kant en klare slobber van subli?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

kant en klare slobber van subli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 17:56

Laats heb ik een zak gekocht.
geen idee wat ik kon verwachten, maarja is wel lekker als extra.
Iemand hier ervaring mee? Ik doe nu een flinke hand door zijn eten als hij gewerkt heeft. niet standaard dus.
Moet er verder noeg iets bij eigenlijk? (water??) lijkt me niet toch? (niet voor nix kant en klaar toch?)

Waar geef je dit verder eigenlijk voor? Gewoon als extraatje toch? En Mueslie, is dat ook als tussendoortje? of vooral voor dunne/onfitte ponys ofzo?

Weer echt iets voor mij.. gewoon wat kopen en niet eens weten waarvoor het dient Haha!

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:10

Bij de slobber hoef je geen water te doen maar het is wel beter. Het heet niet voor niks slobber!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:51

Op de gebruiksaanwijzing van de Subli-slobber staat dat je het moet mengen met water, verhouding 1:1 Haha!
Ik zou het niet droog voeren want het zet een beetje uit. Niet zo extreem als pulp ofzo hoor, maar zoals eerder gezegd, het heet niet voor niks slobber....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 18:53

mmhh oke dan voeg ik toch maar wat water toe Lachen
Kheb de verpakking een beetje gelezen maar zag niets...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 00:17

Ik heb van de week ook voor het eerst Subli Slobber gekocht. De bedoeling is om dit 1 a 2 keer in in de week ipv bix te voeren.
Ik geef mijn pony's foeneknof en een compleet supplement, echter dit laten ze allebei mooi liggen als ik het over de bix doe.
Dus slobber, kruiden en water: (vr)eten maar!

Het schijnt ook net zoveel waardes te bevatten als sportbrok, dus kan goed als ipv voer gegeven worden (niet elke dag ).

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 09:25

Hihi, er moet dus wel water door, anders is het geen slobber Knipoog
Ik heb 'm ook, gebruik het een paar keer per week als basis voor de slobber van Karin.
Deze slobber is heel goed voor bv. oude paarden, paarden die wisselen/gebitsproblemen hebben, paarden die ziek of herstellende zijn, of idd gewoon voor de afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 11:52

Ik voer het als extra, bijvoorbeeld gisteren, want toen heb ik met Milena een strandrit van 2.5 uur gemaakt, en dan vind ik de 0.5 kg basisbrok die ze normaal gesproken op een dag krijgt echt te weinig. Dan krijgt ze 's avonds dus nog lekker een portie slobber.
Ik gebruik het ook elke week voor Leonardo, omdat 'ie anders z'n lijnzaad niet eet. Slobber, gekookte lijnzaad, kokend water, verse appels en wortels, schepje knof en smullen maar!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:26

ik ken het ook, een klant van mij voert dit ook.

maar slobber voer je volgens mij als extra.

ik voer eens in de week zemelen, maismeel en kruiden maar daar krijgen ze dan ook veel meer van dan normaal en op hun rustdag...

Wat kost zo'n zak kant en klare subl slobber???

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 11:22

Ik heb dan Pavo slobber, en voer het een paar keer per week om mijn te slanke paard wat vetter te krijgen Haha!

een zak van 20 kg kost mij ongeveer 9 euro.
Ik leng het wel aan met heet/warm water, roer het daarna, gooi er nog een halve portie brokjes doorheen, wat wortelen...Yummie!

Eigenlijk moet je er even bij blijven staan, kan je horen precies waarom het 'slobber' wordt genoemd! Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:31

bij sommigen kan je het ook zien dees Haha!
Bonanza bijv. die heeft dr hele snoet eronder zitten Tong uitsteken

ik heb gewone tarwe zemelen en daar wat water door tot er niks droogs meer bij zit en dan door dr bix heen gooien, ze krijg het alleen als ze gewerkt heeft.

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 15:15

doe er trouwens niet te veel water bij !!
ik heb een keer meegemaakt dat daar te veel water bij zat dat paard begon te kotsen Kwijl het kwam zelfs uit dr neus Verward
dus lees goed de gebruiks aanwijzing

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 15:51

wazzup schreef:
doe er trouwens niet te veel water bij !!
ik heb een keer meegemaakt dat daar te veel water bij zat dat paard begon te kotsen Kwijl het kwam zelfs uit dr neus Verward
dus lees goed de gebruiks aanwijzing


paard kan niet kotsen, tenzij slokdarm verstopping of andere maagzweren. Van een emmer water gaat je paard toch ook niet over zijn nek!!

je moet het inderdaad met water mengen en dan goed roeren en even laten staan ( als je heet water gebruikt heb) Bram krijgt altijd een hele aparte slobber.

*Subli kant en klare slobber, met een paar handjes subli kruidenmelange. Dan een schepje zout, suiker en fenegriek, goed klaar maken met warm water. Dan wat appels,wortels en oud brood erop, en smullen. Hij is na afloop helemaal bruin inplaats van schimmel Haha!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 15:52

Even voor mijn voorganger; een paard kan niet kosten.
En ik voer altijd ander voer van Subli en daar ben ik erg tevreden over, ik heb vorig jaar een zak slobber gekocht alleen die is achter in de kast beland, 1 keer gebruikt en toen vergeten, waarom weet ik niet.

ooh Ymke was met net voor.