wat voor paard kun je kopen met 20.000 gulden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

wat voor paard kun je kopen met 20.000 gulden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 20:07

Ik zou graag van jullie horen wat voor soort paard jullie in gedachten hadden bij een bedrag van 20.000 gulden?
Zo'n bedrag willen mijn ouders nl maximaal uitgeven voor een goed paard, maar wat voor paarden kan ik voor dit bedrag verwachten?


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:27

voor zo'n bedrag kan je een erg goed paard krijgen hoor!!
Wel altijd laten keuren he...

Kuss

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:30

pff dan zie ik een paard met gouden voetjes op diamanten ijzers Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:33

nou gouden voetjes is misschien een beetje overdreven!
Is trouwens best moeilijk bij de hoefsmid...
Want hoe doe je daar ijzers onder?!

Maar goed...
ff weer ontopic, je kunt voor 20.000 echt een heel erg goed paard krijgen hoor!!!
Wel laten keuren natuurlijk, maar dat zou ik altijd doen!
Echt 20.000 gulden mag je blij mee zijn dat je ouders zoveel willen uitgeven!!

Heb je al wat op het oog?

daantje_oud
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:54

Bij 20.000 gulden denk ik aan een jong sportpaard. Vingers aflikken

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:04

20.000 gulden, daar kun je een rasecht Z sportpaard van kopen met goeie papieren! Je mag blij zijn dat je ouders zo veel uit willen geven! Lovers Maar wel eerst laten keuren natuurlijk, je kunt een heel erg goed paard kopen, terwijl ie niet goedgekeurd is.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:04

dan denk ik aan een goed, gezond, fijn karakter sportpaard van een jaar of 5-6 waar je echt ver mee kan komen!!!

Hoewel dr, ik spreek uit ervaring, ook een hoop ellende voor dat geld te koop staat hoor

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:07

Nou echt geen rasecht z dressuur paard ellen die kosten wel iets meer hoor. Een echte goede tenminste.

Ik zou denken aan een goede 3 jarige met goed papier.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:07

Voor zoveel kan je volgens mij ook wel een leuk gangenpaard krijgen, ik had er pas nog wat in de bit over gelezen..... Een American saddlebred geloof ik, ook de pasofino kost wel wat, en een mangalarga marchador. (kan zelfs nog wat meer dan 20.000) pff, dat is een behoorlijk bedrag, had ik het maar, dan had ik het wel geweten hoor! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:10

20.000 gulden is een leuk bedrag waarvoor je een leuk sportpaard kunt kopen. niet meer en niet minder. gewoon gaan kijken en zien of je iets aanstaat Lachen

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 21:14

Noukie schreef:
Hoewel dr, ik spreek uit ervaring, ook een hoop ellende voor dat geld te koop staat hoor


Idd, laatst zijn we gaan kijken bij zo'n prijzig paard, maar die was stok stijf en liep nog niet eens B dressuur volgensmij, wel was ze volgens de eigenaren Z springen geweest 3 jaar geleden... Schijnheilig

Ik zoek een goed paard mijn ouders zijn ook bereid om met met overal naar toe te rijden, maar als een paar keer van dat soort paarden voor geschoteld krijgt... heb je op eens minder zin om weer een eind te gaan rijden en dan zo'n houten paard voor 20.000 aan te treffen.
Heb je de echte goeien, vragen mensen al snel 30 of meer dan 40 duizend gulden... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:20

Idd een leuk sportpaard.
Maar zeker geen crack.
En zoals je zelf ook al zegt goed rondkijken.
En zien wat je wat lijkt en zeker laten keuren.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:27

Je moet gewoon op grote stallen gaan kijken zodat je niet voor 1 paard komt . Maar dat ze er bijvoorbeeld wel een stuk of 5 kunnen laten zien enzo. Dan rijd je inelk geval niet een heel eind voor 1 paard.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:18

Obsession, je hebt wel gelijk dat je dan niet zo'n heel eind hoeft te rijden, maar verder heeft het geen voordeel.

Ikzelf ben gewoon op internet, in bladen, en op 'horen vertellen' afgegaan, en eerst gebeld en vragen gesteld, en daarna bekeken of hij/zij voldeed aan datgene wat ik zocht.
Ik wilde niet alleen een paard, maar ook een andere auto, een trailer, etc. dus ik zat vast aan een bepaald budget.

Als een paard mij wat leek, voldeed aan de eisen (volgens de verkoper hihi), dan keek ik niet zo erg naar welke omgeving hij/zij stond.
Zolang je denkt (na allerlei vragen aan de eigenaar) dat het het paard van je dromen zou kunnen zijn, gewoon gaan kijken toch?
Alleen als je zeker weet dat je het niet kan betalen dan houdt het op haha.
Veel succes met zoeken! Party!!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:45

dan denk ik....dat wil ik ook Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 23:56

Een mooie Fries Kwijl of een Qarter horse Verward

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 00:16

Het is maar net wat je zoekt. Wil je een jong paard, dan kan je die 20.000 goed besteden, wil je een paard van een jaar of 7-8, die al meer kan. Dan kun je je 20.000 ook goed besteden. Ik neem aan dat als je het paardje van je dromne ziet voor 15.000 dat je dan niet zegt, nee deze niet, want die kost geen 20.... Verward Je moet hem zowiezo laten keuren, want anders komt ie de verzekering niet in, en ik neem wel aan dat je een paardje van 20.000 wel laat verzekeren. Maar met 20.000 kun je erg ver komen hoor. Mazzelaar ! Succes in ierder geval ! Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 01:08

voor 20.000 kan je echt een heel goed paard kopen! Leuk joh! laat je nog even weten wat voor een het is geworden?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 07:01

Voor dat geld kan je of een goed jong paard kopen -een paard met potentie, zadelmak

of een wat ouder leerpaard, dat niet de mogelijkheden heeft om de top (grand prix) te halen maar waar je nog een heel aantal jaren leuk op kan sturen.

De paarden van een jaar of 7 a 8 die potentie hebben om topper te worden zijn er dan meestal al uitgepikt door de handelaren die ze voor megaprijzen verkopen naar het buitenland.

Maar goed, wat is je ambitie, grand prix??

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:37

je kan er een goede jonge fries van kopen, al hoewel je voor een echt goede fries wel wat meer uitgeeft (ex-verzorgpaard koste geschat ongeveer 50.000 : preferente ster-merrie, goed papier)

maar je kan er een jong paard met goed papier van kopen hoor.

ennuh wees blij dat je ouders dat uitwillen geven, ik meot mijn eigen zelf kopen Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:53

HIer in het noorden heb je heel veel, best goede jonge paarden voor een 6 a 7 duizend gulden. Dus wil je groen en onbeleerd, geef dan niet meer uit....dat zou onzin zijn.
Een leerpaard kost in deze regionen een 15 a 20 duizend gulden, en ook dan heb je prima keuze uit goede paarden.

Maar laten we wel eerlijk blijven, je moet zo'n paard wel waard zijn. Ben je zelf een B-ruiter, dan ben je waarschijnlijk beter af met een normaal leerpaard voor een normaal aankoopbedrag en een geod zadel en een hele partij les. Een duur paard is leuk hoor, maar de prestaties blijven zo goed als de ruiter die erop zit.
En 20duizend gulden is hiet in het noorden ECHT EEN HELEBOEL.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-02 11:03

Ja een frieske zoek ik niet echt, die hebben we trouwens ook al.
Ik wil meer een goed springpaard, maar die moet ook een beetje dressuur aanleg hebben.
Maar vooral ook bij mij passen qua karakter.
Ik zoek zo ongeveer een paard dat niet al te oud is, beneden de 10 in ieder geval. en die dresuurmatig in de M zit en met springen aanleg heeft om ver te komen, M/Z.
T is niet zo dat ik perse heel goed moet worden, dat wil ik natuurlijk wel, maar als het er niet in zit kun je het met nog zoveel paarden proberen, dan lukt het je toch nooit.
Ik heb trouwens al een hele leuke schimmel merrie gezien, ik wilde eerst nooit schimmels maar ben van gedachten veranderd. Ze was M1 dressuur en M springen, startgerechtigd.
En nog een bruine stermerrie M2 dressuur en ook startgerechtigd voor M springen. Beide 6 jaar trouwens. Binnenkort gaan we weer een zondag door nederland touren en paarden bekijken, hebben we laatst ook gedaan.. enmeestal komen we dan ook nog in de buurt van het veulen van mn pony, dus dan zoeken we die ook weer eens op.
Oja, we zoeken perse een merrie, want mijn vader is niet zo gek om een ruin te kopen voor 20.000 waar je niks anders mee kunt dan de sport in gaan. Met een merrie kun je inieder geval nog voor nakomelingen zorgen die misschien ook nog wat geld in het laatje brengen.
En natuurlijk klamp ik me niet vast aan die 20.000, maar als iemand een Z paard voor bv €2000 aanbied krijg ik wel argwaan, toch?!
maar goed, binnenkort gaan we weer touren en dan zal ik wel zien wat ik voorgeschoteld krijg.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:44

goed ras,goed bloed,gekeurd.6jaar z-dres/z springen..


maarja ik kreeg laatst een paard voor 17.500,- aangeboden die was 4 jaar en had nog nix gedaan..allen wel goed bloed enzo..maarja!

Groetjes Nicole

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:50

Kijk anders eens op de site www.stalka.nl Daar staan goeie paarden in een wat hogere prijsklasse. Er staan ook foto`s bij, zodat je een idee hebt wat voor paardje je voor je hebt. Is misschien n ideetje...

Groetjes,
Marieke


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:37

een lusitano!!!!! die liggen rond dat bedrag.
Of een goed friese stamboekmerrie

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chant1982, YandexBot en 115 bezoekers