cijfer voor verzorging??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

cijfer voor verzorging??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 22:23

ik heb vorige week in hellendoorn mijn 3 e wedstrijd gereden, nu heb ik meestal een 8 voor verzorging, maar deze keer een 9 ... dat heb ik nu nog nooit gehad!! was heel benieuwd of dat vaak voor kwam... Verward


Liselot

Berichten: 32176
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:23

komt gewoon door je supergroom Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 22:26

ja ja lissy, we zullen zien in almelo!! maar bij deze reserveer ik je volledig hahahahah

Liselot

Berichten: 32176
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:28

jaja, heb tequila al afgezegd... (sorry meis!!!)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:29

Ik heb wel eens geschreven bij dressuurproeven, en de meeste juries geven gewoon een standaard punt voor de verzorging. Pas als het er bijzonder goed of bijzonder slecht uitziet geven ze een ander punt. (maar zelfs dat niet soms niet... Jury: Deze pony ziet er wel erg netjes uit. Maar geef toch maar een 7 want dat zal haar moeder wel voor haar gedaan hebben...) Het zal het inderdaad wel je supergroom zijn geweest.

whatever will be, will be

Liselot

Berichten: 32176
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:30

jeuj Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 00:07

joepie joepie, heb idd ook wel eens geschreven maar had het ook nog nooit gezien.. vandaar topic..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:16

Meestal geven ze idd een standaard punt en dat doen ze dan bij iedereen! Zo is het bij shanna16 hir op bokt een keer overkomen dat ze een 10 voor verzorging kreeg maar dat had de hele rubriek toen Haha!
Meestal krijg je wel een 7 of een 8 *LOL*

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:15

meestal krijg je gewoon een vast cijfer.(bij sommige jury's spierwitte schimmels uitgezonderd)
De jury kan ook niet zien hoeveel tijd je erin besteed hebt.
Zo had ik bij de FNRS een keer een 7. terwijl ik 3 uur lang mijn bonte heb gewassen/gepoetst etc. met nog eens een uur voor een hengstenvlecht. En de manegekinderen kregen een 8 of een 9. Omdat ze het zo knap vonden dat ze de pony's knotjes in hadden gedaan, terwijl de arme moeders een uur vantevoren vol ijver schots en scheef knotjes zetten Haha!

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:25

Ik heb een spierwitte schimm maar krijg vaak een 8, soms een 9 maar ook vaak een 7. Helemaal is vervelend wanneer het zo geregend heeft en het paard eerder zwart eruit ziet dan wit, terwijl je van ter voren zoveel werk op verricht hebt. Een jury kan daar niet door heen kijken en wat voor cijfer krijg je dan? een 6 Scheve mond

:){


tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 11:46

dat van een vaste punt is waar maar dat si vaak 7 of 8, maar was nu de enige in de hele ring..
misschien komt het wel door mijn bruine spullen met creme en d.blauw ik weet het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:19

Ik heb eigenlijk altijd een 7. Ook als ik met mijn schimmel door de regen heb gereden!!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:35

Ik had vandaag ook een 9. En van de andere jury een 7. Dus tja...
Van die 9, ik weet toevallig dat DIE jury eigenlijk standaard een 9 voor verzorging geeft.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:36

Ik heb vroeger veel geschreven bij een jury, hij gaf standaard een 7, maar een schimmel die mooi wit en schoon is kreeg een 8 of 9.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:47

Ik heb met mijn paard altijd een 8 op verzorging, maar met de pony eerst wel vaak een 8 maar nu vaker een 7, terwijl ze er eigenlijk mooier uitziet nu. Ik snap niks van jury's, moet je bepaalde kleding aan(bepaalde kleur ofzo?) of staart ingevlochten (naast de voorpluk en manen)? Of is het gewoon voorkeur van de jury die bijvoorbeeld standaard een 7 geeft?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:51

Veel juryleden geven idd een "standaardcijfer" op het onderdeel verzorging, meestal is dit óf een 7 óf een 8.
Persoonlijke smaak of een extreem witte schimmel Knipoog zal dit cijfer wellicht nog wat naar boven of beneden kunnen beïnvloeden.
Persoonlijk vind ik het dan ook veruit het meest (en enige) oninteressante cijfer van de hele coupon, ik zorg er altíjd voor dat alles prima verzorgd is (ook vanaf M als je er geen punt meer voor krijgt) en wat de jury er dan voor (standaard) cijfer voor geeft... 't zal wel.

Ik baal dan natuurlijk weer wél met 155 en een 7 op de verzorging Haha! Haha!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:02

Inderdaad, je paard goed verzorgen voor een wedstrijd doe je niet specifiek voor dat puntje, als ik ga springen ziet mijn paard er net zo mooi uit.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:31

ik heb eigelijk altijd een 7 of een 8. Maar dan siet mn pony er een keer extra mooi uit, en heb ik ineens een 6.. Meestal gewoon standaart cijfer dus..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:01

Ik had vandaag knotjes met naald en draad, een haarnetje, alles mooi gepoetst, vlecht in de staart, handschoentjes en noem maar op en ik kreeg een 7, ik vind dat als je knotjes hebt van draad en een mooi ingevlochten staart, dat je ook wel een 8 mag geven, vinden jullie ook niet? Jammer, die standaardcijfers, haha.

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25

loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:16

ik heb ook een keer een 10 gehad
*trots* Schijnheilig
majah dat had achteraf de hele ring Tong uitsteken

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:28

Meeste jury's geven idd een standaardcijfer. Meestal een 7 en soms een 8.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:09

alexandra15 schreef:
Ik had vandaag knotjes met naald en draad, een haarnetje, alles mooi gepoetst, vlecht in de staart, handschoentjes en noem maar op en ik kreeg een 7, ik vind dat als je knotjes hebt van draad en een mooi ingevlochten staart, dat je ook wel een 8 mag geven, vinden jullie ook niet? Jammer, die standaardcijfers, haha.


Hoezo dan? In een ander topic beweerde je ook al dat je met naald en draad een hoger cijfer krijgt - als de jury het ziet-
Het gaat erom dat je paard netjes gevlochten is, hoe maakt niet uit. En handschoenen en haarnetje zijn imo ook vrij standaard, niet iets waar je een hoger cijfer door krijgt iig.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:55

Ik snap die punten voor verzorging niet altijd

Laatst was mijn paard niet gevlochten, had de hele nacht staan hozen (paard nat en onder de blub) en ik had een 8 Verward Clown
Keer ervoor, paard ook niet gevlochten, wel netjes schoon een 8 Haha! terwijl een jongetje die zijn pony wel gevlochten had en ook netjes gepoetst maar een 6 had, bij dezelfde jury Verward
Andere keer paard netjes gevlochten, schoon zelfs witte voetjes en toen had ik een 6 Boos!

Op de club waar in onderling rijd, zitten bijna allemaal haflingers, ijslanders enzo die niet gevlochten hoeven worden, dus doe ik het in de winter ook niet. Bloos! Maar ik heb altijd hogere punten dan zij terwijl ik eigenlijk netjes hoor te vlechten met mijn kwpn Bloos Knipoog Haha!

LaLaRa

Berichten: 4
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:26

Heeyy!!

Tja, die punten bij verzorging snap ik soms ook helemaal niet hoor! Ik rijd wedstrijden met een schimmel, die vrijwel altijd in het land staat (in de winter staat hij wel op stal, maar dan gaat ie gewoon lekker op het vieste plekje liggen )!
Ik ben dus regelmatig op een wedstrijd met een héél vieze pony.. Ik was hem bijna altijd, maar soms lukt het gewoon echt niet om hem wit te krijgen ! Heb net even al m'n coupons nagekeken en er zaten maar een paar 6'jes tussen op de verzorging. Tot mijn verbazing kwam ik zelfs een keer een 9 tegen *LOL*!
Ik denk dus dat ze inderdaad vooral kijken of er vlechtjes inzitten en of je er verder iets aan gedaan hebt. Staart wassen bijvoorbeeld, dat doe ik wel altijd. En anders snapt zo'n jury heus wel dat niet alle schimmels op stal staan (met een deken?) en vaak dus wat moeilijker schoon te krijgen zijn dan andere pony's Haha!!

Liefs, Nienke

*~* gIrLs JuSt WaNnA HaVe FuN!!! *~*

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:34

Punt voor verzorging is niet alleen schoon en netjes gevlochten. Het gaat ook over harnachement (goed passend en onderhouden) en wedstrijdconditie paard/pony.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers