E achter B rijbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

E achter B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 13:31

Wie o wie heeft er hiermee ervaring? Ik moet 22 juli namelijk op voor mijn aanhanger Scheve mond . Zo'n 2/3 weken van te voren beginnen we met lessen, vond het eigenlijjk wel erg laat ik vraag me af of ik het in zo korte tijd wel onder de knie krijg!

Wie heeft er ervaring mee, en welke bijzondere verrichtingen moet je doen (bochtje achteruit, recht achteruit rijden, hellingproef en???) en waar letten ze op?

Het wordt iig weer wennen dat schoolse rijden; handen tien voor twee, afslaan, binnespiegel buitenspiegel, schouder. Dat pas ik ook nog echt toe Schijnheilig


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:43

Binnenspiegel kun je schrappen, daar zie je toch niks in met zo'n kar erachter Haha!
Bij E achter B vinden ze het belangrijker dat je veilig door het verkeer heen gaat dan dat het heel netjes gaat, dus heel goed vooruit kijken etc. , dat handen op 10 voor 2 boeit niet zo heel veel, wel 2 handen aan het stuur.
Met 2 a 3 weken van tevoren beginnen met lessen moet je het makkelijk kunnen redden hoor, weet niet hoeveel lesuren je ingepland hebt?

Nulla tenaci invia est via

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 13:52

Het is zo'n soort pakket achtig met 8 uren erin, hoeveel je nog extra nodig hebt dat ligt geheel aan hoe het gaat, dan kun je altijd nog extra lessen nemen.

Maar zo'n natuurtalent als ik heb dat niet nodig Knipoog Haha! AHUM.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:55

misschien kan je gaan oefenen met een aanhangertje waar je geen E vor nodig hebt, vnl om het achteruit rijden te leren, rechtachteruit en bochtje achteruit. Als je dat door hebt moet de rest geen probleem zijn.

Succes!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:59

Dat is inderdaad wel slim... Dat ga ik ook maar is doen dan, even mijn vaders aanhangertje lenen en dan achteruit de wijk door Haha!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:05

joelledsr schreef:
Dat is inderdaad wel slim... Dat ga ik ook maar is doen dan, even mijn vaders aanhangertje lenen en dan achteruit de wijk door Haha!


Hier voor zijn industrieterreinen in het weekend zeer geschikt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:21

Hoe groter de aanhanger, hoe makkelijker je achter kan rijden.
Met een klein aanhangertje achteruit rijden is echt vreselijk, voor je het weet heb je ze dwars staan.
Veel succes met je examen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:49

Bij mij vonden ze het kijken en het anticiperen in het verkeer het allerbelangrijkste.
Dat ik de remproef bijna vergat en onderweg nog een stoepje meenam werd me niet aangerekend Knipoog

Succes !

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mithras
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: onder de rook van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:14

Ik moest voor mijn examen ook lengte inschatten.
Eerst bochtje acheruit, inparkeren in een vak,maar de achterkant van de aanheanger mocht niet over de stoeprand komen Knipoog .
Ik mocht wel uitstappen om de lengte te bepalen dmv het aantal passen( zoals je het meet tussen twee hindernissen).
Dan vanaf je voowiel of je deursteil diezelfde passen maken en daar iets neerleggenof een herkeningspunt nemen .
Ik ben gelukkig in 1x geslaagt OK dan!
Op zich is het niet zo heel moeilijk, je moet er even handigheid in krijgen.
Ik heb voor het examen ook thuis geoefend met een aanhanger en dat kan ik je zeker aanraden om te doen.
Heel veel suc6 met je examen Lachen

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:43

Ik ben nu bezig met B maar van de week met mijn instructeur over gehad. Hij zei dat ze bij E niet op B letten, maar of je veilig om gaat in het verkeer en weet dat je langer bent Knipoog Dus geen mensen snijdt met invoegen enz.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:39

Dat ze niet op B letten is niet helemaal waar natuurlijk, je moet je wel aan de gewone verkeersregels houden, plaats op de weg etc.

Nulla tenaci invia est via

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:08

IK ben ook bezig met het E rijbewijs en vind het maar vies tegenvallen.

Veel mensen onderschatten het en dat zegt mijn intructeur ook.

Ik heb nu 7 lessen gehad van 2 uur en er zullen er nog zo'n 3 a 4 volgen voor ik examen doe(van de week hoor ik wanneer Nagelbijten / Gniffelen ).

Maar ik ben gewoon iemand die liever wat meer doet als na 4 lessen examen doen en zakken.
Voor mijn B had ik ook meer lessen dan een gemiddelt persoon maar ben wel in 1x geslaagd.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:41

Ik heb in totaal (inclusief in-test van 2 uur) iets van 10 uur les gehad en in 1 keer geslaagd. Iets minder had misschien ook nog wel gekund, volgens mijn instructeur althans, maar dat kon mijn zelfvertrouwen niet aan, dus ik heb zelf om nog een extra lesje gevraagd. Altijd nog goedkoper dan een extra examen.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lanouska en 32 bezoekers