iemand ervaring met homeopathie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

iemand ervaring met homeopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 18:47

Mijn veearts heeft mijn super felle pittige pony homeopathie aangeraden om hem rustiger te maken..
Hij bokt je er meteen af als je er op zit, en het advies van de veearts is 100kg afvallen en homeopathie, heeft iemand hier ervaring mee, en weten jullie iets van de producten en prijzen?? dank je wel..

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:25

Is hij altijd zo fel, of alleen als je erop zit? Zodat je zeker weet dat het niets lichamelijks is. Je zou eens info. over homeopathie kunnen inwinnen bij Margriet Cremers van Silverlinde (per email of tel. spreekuur 's ochtends) of Gerrit Zomer

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:38

ik zou zelf ook alle medische zaken uit gaan sluiten..

wat ook goed voer is : havens muesli zonder haver...ook goed voor felle pony's maar als ze af moet vallen ,dan denk ik niet dat ze dat nodig heeft.

en natuurlijk bach remedie...
werkt bij de meeste paarden wel

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:43

Een kruidenmix helpt het beste. Homeopathie is alleen maar alcohol met vrijwwel niets meer van de werkzame stof erin. Ik heb zelf nooit meegemaakt dat het hielp.

Come over to the dark side, we have cookies!

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:46

bij mijn paard heeft homeopathie super geholpen. Mijn paard begon ook gelijk te bokken zodra je erop zat. Heb iemand laten komen en heb ernaar laten kijken. Veearts zei knoop in de spieren van de rug. Homeopaat zei dat der eierstokken geirriteerd waren en dat der nieren niet goed functioneerden. Ook heb ik iets gekregen zodat ze wat rustiger werd. Dit heeft allemaal super geholpen heb gewoon een totaal ander paard! Gebruik inmiddels de druppels niet meer omdat der eierstokken en nieren weer goed zijn. En het blijft zo goed.

EN oh ja zit me net te bedenken, had een holistische therapeute laten komen is geloof ik weer anders dan een homeopaat?

als je meer info wil hebben of een telefoon nummer pb me dan maar !

Groetjes Loes

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:49

Er zijn veel wetenschappelijke onderzoeken naar homeopathie gedaan. Het vervelende is dat niemand kan bewijzen dat het werkt, maar ook niemand kan bewijzen dat het NIET werkt.
Als je er voor kiest om het te proberen, raad ik je wel aan een (paarden)homeopaat naar je paard te laten kijken, en niet zelf een middeltje uit te zoeken. Wanneer ze je een mix van verschillende preparaten voorschrijven zou ik er ook mijn twijfels bij trekken. Volgens de klassieke homeopathie is er namelijk maar 1 juist middel.
Overigens zijn veel van de homeopathische middelen die in de omloop zijn geen homeopathische middelen maar fytotherapie. Dat wil zeggen dat er plantenextracten in de zalf/pillen verwerkt zijn, maar dat er geen verdunningsreeks is toegepast zoals in de homeopathie voorgeschreven is.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:34

Homeopathie is zeker een goed idee. heeft de dierenarts vast niet zomaar gezegt. er zijn hele goede middeltjes voor heftige paarden.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:27

LindaT schreef:
Er zijn veel wetenschappelijke onderzoeken naar homeopathie gedaan. Het vervelende is dat niemand kan bewijzen dat het werkt, maar ook niemand kan bewijzen dat het NIET werkt.


Grappige redenatie, maar zo werkt het dus niet. Niet kunnen bewijzen dat het werkt is hetzelfde als bewijzen dat het niet werkt. Maar goed, daar gaat het de topicopener niet om denk ik... Lachen

Vaak wordt de term homeopathie gebruikt voor alles wat niet 'standaard' is en ook dat klopt niet. Ik geloof dat er erg veel middelen zijn die kunnen helpen bij het rustiger maken van je paard. Ik neem aan dat je DA uitgesloten heeft dat het iets lichamelijks is aangezien hij je doorgestuurd heeft. Je kunt zelf op zoek gaan naar middeltjes (vaak te koop bij allerlei zaken) maar dan neem je in mijn ogen wel een risico. Ik zou op zoek gaan naar iemand die kan behandelen.

De prijzen van de humane alternatieve producten liggen lager dan die reguliere producten dus ik den dat dit voor middelen voor paarden (zijn eigenlijk dezelfde middelen) ook geldt. De prijs van de behandelaar verschilt heel erg, heeft ook vaak te maken met de afstand die ze moeten afleggen.

Succes ermee!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 18:55

echt heel erg bedankt voor de reacties, ik was zo bang dat ik in 1 klap mijn paardje kwijt was omdat de veearts dacht dat ie een kronkel in zijn kop had.. maar blijkbaar kan ik het laten uitzoeken door een behandelaar.. heel erg bedankt allemaal!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:13

100 kilo afvallen??poeh! dat is nog is wat.
ik heb veel ervaring met homeopatische middelen.
bij die van mij sloegen ze ook allemaal aan, wat bij veel paarden ook niet gebeurd.
de prijs vind ik best wel hoog liggen eigenlijk voor iets waar je niet 100% zeker van bent dat het aanslaat. jah, zekerheid heb je tegenwoordig bij niets meer

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:58

ik heb nu iemand gevonden die mijn pony voor 130euro wil behandelen, tis idd veel geld.. maar ik moet gewoon iets geprobeerd hebben toch? of hebben jullie een ander idee?

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:25

Nee doen. Laat maar kijken. Het liefst door iemand die zowel met alternatieve geneeskunde werkt als de reguliere kent. Dan weet je dat het niet de eerste beste flierefluiter is.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 20:08

ja ze weet veel , ik heb haar ook van bokt. van mensen die er ervaring mee hebben. Steffie van de Laars?? kennen jullie haar? uit utrecht

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Maarten21
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:42

130 euro??
hmmm... daar kan ik later ook heel wat voor voorschrijven (geen sedativa dan he ...haha), en WEDDEN dat het even goed werkt als dat van de homeopaten??

Trouwens jouw DA kan homeopathie wel adviseren, echter zijn niet alle dierenartsen daar zo overtuigd van (maar een minderheid). Lees het vaktijdschrift van de Dierenartsen er maar eens op na, waarin de laatste tijd zeer veel goede discussies worden gevoerd over alternatieve geneeswijzen.
Het is ook niet voor niets dat de overkoepelende organisatie waarbij bijna alle nederlandse dierenartsen zijn aangesloten, namelijk de KNMvD, de groep homeopathisch werkende dierenartsen, uit zijn maatschappij heeft gezet.

Uiteraard aan jullie de keus waar jullie de zuur verdiende 130 euro aan uitgeven... aan iemand die hem eens klinisch goed onderzoekt of er geen onderliggend veterinair probleem achter zit (dus de DA), aan een goede rij-instructeur, of aan iemand die een 'middeltje' voor je produceert...

Ik geloof niet dat je met homeopathie dierengedrag kunt beinvloeden;
een mens kun je toch ook niet met die middelen veranderen van agressieve bajesklant naar goedwillende en lieve burger??? ik denk dat onze min. Donner het dan allang had toegepast...

maar goed.... aan U de keuze.... wees echter kritisch

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 22:03

ja klopt, maar de veearts zegt dat ie een kronkel in zijn kop heeft en nix lichamelijks, hij moet aan de homeopathie om rustiger te worden, maar ik denk dat zijn gedrag ergens anders vandaan komt, rugklachten? verleden? de vrouw die komt kijken is ook osteopaat en heeft verschillende geneeswijzen.
Ik weet hoe sommige DA er tegen zijn, ik ben zelf apothekersassistente en de apothekers willen nix horen of zien van homeopathie.
het zijn vijanden.. maar ik wil iets doen, de veearts zegt dat ie nix mankeerd alleen geestelijk?? geloof jij het?? ik niet..

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:07

is easy going misschien wat? is te koop op paardendrogist.nl

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 22:08

oh thanxx

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:31

Ik vind 130 euro heel erg veel geld! Wat krijg je daarvoor? 1 behandeling, moet je de eventuele vervolgbehandeling weer 130 euro betalen en de middelen die ze eventueel voorschrijft?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat de verhouding is tussen wat je voor een huisarts betaald en voor een DA. Een alternatieve 'mensen theratpeut' kost maximaal zo'n 30 euro per uur...

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:41

Maarten21 schreef:
Ik geloof niet dat je met homeopathie dierengedrag kunt beinvloeden;
een mens kun je toch ook niet met die middelen veranderen van agressieve bajesklant naar goedwillende en lieve burger???


Wel eens een kind met adhd mee gemaakt? Mijn neefje werd een heel ander kind door a. een streng dieet (geen suiker) en b. homeopathische medicijnen.

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:02

Steffi vd Laarse is niet alleen homeopaat,ook is zij reguliere dierenarts,die bovendien gebruik maakt van oa osteopatie en accupunctuur.Niet de eerste de beste dus.En inderdaad moet je bij homeopathie oppassen voor kwakzalvers,zij geven ook de homeopathie een slechte naam.Want ik blijf erbij,mijn paard was er NIET meer geweest als ik niet bij Laarakker terecht was gekomen.En € 130 is veel geld,maar ik was veel en veel meer geld kwijt aan alle onderzoeken en middeltjes van de reguliere geneeskunde die niets hielpen en mij bovendien het advies gaven om mijn paard in te laten slapen !!! En dat er zoveel dierenartsen homeopathie gaan weren is heel begrijpelijk;steeds meer mensen gaan voor alternatieve geneeswijzen,en daardoor lopen de reguliere veeartsen veel geld mis.Mijn paard word behandeld met homeopathie,accupunctuur en osteopathie door een in eerste instantie regulier opgeleidde paardenarts,en ik denk dat deze combinatie het allerbeste is.En toch blijft de dierenarts hier ontkennen dat het werkt,ook al staat mijn paard nu weer in blakende gezondheid voor zijn neus!!!!!!!!!
Geeft toch te denken niet?!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:41

Overigens voor 130 euro (volgens mij incl btw en 30 euro voorrijkosten maar dat terzijde) komt deze dierenarts aan huis/stal. En neemt ruim de tijd voor je paard. Consulten van meer dan een uur zijn heel normaal bij haar. Je paard wordt echt helemaal doorgelicht voor hij wordt behandeld en je kunt alle vragen stellen die je wilt. Daarnaast zal ze (indien je dat wil) overleggen met je eigen dierenarts zodat die ook op de hoogte is van de behandeling.


Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:17

Tja...ik ben niet zo'n fan van homeopathie, vanwege de hele theorie erachter....het gaat er bij mij niet in (maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte hersencapaciteit liggen Haha! ) dat hoe minder je van iets gebruikt, hoe sterker het werkt. Daar staat tegenover dat het in sommige gevallen lijkt te helpen. Waar het dan aan ligt kan ik zo ook niet bedenken (placebo-effect op de eigenaar Verward ) maar als jij denkt dat het misschien gaat werken, zou ik er zeker voor gaan. Dan heb je in ieder geval het gevoel er alles aan gedaan te hebben en niet geschoten is altijd mis. Zoek er dan wel eentje die ook gewone dierenarts is of die goed contact houdt met je eigen DA zodat je niet per ongeluk toch een lichamelijk probleem mist.

ff off-topic
Citaat:
Lees het vaktijdschrift van de Dierenartsen er maar eens op na, waarin de laatste tijd zeer veel goede discussies worden gevoerd over alternatieve geneeswijzen
Whoehahaha krijgen mono-paard mensen ook al les van Lumeij

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 16:18

Ik weet niet of het gaat werken.. jongens..maar ik wil het gewoon proberen! en ik ben blij dat ik voor steffie gekozen heb als ik het zo hoor.
De meeste denken bij mij op stal aan zadeldwang.. geloof ik ook wel, maar ik heb het liefst dat ze van top tot teen onderzocht wordt!! ook handig voor als ze de verkoop evt. ingaat.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, OmgiliBot en 82 bezoekers