe bent aan een eigen paard. Je moet dan eerst de puberteit eens overleven. Heb het namelijk al paar keer gezien dat de ouders van meiden een paard voor ze hadden gekocht en een jaar later ze meer aandacht hadden voor uitgaan en vriendjes dan voor hun eigen paard....... Dat vond ik best zielig voor het beestje..... Als je het helemaal zelf doet, heb je er dus inderdaad meer waardering voor! Dus ben het helemaal met esther82 eens Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:58

Ik was 9, reed daarvoor 2 jaar op een manege. Maar het was niet alleen mijn pony, ik moest delen met mijn zus (2 jaar ouder) en mijn moeder.

Hiervoor had mijn moeder al eens een paard geleasd via de manege. Toen dit paard afgemaakt moest worden wilden we eigenlijk toch wel een eigen paard/pony.

Maar ook omdat we toen dus met z'n 3 á 4en (soms ook mijn vader) zo'n 2x per week wilde rijden. Op een manege kost dit natuurlijk klauwen met geld. En een eigen paard/pony nemen was dan zelfs nog goedkoper.
Nog een rede was dat mijn zus en ik het heel leuk vonden om wedstrijden te rijden, maar met manege pony's helaas niet de kans kregen om wat verder te komen. Na ieder seizoen moest je weer een andere pony kiezen, dus gingen de winstpunten niet mee.

Dus kregen we een eigen pony, geen papier, jaartje of 7, merrie. En duidelijk al wat meegemaakt. Heel waarschijnlijk springpony geweest en vlak voordat wij haar kregen een veulen gehad.

We hebben echt heeeel veel plezier gehad van haar. Maar na 4 jaar wilde mijn zus en ik graag iets verder met wedstrijdjes dan L dressuur. En de pony kon dit gewoon niet (ja, waarschijnlijk door iets lichamelijks, maar wisten wij veel). Verder klikte het tussen mij en die pony ook niet helemaal zoals ik wel had gewilt. Maar ondanks dat was het echt de ideale pony.
Braaf en met haar hebben we wedstrijdervaring opgedaan en veel kunnen spelen, ongezadeld rijden enz..precies wat veel kinderen willen eigenlijk.

Jammer genoeg konden we niet én de pony houden en een paard erbij. Dus de pony moest weg en Magic is daar voor in de plaats gekomen.
En sorry maar daar heb ik nooit 1 sec spijt van gehad, want met Magic klikt het wel voor 100% Lachen
Maar ik had me geen betere leerpony kunnen wensen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:05

mijn eerste pony kreeg ik op mijn verjaardag toen ik 9 werd.
mijn pony was toen 3 maanden en stond op de manege voor de loterij.
mensen die ene lootje hadden gevonden wilden weer van het beestje af en een paar dagen later stond hij bij een handelaar die hem naar de slacht wilde brengen. mijn zus is er toen heen gegaan en heeft hem gekocht voor een prikkie.. 2 weken later was ik jarig!
toen hij 3,5 jaar was ben ik hem gaan inrijden, ik heb hem startklaar gereden. maar hij was eigenlijk te gevaarlijk voor mij en mijn omgeving. niemand kon er op blijven zitten ik was toen wel heel blij dat ik hem startklaar had gereden. en dan te bedenken dat hij maar 1.30 meter is Haha!

toen ik 15 werd kreeg ik marinde de bonte pony.
zij was toen 4, op het begin beet ze erg vaak en trapte ook wel. ze durfde geen stal in en uit en alles was nieuw voor der.
ja en nu heb ik er nog steeds.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:06

toen ik 13 was kreeg ik boefie, op mn 14e vip, eigenlijk is vip van mn zus, maar die is nu uit huis, dus die is nu ook van mij. in eerste instantie zochten we een paard voor ons 2en, maar toen kregen we boef (gratis) aangeboden en hebben we die genomen, later heeft mn zus vip erbij gekocht

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:07

Ik werd bijna 17 toen ik me eigen pony mocht kopen.Heb alles zelf moeten betalen bijna maar heb ook hele lieve ouders.Het is een welshxarabier van net 13 jaar oud vosje 2 witte benen en een bles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:08

Toen mijn moeder zwanger was kocht mijn opa al een pony voor me en zodra ik min of meer op m'n pootjes kon blijven staan werd ik erop gezet Haha!
Sindsdien heb ik eigenlijk altijd gereden, alleen zijn de pony's verruild voor paarden.

AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 20:09

Ok ook nog een lang verhaal van mijn kant Tong uitsteken

Ik vind het absoluut niet leuk om maar 1x in de week te rijden en ook elke keer op een ander paardje . Verzorgpaardjes zijn bijna niet te vinden hier Huilen , en leasen is ook geen optie omdat ik heel hard aan het sparen ben... Ik moet het nu dus met de lessen op de manege doen Huilen . Maar ik vind het zo saai, elke keer achter elkaar aan hobbelen, telkens achterlijke mensen waarschuwen dat het paard waar je op zit kan schoppen en hun er met hun stomme kop gewoon vlak achter (soms bijna neus in kont Boos! ) gaan rijden...

Ik heb een jaar lang een verzorgpaardje gehad, dat vond ik geweldig, ook stallen uitmesten, poetsen, longeren, wandelen, afspuiten alles was geweldig met dat paardje . Dat paardje had een paar jaar op stal gestaan (eigenaar vond haar nieuwe arabiertje leuker...) en had geen conditie... Ik kwam elke dag, eigenaar bijna nooit te bekennen... Ik was hartstikke trots dat ze na bijna een jaar weer prima te berijden was, ze leek weer een jong paardje. Maar ze had grenzen, ik reed dus niet langer dan een uurtje per dag, want meer kon ze niet aan, hoefde ze op haar leeftijd ook niet meer te kunnen van mij...

Komt de vader van de eigenaar op mijn moeder af "Ze mag haar niet meer verzorgen, we hebben geldproblemen en gaan het paardje verhuren" (en natuurlijk niet die arabier he...) Boos! ze hadden altijd al geldproblemen, neem dan geen KWPNner en een Arabier Boos! . En dan laten ze mij een jaar bezig zijn met hun paard dat ze jaren hebben verwaarloosd, is het weer een perfect rijpaardje, gaan ze haar verhuren Boos! .

En een paar maanden geleden heb ik gehoord dat ze afgemaakt is omdat ze het allemaal niet aan kon Huilen

Ik mis haar nog elke dag en hoop dat er ooit een dag komt dat ik weer elke dag op zo'n schat mag rijden, maar eerst nog ff sparen Scheve mond

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:13

Ik was 14 toen ik mijn eigen pony kreeg (ben nu 17)
En nu op mijn 17e komt mijn eerste paard!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:13

wow hou je je eigen pony er bij??

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:49

om mn 12de kreeg ik mijn eerste (en enige) pony
ben nu 14 en heb haar nog steeds Tong uitsteken

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:57

Harold kwam op mijn 12e. Speedy toen ik 13 was. Joery heb ik in oktober gekocht.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:00

Rasta mijn eerste paard kreeg ik toen ik 12 was, ik reed haar toen al een jaar bij. De afspraak met mijn ouders was dat ik 2 jaar niets voor mijn verjaardag en sinterklaas zou krijgen en dat ik 2 krantenwijken nam. (een dagblad en het zondagsblad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:15

Op mijn 10e verjaardag kreeg ik Tess, voor mijn 11e verjaardag kreeg ik Noof en dit jaar kreeg ik Spike maar niet voor mijn verjaardag. Noof is inmiddels verkocht. Voer, HS en VA betalen mijn ouders. Mijn recreatiewagen hebben ze ook nog betaald maar alle andere dingen betaal ik zelf Lachen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:29

Voor mn 12e verjaardag kreeg ik mn pony Falcon.
Voor mn 15e verjaardag kreeg ik mn paard Lesley.

Naja Lesley kreeg ik niet echt voor mn verjaardag maar hij kwam 9 dagen later dan falcon 3 jaar geleden Haha!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:47

Ik krijg mijne binnenkort Haha!
Ben nu 13,dan waarschijnlijk nog steeds 13 of 14..(ben 2 juli jarig dus moet opschieten dan Tong uitsteken)

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:49

Vandaag Haha! , moet nog wel even wachten op de klinische keuring. En helaas moet ik dan nog even wachten voordat ik hem ook op stal heb.

Maar in principe kan ik nu eindelijk op mijn 25e zeggen, ik heb een eigen paard .

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:08

Ik heb mijn paard nog maar heel kort, sinds 1 mei. Ik wil geloof ik al zo'n 14 jaar een eigen paard. maar nu op 23-jarige leeftijd is het er eindelijk van gekomen! Nu ik een vaste baan heb een eigen huis en een auto-tje en geld over.... vond ik het wel tijd voor een eigen paard! En ik ben er zooooooooooo blij mee. Het is het lange wachten dubbel en dwars waard geweest!

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:42

Toen ik elf was gingen we verhuizen en kregen we een stukken grotere tuin dan de supergrote tuin die we toen al hadden. Mijn moeder wilde, net als ik, al jaren een paard en dus kwam het er eindelijk van... we zochten een paard! En ik kon mijn geluyk dan ook niet op toen bleek dat de manege waar mijn pony Marleen stond, ging sluiten, wat een kans! Ze was al jaren mijn lievelingspony, en ik had er al vaak over nagedacht hoe jammer ik het zou vinden als ik, als ik een eigen paard had, niet meer op haar zou kunnen rijden. Dat kwam dus heel goed uit! Ik heb haar inmiddels al een jaar of vijf, en ik houd nog superveel van haar en wil haar nooit meer kwijt, ze zal bij me blijven tot de dood ons scheidt, zoals men dat zo cliché zegt... Haha! Oh, enne: mijn ouders betalen alles, alleen dingen die meer voor de mooi zijn betaal ik zelf. En die koop ik niet vaak, want mijn pony is een schoonheid die al die frutsels niet nodig heeft! OK dan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:00

Ik kreeg Pride op mijn 13e en heb hem nog steeds. Na jaren zeuren om een pony was ie er eindelijk Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:07

Ik ben op mijn 14e begonnen met lessen, en nog geen jaar later, toen ik 15 was, kocht ik mijn eerste pony.
Tja, ik had het geld bij elkaar, en mijn moeder zei als je een stalling vind voor minder dan zoveel...
En ja, mijn zoektocht hield pas op toen ik die stalling gevonden had Knipoog
En mijn vader was ook helemaal blij Knipoog