sjee ik zie het nu al niet meer zitten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

sjee ik zie het nu al niet meer zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 14:40

pff ik zie het echt niet meer zitten met mn pony,

Noor heb ik pas 3 weken, dus waarschijnlijk zal het wel veranderen. Maar nu moet ik niets van haar hebben.
Ik wil haar weer weg hebben. Ik ben totaal niet blij met haar. Het klinkt misschien raar maar het is wel.

Ik heb haar gekregen van iemand, en het was goed bedoelt maar het beestje is absoluut niets voor mij.

Ik heb geen gevoel bij haar of misschien zelfs een gevoel van afstoten.
Het klikt echt totaal niet terwijl het beestje zelf echt niet onaardig is.
Ik ga niet graag naar haar toe, praat nooit over haar. En heb niet het gevoel dat ze van mij is.


Zou dit nog kunnen veranderen? hebben er meer mensen zo veel moeite een beetje een band (nouja zover je dat al zo snel kan krijgen) te krijgen met hun pony/ paard?


Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:03

Ik weet niet of het verandert, daar moet je zelf natuurlijk wel helemaal open voor staan. Het paardje moet wel de kans krijgen. Waarom heb je geen gevoel bij haar, waar ligt het aan? Als je zeker weet dat het niets word kun je beter een ander er plezier van laten hebben en het paardje verkopen. Komt het niet door het verlies van je haflinger, dat je daardoor haar niet de kans geeft of dat je geen interesse in haar hebt omdat je het oneerlijk vind dat zij wel leeft en jou eigen haf niet meer (klinkt raar maar ik heb vaker van mensen gehoord dat ze het zo voelden)
Ik zou het nog even proberen.

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:13

ik denk dat je te snel na de dood van je hafje, dit ponytje hebt genomen/gekregen.
je voelt je denk ik schuldig tegenover je overleden pony.
ik denk dat er wat tijd over heen moet gaan.
het is natuurlijk het ergste wat je kan gebeuren dat je pony overlijdt, en ik las dat je een supergoede band met haar had, dus dit zal een superharde klap voor je zijn geweest.
kijk het nog even aan, is er geen verbetering, dan zou ik dr wegdoen en een tijd wachten tot je weer aan een paard ''toe'' bent..
sterkte en succes!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:20

Overweeg het eens om haar de hele zomer in de wei met leeftijdsgenootjes te zetten,
dan hoef je er niet persee naar toe en kan je misschien een beetje aan het idee wennen dat je een nieuwe Pony hebt.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:28

Het zou kunnen dat het allemaal even te snel gaat.

Mijn vriendin had vroeger een hele lieve pony, Sylvia, ze kon er alles mee, was haar eerste pony.
Helaas is het beestje op 17jarige leeftijd ingeslapen door verschillende luchtwegaandoeningen.
Ze had inmiddels al een andere pony gekregen maar verstootte het dier zowat.
Ik mocht altijd op haar nieuwe pony rijden, zij vond er niets aan en reed op haar oude pony ( toen die nog leefde )
Ook na de dood van haar oude pony bleef ze de nieuwe eerst maar verstoten, ze reed er wel op maar vond er niets aan, had niks met het beestje en zodra het 1 stap verkeerd zette vervloekte ze het zowat.

Nu zijn we zo'n 8 jaar verder en staat die pony er nog steeds, nu kan ze haar niet meer kwijt en is ze er gek mee.

Bij haar ging het ook allemaal wat te snel, ze was nog veel te gehecht aan haar oude pony en ging ze met elkaar vergelijken.

Misschien gaat het bij jou ook allemaal wat hard, zit je met het verlies van je vorige beestje nog in je maag maar moet je nu al wel weer met die nieuwe aan de gang. Het is allemaal even omschakelen en wennen, helemaal als het een totaal andere pony is.

Je moet je, ookal is het heel moeilijk, gaan bedenken of je open wil staan voor een nieuwe pony. Misschien kun je haar een tijd door een ander laten verzorgen/rijden ( weet niet of ze al bereden is ?)
Dan kun je kijken of je na een poosje de gevoelens wel terug krijgt en wel zin hebt in de nieuwe pony.

Mocht het na een poosje nog steeds helemaal niets zijn en niet leuk voelen, dan moet je je gaan bedenken of het wel de goede keuze is om deze pony te houden.

Veel sterkte ermee, maak geen overhaaste beslissingen, laat het allemaal even bezinken

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:59

Ik denk idd dat je gewoon moet omschakelen, en dit ging te snel...Ik zou haar denk ik ook een zomer op de polder oid zetten, goed voor haar manieren en jij krijgt rust...
Mijn vriendin had dat met haar nieuwe paard, pas na een jaar stond ze open voor haar. Heel veel sterkte, ik begin te begrijpen hoe je je voelt....

Je weet het he, je mag me steeds mailen als je wilt.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:00

Ik vind het idee van Sjuimpje wel goed. Het is nu zomer dus je zou haar zo een paar maanden in de wei kunnen zetten. Kun jij even over het verlies van Marit heen komen en wennen aan je nieuwe haf, maar van een afstandje. Is het na die maanden nog steeds niets, kun je haar alsnog verkopen.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:56

Over dat rijden van mij moet je maar even heen lezen, wist niet dat ze zo jong was Knipoog

Dan zou ik idd zoals de anderen zeggen haar nog even lekker laten spelen op de wei, of laten doen door een ander

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:32

Jeetje, ja... ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je had natuurlijk een hele hechte band met je vorige paardje. Nu moet je weer helemaal opnieuw beginnen... Dat kost tijd, en je moet daarbij ook nog je verdriet van Marit verwerken, dat kost ook tijd. Ik zou het nog even aankijken... En dan hoop ik voor je dat het goedkomt! OK dan!

:D M2 + 8 :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, leonie1988, MairiMacBran, OmgiliBot, Riviera87, rover_, tienus63, vilo en 104 bezoekers