''gebogen'' frontriem???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

''gebogen'' frontriem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 16:53

Hoi Hoi,

Ik zie elke keer weer van die frontriemen die een beetje gebogen zijn, en vind dit erg mooi, alleen snap ik niet hoe die mensen dat voor elkaar krijgen, ik zie het meestal bij passier hoofdstellen, en die heb ik namelijk ook een, en zou dat ook graag willen, weten jullie dat toevallig??

Ik bedoel zoiets:

Afbeelding

[edit] Foto's verwijderd omdat er geen toestemming gevraagd is om deze foto's te publiceren.
Oscar [/edit]


germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:13

Dat is niet zo moeilijk, je koopt een hoofdstel en hangt dat gewoon telkens weg (dus niet liggend) na gebruik, de frontriem niet ondersteunend. Verder zorg je ervoor dat de frontriem wat ruim voor je paard is, zodat deze kan afzakken.
Het is gewoon een frontriem die door z'n eigen gewicht is gaan afzakken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 17:17

germie schreef:
Dat is niet zo moeilijk, je koopt een hoofdstel en hangt dat gewoon telkens weg (dus niet liggend) na gebruik, de frontriem niet ondersteunend. Verder zorg je ervoor dat de frontriem wat ruim voor je paard is, zodat deze kan afzakken.
Het is gewoon een frontriem die door z'n eigen gewicht is gaan afzakken.


ja maar ik hang mijn hoofdstellen áltijd hangend weg, dus waarom zouden die dan niet gaan afzakken? volgens mij zijn ze ook gewoon ruim genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:18

Touwtje met een gewichtje eraan hangen als je hem ophangt

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 17:24

Ilindra schreef:
Touwtje met een gewichtje eraan hangen als je hem ophangt


Knipoog Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:39

Maatje groter kopen (of ruimer laten maken) en het leer goed soepel houden Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:43

Hey Rockey, ik heb die vraag ook al eens hier gesteld n.a.v. een foto van Gribaldi, ik vind het namelijk ook érg mooi en chique staan!
En volgens mij komt het niet door de manier van weghangen hoor , mijn hoofdstellen hangen ook al jaren Haha! en er zakt nog niets Haha!

Dus ik ben benieuwd of iemand het weet !
Zelf denk ik dat dat leer wel op een bepaalde manier gebogen is, misschien dat het al zo was bij aankoop van het hoofdstel, dat het dus zo gemaakt is, óf dat er een manier is om dit zelf na aankoop voor elkaar te krijgen.
Die willen we dan graag weten Haha! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:45

grandeur schreef:
Hey Rockey, ik heb die vraag ook al eens hier gesteld n.a.v. een foto van Gribaldi, ik vind het namelijk ook érg mooi en chique staan!
En volgens mij komt het niet door de manier van weghangen hoor , mijn hoofdstellen hangen ook al jaren Haha! en er zakt nog niets Haha!

Dus ik ben benieuwd of iemand het weet !
Zelf denk ik dat dat leer wel op een bepaalde manier gebogen is, misschien dat het al zo was bij aankoop van het hoofdstel, dat het dus zo gemaakt is, óf dat er een manier is om dit zelf na aankoop voor elkaar te krijgen.
Die willen we dan graag weten Haha! !

ja ik wacht dan ook nog op hét antwoord Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:49

Dat heb ik je al gegeven hoor !
Als je de frontriem ruim genoeg koopt (er moet natuurlijk wel ruimte zijn om "door te hangen") en hem goed vettig maakt zodat het stugge model eruit gaat, dan krijg je zo'n frontriem

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:54

Oscar schreef:
Dat heb ik je al gegeven hoor !
Als je de frontriem ruim genoeg koopt (er moet natuurlijk wel ruimte zijn om "door te hangen") en hem goed vettig maakt zodat het stugge model eruit gaat, dan krijg je zo'n frontriem


oke ik hoop dat die van mij dan ook binnenkort gaat hangen, want ik houd hem soepel genoeg Knipoog

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:40

Haha! Goh, wat een bekende foto's kom ik tegen.....ik ga er voortaan maar een copyright opzetten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:47

sannah schreef:
:D Goh, wat een bekende foto's kom ik tegen.....ik ga er voortaan maar een copyright opzetten.



strak plan ! in een ander topic kwam ik ook al foto's van je tegen.......

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:05

Het staat inderdaad wel heel chique! Ik denk ook dat je de frontriem te groot moet kopen, zoveel invetten dat hij zowat niet meer stug is en dan met een gewichtje eraan ofzo iets?! Verward

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:34

Ik vroeg me hetzelfde af! IK denk dat het aan de ruimte en soepelheid ligt idd. Je hebt ook wel van die kant-en-klare zo.. heb ik iig weleens gezien, dan heb je alleen een kettingkje (dat hangt zoieso) of gewoon een heel dun en soepel frontriempje dat een beetje zo gebogen is. (zoals bij Power&paint)
Maar ik vind die met steentjes altijd wel mooi, en die zijn vaak dikker en stugger, en staan juist mooi "rond"
Hoe dat bij 3e van boven is gedaan? Geen idee! (wil ik ook wel weten!)

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:48

Ik vind die van power en paint anders ook erg chique!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:19

Ja zekers, ik vind bij zulke hoofdjes zonder steentjes altijd mooier staan, en bij sommige paarden juist weer met steentjes. Die van mij heeft een groot ondeugend hoofd, waar die steentjes heel leuk bij staan. Mijn vorige paard had juist een heel fijn iel hoofdje, waar dezelfde frontriem erg kitsch bij stond..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:35

gewoon een te grote frontriem kopen die een beetje soepels is en dan heb je het vanzelf, verder hoef je er niks aan te doen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_ en 125 bezoekers